We hebben allemaal zo onze favoriet, misschien wel onszelf en dat mag. Feit is dat iedereen vanaf nu mag stemmen op de reageerder die in 2014 de beste, origineelste, grappigste, ontroerendste, liefste, interessantste, kijk maar reacties op het blog heeft geplaatst. Een handig hulpmiddeltje kan de “Wie Wie is op Apie” zijn. Of het eigen geheugen of humeur van de dag.
Stemmen kan zonder stemkaart en is eenvoudig. Even klikken en dat is het al. Fraude – meerdere malen vanaf verschillende devices of door het mobiliseren van familie en vrienden stemmen – wordt keihard afgestraft. Hoe? Een ingenieus stemfraudedetectortje analyseert patronen, IP-nummers, tijdstippen, en corrigeert uitbijters.
Alle reageerders die dit jaar meer dan een paar keer op de site hebben gereageerd zijn opgenomen in de lijst, zonder aanzien des persoons. Verzoeken tot verwijdering door de reageerder zelf worden – na verificatie – natuurlijk gehonoreerd. Aantal ingediende en gehonoreerde verzoeken tot op heden (7 december): 11 (schrijve elf).
Hier komt het stemformulier. Elke 24 uur mag één (schrijve 1) keer worden gestemd en wel op maximaal vijf (schrijve 5) verschillende reageerders per keer. Uitslag wordt, behoudens bijzondere omstandigheden, rond de jaarwisseling bekend gemaakt.
Blogbeheerder Apiedapie zal in geval van een eventuele overwinning geen prijs ontvangen, het vetleren dingetje zal in zulks geval aan de nummer 2 op de lijst worden aangeboden. En als die hem niet wil dan aan nummer 3 enzovoort, net zolang tot iemand het ding wil hebben. Als niemand hem wil hebben, dan wordt het de hoofdprijs van volgend jaar. Want weggooien zou zonde zijn.
UPDATE: POLL IS CLOSED AS OF DEC 24 1PM
UPDATE: DE EINDUITSLAG STAAT HIER
Ja, dat zij de ouwe Bush ook al, je bent voor of tegen ons. Gelukkig hebben velen een wat minder primitief zwart/wit wereldbeeld. Je typering van “schertsvertoning” is erg fijnzinnig, dankjewel. En van je voortijdige keuze om de prijs niet in ontvangst te nemen is ook nota genomen. Dank je voor je ‘schone lei’ reactie, heel fijn.
Apiedapie
december 7, 2014 om 15:32
“Zodra je je realiseert “he, ik voel boosheid”, dan is de echte boosheid in feite over.”
O, dus je wíst niet dat je boos was!
Zonder aanzien des persoons, zei zij.
@Kees 21h10: Zucht, wat simpel, ik heb het niet over mezelf Kees. Ik zeg ook niet dat ik die Vipassana zelf onder de knie heb. Heel gemakkelijk dit. Laat maar dan. Niet aan je besteed.
@Kees 21h13 Ja Kees, ze stonden er aanvankelijk allemaal op. Je wilt dat in twijfel trekken? Mag hoor. Jammer dit. Katten en met iemand oneens zijn is prima, scherpt de geest. Maar dit is gewoon graffiti, niveau zeloot. Zelfs voor jou onder de maat.
Update: dit betrof een misverstand, zie verderop.
Zo, daar is hij weer, terug op de voorpagina. Vanaf nu (eigenlijk vanaf middernacht maar ik heb geen zin om zolang op te blijven) kan iedereen weer naar hartelust stemmen, in de commentaren sneren achterlaten, verzoeken indienen om geschrapt te worden, of juist toegevoegd, zeggen dat hij/zij niet op dezelfde lijst wil staan als een hele erge vijand, kortom de hele heisa, het hele palet aan hedendaagse emoties op het internet in miniformaat, we zien het allemaal wel weer komen en hebben er weer reuze zin in. Succes ermee.
Ach ja, dat is ook zou: je mag het niet met de blogbaas oneens zijn, anders wordt er een karikatuur van je gemaakt onder het voorbijgaan van wat je werkelijk hebt gezegd schouderophaalicoon.
En lees nou eens over goed: DSR wil de prijs wel in ontvangst nemen, mits hij verdient eerste is! Hij stelt echter geen prijs op doorschuivertjes en afdankertjes als hij tweede, derde oid is. Mag.
Schouderuphaalicoon? Lees nou eens over goed? Verdient? Goed dat er voor je verhalen in ieder geval een goedwillende deskundige corrector aan het werk is geweest.
Daar laat APD toch wel weer een heel klein, zwak kantje zien. Als dat alles is wat hij heeft te zeggen….minachtend schouderuphaalicoontje.
De bereidwilligheid om nog eens een verhaal te plaatsen, zoals ‘Appie’s hete zomer’, waar DSR vandaag een ideetje voor kreeg, wordt er niet groter van als het nota bene tegen je wordt gebruikt.
Ja, APD, dan kun je nog zoveel preekjes van Swami Salami lezen, het in de praktijk brengen blijkt dan nog iets heel anders te zijn.
Inmiddels is DSR’s opmerking wel in de intro verdisconteerd te zijn, zodat het allicht in de praktijk nog wel eens goed zou kunnen komen met die schone lei. We wachten het maar af.
Ha, ik ben Apie op de ranglijst gepasseerd! Dat krijg je ervan als je door woede overmant niet even tot tien telt en er met de botte bijl ingaat. Je macht als blogeigenaar misbruiken kost uiteraard punten. Het is niet anders.
De prachtige ode van DSR aan mijn gericht heeft mij natuurlijk ook menig punt opgeleverd. Die lofzang is des te meer waard omdat ik weet dat DSR de verkiezing dolgraag wil winnen (ja, ongelooflijk, echt waar). Hij weet dat ik nu na Apie zijn faux pas een serieuze kandidaat ben geworden. DSR zal het dus echt menen. Mooi hoor, mijn week kan in ieder geval niet meer stuk.
Ik wil overigens absoluut niet winnen. De zieligheidspuntjes die ik met het verbrijzelde liefdesverhaal bijeen sprokkel staan me erg tegen. Dan hoeft het voor mij niet meer.
Over dat verhaal, erg spectaculair is de eerstvolgende aflevering niet. De gekte van A. is al genoeg aan bod geweest. Het zou interessanter zijn als mijn eigen gekte aan bod kwam, hoe ik na de vakantie toch nog halsstarrig het contact aanhield.
Zover ben ik helaas nog niet. Is er toevallig een goeie zieldokter in de zaal?
We ziejn hier allemaal zieleknijpers, HR, van het enthousiaste soort. Aan goede raad zal het je niet ontbreken.
Miischien, HR, zou je eens aan de Mensendokter, Arnold Grunberg in Vrij Nederland, kunnen schrijven. Die heeft meestal nog wel een heldere kijk op dat soort dingen.
Ja, het wordt weer spannend die ranglijst, wordt al weer veelvuldig aangeklikt. Inderdaad, als er ruzie in de tent is, dan is dat nooit goed, of je nou gelijk hebt of niet. Ik wens Heer Rozenwater veel geluk in de rollercoaster omhoog, wellicht mogen wij het genoegen smaken dat hij DSR nog kortstondig passeert, maar een rollercoaster gaat altijd weer omlaag. Dat zou hij toch moeten weten.
Mag ik s.v.p. om aandacht vragen voor De Hikjesman? Die staat vrijwel onderaan, omdat hij pas gisteren aan de lijst is toegevoegd. Zijn huidige plaats doet echt geen recht aan zijn hikjes, die vrijwel altijd to the point zijn. Ik ga in ieder geval vanavond op hem stemmen. En misschien morgenavond wel weer.
Zie je wel? Ik kan best objectief zijn, aandacht vragen voor een andere reageerder dan de blogbaas zelve.
Eigelijk zou iedereen verplicht moeten zijn om reclame te maken voor een medereageerder – maar dan komt ’t niet uit een zuiver hart zoals totnutoe het geval is.
DSR heeft al op de kwaliteiten van HR gewezen. De vetleren medaille zou zijn klamme voorhoofd zo weldadig bekoelen.
Maar dan is daar ook nog Boer’nsmurf! Een reageerder die we helaas niet zo vaak zien als we zouden willen, maar als hij er is, dan breekt de glimlach overal door!
Gelukkig is dat getuige zijn score niet onopgemerkt gebleven, en B. is ook veuls te bescheid’n om zichzelf voor het voetlicht te plaatsen – maar zou het nou niet mooi zijn als die kluitige buitenman tegelijk met HR zou eindigen?
Dan staat HR, die de schijnwerper zo schuwt, er niet alleen voor en B. komt dan misschien eens wat van zijn minderwaardigheidscomplex ten opzichte van stadhuusredenaars af.
Apiedapie
december 7, 2014 om 21:18
Kom kom, het was slechts een ludieke verwijzing naar een paar spelfouten van je, een in het artikel zelve en een in je eerste post hier. En aangezien je nogal op spelling bent. Na verbetering kun je mijn post van december 7, 2014 om 21:13 en onderhavige rustig verwijderen.
Komt er nou nog een aankondiging dat er weer gestemd kan worden?
Kees de Jongen
december 8, 2014 om 14:48
Met eerste post bedoel ik dus die over “de ouwe Bush”. Deze dus: Apiedapie december 7, 2014 om 20:36
Dit nog even om verder gedonder te voorkomen.
Ja, K. legt er de vinger precies op. grinikicoon
Au! De ouwe Bush zij … ik lijk DSR wel. Ik laat hem staan Kees, om mezelf te straffen.
De zijns persoons ga ik wel veranderen, want da’s in het artikel. Voor reacties hanteren wij andere normen.
Wel cryptisch hoor, volgende keer gewoon effe normaal zeggen.
ER KAN WEER GESTEMD WORDEN!!!
(mededeling op verzoek van DSR)
Je had het eerder over een ‘keurig-nette’ aankondiging. Dan denk je toch aan een aparte topic, met een woordje uitleg en reflectie. DSR in ieder geval wel.
Nee, ik niet. Vervuilt de timeline. ’t Is toch al zo druk met nieuwe berichten – vanavond weer eentje – mensen verliezen het overzicht. Het plaatje staat toch weer pontificaal op de voorpagina (rechtsbovenaan)?
De mensen hier zijn lezers, geen plaatjeskijkers. En je had die keurig-nette aankondiging belooft. Een schreeuwige mededeling in bolde caps op verzoek rekent DSR daar niet toe.
Waarom toch zo in het verdokene? Het is toch een feestelijke voortzetting? Je wilt toch niet dat de mensen er pas naar dagen achterkomen zich misdeeld voelen en denken dat de stille omhoogduimers in den lande zijn bevoordeeld?
Los van de heraankondiging (in welke kwestie ik het met ons Rechtertje eens ben), wil ik even opmerken dat het opmerkelijk is dat er (nog) sprake is van een miniem verschil tussen de koploper en de nummers twee en drie. Laten we wel wezen: qua origineel taalgebruik steekt ons Rechtertje met kop en schouders boven ons gewone stervelingen uit. Daar komen nog eens zijn verteltalent en rake Eindoordelen bij. Nee geachte medereageerders, het is een schande dat er überhaupt nog sprake is van strijd, waaraan ik direct wil toevoegen dat mijn lage klassering eveneens een aanfluiting is. Maar dat zal wel aan mijn avatar liggen, aangezien mijn posts goed in de markt liggen.
Hiermee wil ik de scribenten Rozenwatertje, Apiedapie en Timmerark geenszins tekort doen. Timmerarks werkje ligt mij nog het minst en zijn posts vind ik nog niet je dat, maar hij presteert naar behoren. Apiedapie blinkt uit in ijver, maar zijn schrijfstijl mist ‘iets’ wat hem (antecedent: schrijfstijl, om weer een misverstand te voorkomen) speciaal maakt. Rozenwatertje verdient een pluim vanwege de consistentie in zijn verhaal en posts. Hij is meer dan leesbaar en verdient naar mijn bescheiden mening een solide tweede plaats.
@K
Opnieuw een heldere analyse – maar zoveel mensen, zoveel redenen om al dan niet op iemand te stemmen. Dat is zo persoonlijk, daar gelden geen regels voor.
Gelukkig maar, anders konden we de verkiezingsuitslag al wel vantevoren vaststellen, (of, zoals Asimov ooit schreef, aan een computer overlaten.)
Ik ben door de Heer Rozenwater op deze site blijven hangen.
@Tillyenz.
Je bent toch niet toevallig A.?
Kees, ik ben blij dat ik naar behoren functioneer. En ook DSR, bedankt dat je me noemt, maar ik wist uiteraard toen ik hier terecht kwam niet dat ik onderdeel van een verkiezing zou worden. Ik vind het leuk maar eerlijk gezegd vrij bizar dat er op mij gestemd is.
Behalve dan door mijzelf uiteraard, maar dat staat buiten kuif.
Ik had 6 jaar geleden een kuif, een zwarte, maar nu niet meer.
Ik heb ook nog even een kuifje gehad. Nu ben ik licht conservatief en te dik, dat weer wel. Standaard 20 kilo te veel mee torsen is geen pretje.
Opgewacht worden door Luvienna met warme soep en koude drank (wodka stel ik mijzelf voor- ik zorg voor de oesters) en met een tulband en in bikini is wel een prettig vooruitzicht.
Maar nu loop ik vooruit en dat doe ik meestal niet, ik ben meer iemand van de achterhoede. Niet achterdochtig, althans, dat denk ik niet. Hoewel, misschien wel.
Qua stemadvies: dames gaan voor, voorwaar help Luvienna naar de top! Mijn stem heeft ze steevast, ze is altijd to the point en beleefd en ik moet ook vaak positief om haar lachen. Ze is eigenlijk de eerste vrouw die ik duim.
@Timmerark
Presteert, niet functioneert. Over dat laatste heb ik geen oordeel.
‘Vrouwen duimen’…. jaja, ’t zal wel weer.
Dat bedoel ik, waarom sta ik in de top vijf, onbegrijpelijk.
De reageerders zullen toch zeker zelf wel weten op wie ze stemmen – wie ben jij om dat zomaar in twijfel te trekken?
De enige die dat zonder meer mag, lijkt mij. En dus is het zo.
@Timmer 19:59
Het is ook de eerste keer dat ik geduimd wordt, Timmertje.
Geloof ik.
Ik duim jou heel vaak hoor, Luvienna. Vergis je niet.
Heldere analyse van Keessie (ik zal ook eens op hem stemmen) maar uiteraard niet van politiek opportunisme ontbloot. We weten allemaal dat er wrok zit bij Keessie en wel naar Apie toe (dat heeft een verleden, gaan we het even niet over hebben). Het is daarom dat DSR de hemel in wordt geprezen, het is daarom dat Apie’s schrijfstijl “iets mist” (volgens Keessie dus), het is daarom dat Apie de mindere wordt genoemd van de eerste de beste willekeurige amateur.
Maar goed, die wrok heeft wel een amusante reactie opgeleverd die mijn mondhoeken deed krullen :-).
Ja, ik ga eens op Keesie stemmen. Niks mis met die jongen.
Ja het is een apart menneke, die Kees, ik ga hem ook maar eens een puntje geven. Ligt het nou aan mij of denken anderen bij het begrip “vrouwen duimen” ook aan iets anders dan het betekent? Oh, het ligt aan mij. *Plof.
Heer Rozenwater
december 9, 2014 om 10:23
Rozenwatertje, ik kan je met de hand op het hart verzekeren dat ik geen enkele wrok koester jegens Apiedapie of welke andere reageerder hier ook. Nou ben jij natuurlijk niet de meest gekwalificeerde hier om de psyche van een ander in te schatten. Dat behoeft geen nadere toelichting. Tenslotte: ik heb nergens beweerd dat Apie “de mindere” is “van de eerste de beste willekeurige amateur”. Amateurs kunnen overigens veel betere schrijvers zijn dan zgn. professionals, maar dit terzijde.
Jongens, smaken verschillen hoor. Als Kees DSR een betere schrijver wil vinden dan mag dat. En, ik moet het zeggen, als ik niet telkens op me zelf moest stemmen dan zou ik het misschien ook wel op DSR doen. Die Appie en de Hoefbekapper was echt vakwerk. Het Geloof lijkt niet meer zo te vlotten, daar moet hij nou de diepte in, hij aarzelt nog. Is normaal als je bij een afgrond staat.
Ja inderdaad, DSR heeft ons met een heel fraai stuk proza afgeleid van de GeloofsKwestie, maar een afleiding blijft het.
Kees over Roos! …. Nou ben jij natuurlijk niet de meest gekwalificeerde hier om de psyche van een ander in te schatten. Dat behoeft geen nadere toelichting … Grinnikicoontje, nee Kees, voor mij ook niet 😀 Da’s de ellende met schrijven he, ik werd ook kei-beoordeeld en gepsychologiseerd na mijn Mumbaiverhaal. Heb het langzaam van me af weten te schudden, maar toch, men denkt je te kennen.
Apiedapie december 9, 2014 om 15:33
Niet om muggen te willen ziften, maar het is niet zo dat ik ons Rechtertje een betere schrijver wíl vinden. Dat zou raar zijn. Ik vínd hem een betere schrijver, zonder het te willen.
Wat Rozenwatertje betreft, hij heeft zelf gezegd dat hij geen benul had van de psychische toestand van A., hoewel alle alarmbellen al heel snel hadden moeten rinkelen en alle seinen op rood staan. Dat maakt hem niet bepaald tot een kenner der menselijke psyche. Maar schrijven kan ie, en daar gaat het hier om.
IK stem steevast op drie van mijn directe concurrenten, niet slim maar wel zo eerlijk, ze zijn gewoon mijn favorieten, en dan de blues en een weduwe, mooier kan het niet.
De K van Ik per ongeluk met een hoofdletter, sorry rechtertje.
Apie, wat heb je ze allemaal mooi op een rijtje hierboven! En wat lief dat ik in dat rijtje mag figureren, terwijl ik al maanden de zwijgende minderheid vorm…
En wie is dat blauwige broertje van Theo van Gogh? Een nieuw jongetje in de klas, die goed kan schrijven en niet gepest wordt? Waarom kijk je zo boos, Timmerark?
En waarom staat Kees en Ilona niet ver boven mij met hun perfecte Nederlands? En hoe komt het dat DSR ineens zo foutloos schrijft. Vragen, vragen, vragen…
En wat heb je een hoop draadjes tegenwoordig. Voortaan strooi ik kruimeltjes als ik hier tijdelijk wegga, want ik kan nauwelijks de weg terug vinden.
Ik kom hier maar héél even kijken, want ik heb momenteel twee deeltijdbanen op zeer verafgelegen locaties en ik pendel me suf. Maar ja, alles beter dan helemaal geen werk.
Fijne feestdagen allemaal.
Ha lieve Indra!
Fijn te weten dat het goed met je gaat.
Pas goed op jezelf.
Fijne en rustige feestdagen!
Nee maar, nou wordt mijn Kerst toch nog goed! Ha die Indra, wat lief dat je even langskomt 🙂 Ja, ook mijn grote Raadsel en Openbaring van het jaar 2014: hoe kan DSR ineens zo foutloos schrijven. Wellicht heeft hij thuis een lieve redigeerhelper (m/v) die hem achter de schermen ondersteunt. We weten het niet, we zijn er gewoon keiblij mee.
De draadjes zijn inderdaad om horendol van te worden en geven me handenvol werk. Maar ik doe het graag, zoals je weet. Jij ook fijne feestdagen, niet al te hard werken. Je hebt ook nog een leven thuis met jezelf en je liefsten. * knuffel if I may icoontje*
Komaan mensen, morgen allemaal (ook) een stem op Annet Lemaire uitbrengen. Het goeie mens staat op 0%, en dat is ronduit lullig. En vergeet en passant niet op mij te stemmen. De hoop op de eerste plaats heb ik, zij het met moeite, laten varen, maar ik kan nog klimmen. Al zou het me ook een beetje pijn doen om Indra achter me te laten. De lieverd.
Kees, ik heb juist op jou gestemd om dit te bewerkstelligen! Zie mijn commentaar op 13:42. En ook Ilona had ik een stem gegeven. Was dit niet merkbaar in de uitslag dan?
Indra, wat lief!
Leuk dat je er weer even was, Indra! Fijne dagen, goeie jaarwisseling in gepaste vreugde, denk om je vingers bij het vuurwerk, en snel weer terugkomen!
Gaan we doen morgen, Kees(sie). Sterker nog: dat heb ik al eerder gedaan! 🙂
Allemaal leuk en aardig, maar nu staat Keessie ineens boven mij, terwijl hij al wekenlang onder mij stond. Gelukkig heb ik RSB aan mijn zijde. mopper-icoontje
Ik duim je morgen wel omhoog, Bertje 😉
Bedankt Luv, mijn dag is weer goed! Als het mocht zouden al mijn duimpjes naar jou gaan.
Knuffelicoontje, Bertje. 🙂
Wat een klef gedoe tussen Luv en Bertje. En wat listig ook, zo’n lijstverbinding. Dat zit er voor mij niet in, want Boer’nsmurf is onbereikbaar. Zeker weer de koeien melken. En zo’n man heeft geen smartphone.
Hoewel … zeg Letterzetter, wat dacht jij ervan? Vergeet niet dat ik je met dat ene procentje verschil nog in kan halen! Deal?
Kees! 😦 Ik heb jou ook opgeduimd.
Kijk! Nu maakt de verkiezing het beste in de reageerders los. Zo mooi dit. Ook ik heb mijn hart laten spreken en eens op een lieverd in de onderste regionen gestemd. Fijn gevoel.
Heel mooi Apie! Een slechterik zou denken dat je een lieverd uit de lagere regionen hebt gekozen om je eigen positie niet in gevaar te brengen, maar gelukkig weten wij dat het je goeie hart is, extra opgestuwd door de nakende kerstsfeer.
Dank je, Luv, al moet ik bekennen dat ik ook een (heel klein piep-)stemmetje aan een lieverd uit de top drie heb gegeven.
Een heel klein piepstemmetje is ook een stem, en als iemand het verdient, verdient hij het.
Luv, mijn dank is groot. Ondertussen staat die brave Rob Albers op 0% en dat heeft de goeierd niet verdiend. Morgen stem ik op hem. Geheid.
Ga ik ook doen, Kees!
Ik voel me net een “vat vullende Danaïde”!
Geef ik in alle vroegte een stem aan iemand, omdat ie op slechts 0,5 staat en zie: ’s avonds staat hij of zij weer op nul.
Heeft ongetwijfeld met het aantal uitgebrachte stemmen te maken en verdeelsleutels maar helaas heb ik er absoluut de hersens niet voor om dat te begrijpen! 😉
Indra, hou vol, ik doe met je mee. Samen staan we sterk! 🙂
Zo, ook weer even mijn dagelijkse stemplicht vervult. Op dit moment staat niemand meer op 0.
Wel heel schattig hoor, hoe ze elkaar in de onderste regionen steunen. Dan gaat het er in de top toch heel anders aan toe! Neem nu Apie, steeds moet hij van de daken schreeuwen dat hij wel eens een keertje op mij heeft gestemd 😦 HR heeft de winst aan mij te danken, dat wil hij er mee zeggen. De boef!
Opvallend hoe DSR bij zijn afwezigheid nauwelijks nog punten verdiende. Dat is een duidelijk aanwijzing dat hij veelvuldig en ongegeneerd op zichzelf stemt.
Het druist tegen mijn aard in maar ik ga nu ook op mezelf stemmen. Ik kan toch moeilijk diegenen die op mij hebben gestemd in de steek laten?
@Heer Rozenwater! LOL 😀 “Ik ga nu ook op mezelf stemmen. Ik kan toch moeilijk diegenen die op mij hebben gestemd in de steek laten?”
Het is buitengemeen spannend wie er onderaan gaat eindigen. Dit is de laatste stand van hedenochtend (noot: gecorrigeerd voor uitbijters, met name een significant aantal stemmen op de Duimpjeszeloot moest ongeldig worden verklaard).
21. Hier doe ik dus niet aan mee 0.67%
22. Annet Lemaire 0.67%
23. Rob Alberts 0.45%
24. Appelvrouw 0.45%
25. Ik, de Duimpjes Zeloot hahahahahaha 0.45%
DSR stemt ook wel eens op een ondersteregioner, maar stelt wel als voorwaarde dat hij minstens een (schrijve: 1) reactie moet herinneren.
DSR kan slechts droevig het hoofd schudden om de verdachtmakingen van HR, nadat DSR hem zo heeft opgehemeld.
Het is volkomen logisch dat DSR minder punten krijgt, omdat hij minder reageert, geen Eindoordelen en geen nieuwe feuilletonafleveringen schrijft.
HR’s conclusies zijn dan ook voor hemzelf. Jammer dat de strijd zich nu al aan het verharden is, we moeten nog bijna twee weken.
Ondertussen blijft DSR bij zijn mening over HR en blijft hij hem beleefd bij ieder aanbevelen.
Je bent een waarlijk groot mens, DSR 😀
He nee HeRoWa, op jezelf stemmen! Dat heb jij toch niet nodig? Bovendien stem ik heul veul op jou.
Dit weet ik toch Luv, dat jij veelvuldig op mij stemt en jij weet dat ik ALTIJD op jou stem maar wat je niet weet, lieve Luv, is hoe vreselijk eenzaam het aan de top is. Ogenschijnlijk doen ze lief en aardig maar Luv, ze gaan daar over lijken. Uiteindelijk telt alleen de eerste plaats voor ze en weet je, dát gun ik ze niet. 😦
HeRoWa: wat telt is wat voor jou telt. Als een
zelfbevlekkerzelfstemmer happy is met een op die manier verworven 1e plaats, laat hem/haar dan.Stem je echt ALTIJD op mij? Wat vreselijk lief! ❤ Ik ga nóg vaker op je stemmen.
Ik stemde ook altijd op Roos, als een van de drie Grote Feuilletonschrijvers alhier, maar ik moet toegeven dat ik het recentelijk een enkel keertje vergeten ben, zo ongeveer vanaf het moment dat hij tweede stond en ik zelf derde. Tja, ik weet ook niet hoe dat komt. Maar morgen ga ik weer voluit op Rozie stemmen. Keizeker weten, denk ik.
Achteraf jammer dat ik niet ook zo’n feuilletonnetje begonnen ben. Met keigoede posts alleen kom je er niet. Maar goed om te zien dat niemand op 0% staat, al had ik dat De duimpjeszeloot wel gegund. Anderzijds heeft zo’n stoorzender ook wel weer een functie.
Keessie, je kunt nog best met een leuk feuilletonnetje beginnen. Elke dag eentje, dat zijn tot einde jaar 19 afleveringen. Dat wordt winst!
Ha, alsof het allemaal zo simpel is! meewarig spuit elf geeft ook nog modder icoontje
Luvienna december 12, 2014 om 17:52
Luv, ik zou in theorie een feuilletonnetje kunnen schrijven over mijn rijleservaringen. Maar ik vrees dat dat in het niet valt naast het dramatische liefdesverhaal van Rozenwatertje, het aangrijpende relaas van een leven aan de zelfkant van Timmerark en de worsteling met Het Geloof van ons Rechtertje. Het onderwerp is simpelweg te banaal vergeleken met deze Grote Verhalen. En probeer maar eens in de buurt te komen van het literaire niveau van voornoemde grootheden.
Neen, men moet wel erg aandringen wil ik dat enorme afbreukrisico durven lopen. Het zou wel eens een vrije val in het voorlopige klassement tot gevolg kunnen hebben, en dan ben ik nog verder van huis.
Kees, Appie was een geweldig feuilleton zonder een Groot Onderwerp te zijn. Een Groot Verteller is een groot verteller over elk onderwerp, hoe groots of banaal ook. Ik ken jouw blog en ik zou zeggen: gooi de rijlessen d’r maar in
Een meesterwerkje van valse bescheidenheid! Geloof me, Apie hoeft maar één keer met zijn vingertjes te knippen en Keessies rijlesnovelle ligt bij hem op de mat 🙂
Ja hoor, een rijlesnouvelle is altijd welkom, mag ook in januari. Wat ik heel aardig zou vinden is ook een herpublicatie, in delen, en wellicht wat aangepast van Kees’ Plato en wat dies meer zij feuilleton. Met doorverwijzing naar zijn eigen blog uiteraard. Bijv een klein stukkie hier met ditto plaatje en dan een link naar de volledige aflevering op zijn blog.
Kees, heb je nog het bonnetje?
Doe dan maar een oud feuilletonnetje!
Mijn stemming van hedenochtend heeft geen enkele verschuiving teweeggebracht. Ik wist dat ik een lichtgewicht was, maar zo erg…?
Snap er niks van, Indra.
Appelvrouw bv. heeft geen enkele stem en dat terwijl ik haar wel een stem had gegeven…
@Ilona & Indra, kijk eens na het stemmen bovenaan het stemformulier. Waarschijnlijk staat daar “Thank you, we have already counted your vote.”.
Het lijkt erop dat uitsluitend Apie dagelijks kan stemmen. Wij kunnen het in elk geval niet 😦 Dat is toch super oneerlijk?
Heer Rozenwater, ja, je krijgt dat formulier slechts eenmaal te zien inderdaad; na het stemmen. Maar heb dat niet waargenomen. Zal morgen extra opletten. Thx!
Roosje, dat heb ik steeds heel positief opgevat in de trant van:
uw stem is al direct na het stemmen verwerkt. Of ben ik nou weer te naïef?
Helaas, Indraatje, de wereld zit leugenachtiger in elkaar dan wij in onze onschuld ooit mogen bevroeden.
Een stemformulier der danaiden, dat is het!
@Ilona, even naar boven scrollen et voilà… je hoeft niet tot morgen te wachten.
Heer Rozenwater,
Je kan maar een keer per dag stemmen. Toch?
Vandaag gedaan dus zal ik echt tot morgen moeten wachten.
Ja Ilona snapt het. Heer Rozenwater snapt het niet. Thank you for your vote betekent: hij is meegeteld. In procenten kun je natuurlijk afgerond een nul zien. We had already counted your vote: betekent, leuk geprobeerd. Morgen ben je weer de eerste.
De melding “we already counted your vote” krijg ik al minstens een dag of vijf… Elke dag stemmen zit er in elk geval voor mij niet in. Als je via verschillende ip adressen inlogt zal het anders liggen.
Hum. Zou niet moeten mogen. Het gaat om eens in de 24 uur. Niet gisteravond en vanmorgen weer. Verschillende IP’s niet nodig en niet leuk. Ik ga e.e.a. bestuderen.
Apie, ik kreeg ook steeds dat zinnetje te zien, maar ik had het anders opgevat. Ik stem toch echt maar 1 keer per dag, maar merkte wel dat ik geen enkele verschuiving veroorzaakte. Jammer o.a. voor jou en Roos en ook voor Ilona. 😉
Zo, het schijnt verholpen te zijn. Probeer maar, heb het zelve ook net geprobeerd. Als je gestemd hebt (maximaal 5 stemmen verdelen en dan op VOTE drukken) en daarna omhoog scrolt moet je “Thank you for voting!” zien staan en … jouw stem telt mee! Maar vergis je niet: een stem meer of minder zie je niet onmiddellijk in de stand terug, daar gaat het om procenten. En een stem is zeker geen procent (dat zou het zijn als er maar 100 stemmen zouden zijn afgegeven). Blijven volhouden en dagelijks op jouw favoriet stemmen blijft dus geboden.
Als je toch nog “Thank you, we had already counted your vote” ziet staan dan s.v.p. goed nadenken: heb ik niet toch per ongeluk 24 uur geleden of korter een stemmetje afgegeven? Als je heel zeker weet van niet, dan graag even een seintje aan ondergetekende. Er is me verzekerd dat het geheel foutloos loopt, maar ja, het is IT.
De stand bovenaan (d.d. 14 december, met nog zo’n twee weken te gaan):
1. De Schrijvende Rechter (DSR) 13.11%
2. Heer Rozenwater 11.55%
3. Apiedapie 11.15%
4. Luvienna 7.83%
5. Timmerark 7.44%
6. Letterzetter 5.87%
7. Indra 4.5%
8. Boern’smurf 4.31%
9. Kees de Jongen 4.11%
10 Riverside Blues 3.52%
Opvallend zijn de nek-aan-nekraces tussen de nrs. 2 en 3, alsmede de nrs. 4 en 5, vergeet echter niet: het verschil in aantal stemmen tussen nr. 2 en nr. 1 resp. 4 en 5 is echt niet gapend groot. Luvienna en Timmerark lijken zich definitief in de top vijf genesteld te hebben, Letterzetter blijft een gevaarlijke runner up; deze week weer een paar prachtige hikjes en koppenoverwinningen, constante kwaliteit gaat uiteindelijk in de stand tot uiting komen. Indra is zodra ze is gaan reageren aan een spectaculaire opmars bezig. En Riverside moet oppassen dat hij niet uit de top tien lazert. Waar het aan ligt, weet ik niet, hij is lekker bezig als altijd, maar wellicht dat hij iets teveel reclame voor zichzelf heeft gemaakt, wie zal het zeggen?
Ik kreeg/krijg altijd Thank you for voting maar ik stem wel steeds allevijf tegelijk. Misschien dat dat uitmaakt?
Apie, ik heb hier ergens gelezen dat mijn kracht juist in mijn Afwezigheid schuilt, dus ik moet er maar weer snel vandoor gaan…;-)
Eureka! Ik heb wel eens ’s morgens gestemd, toen ik uit de nachtdienst kwam en de volgende nacht bv. om 3 uur weer. Daar zit inderdaad geen 24 uur tussen, als dat laatste tenminste het criterium is. Een staaltje dus van argeloze fraude, Ik zweer het!
Indra december 14, 2014 om 14:51
Dat hoef jij toch helemaal niet te zweren Indra. Je staat niet voor niets op zo’n mooie plaats, ondanks je schaarse (maar de laatste dagen gelukkig regelmatige) aanwezigheid hier. En dat terwijl ik nog geen enkele keer op je gestemd heb! Want ik stem zonder aanzien des persoons, dus ongeacht hoe lief en aardig ik iemand vind.
Gelijk heb je Kees: gewoon gaan voor kwaliteit en je nergens door laten afleiden! Helaas ben ik geen begenadigd verteller, maar ik vind van mezelf wel dat ik leuke rijmpjes kan maken.
Ga je me nog inhalen d.m.v. een feuilletonnetje?
Kijk eens aan, je bent me al voorbij, Kees. gefeliciteerd. Ik denk dat DSR vanuit den vreemde heeft gestemd op jou, zichzelf en boerensmurf, want alle drie hebben jullie een sprong gemaakt. En misschien heeft z’n vriendin ook nog een keer gestemd.
Hm, ik mag helaas niet verklappen hoeveel er uit Thailand is gestemd. Blogbeheerdersetiquette 🙂
Nou, Apie, ik ben wel nieuwsgierig, hoor, maar erg gunstig zullen deze stemmen niet voor mij zijn! haha!
Nee, dat kan ik niet zien, waar een reageerder of een land op gestemd heeft. Gelukkig niet zeg.
Indra december 14, 2014 om 16:37
Inderdaad, je prachtige versjes! Glad vergeten. Onvergeeflijk. Morgen stem ik op jou, zeker weten.
Zoekt u versjes of reacties van Indra op dit blog? Gebruik de zoekfunctie rechtsbovenaan deze pagina. Of klik gewoon hier: http://apiedapie.com/?s=indra
Hihi, wat ben ik toch een vreselijke oen! Heb ik al die tijd gedacht dat ik mijn favorieten omhoog stuwde, maar doordat ik het binnen de 24 uur deed (terwijl het voor mij gewoon de volgende dag was) is er maar weinig meegeteld.
Mijn verplichte vrije dagen zitten er helaas op, dus tot in januari. Roos en Apie, ga voor goud allebei!
Dank je, Indra, we doen ons best. Tot ziens!
Het was zo gezellig met Indra en nu is ze alweer vertrokken 😦
Nou ja, ik ga mijn stinkende best doen en zorgen dat Indra’s wens in vervulling raakt. Haar ultieme wens is uiteraard dat DSR van de eerste plaats wordt verdreven en geef haar eens ongelijk. Je moest eens weten hoe DSR in het verleden tekeer ging tegen Indra. Vreselijk, onbeschrijflijk, echt te erg voor woorden!
Afijn, na een week kon ik e i n d e l ij k weer eens een stem uitbrengen. Het zou mij niet verbazen als Apie heeft zitten knoeien met de instellingen van het stemformulier. Apie is een boef hoor, vergis je niet!
Nee Heer Rozenwater, ik knoei niet met serieuze dingen, dat zou je toch moeten weten. Als milde bestraffing voor deze aantijging heb ik vanochtend een keertje niet op je gestemd. Daarmee tegen de uitdrukkelijke wens van Indra ingaand. Ja, dat heb je er nou van. Leer hier van.
Ik heb net op Indra gestemd, maar niet om de perfide reden die Rozenwatertje geeft. Dat kost hem mijn stem. Doen alsof zíjn ultieme wens die van onze onschuldige Indra is! Je moet maar durven. Gelukkig doorzie je zo’n man in één oogopslag. Ondertussen mis ik Indra nu al, en kan me nog steeds voor de kop slaan dat ik haar mooie versjes over het hoofd heb gezien.
We gaan de site langzaam in Kerstsfeer brengen, mensen. Nieuwe verhalen, nieuwe afleveringen worden spaarzaam, we gaan met z’n allen genieten van een welverdiende Kerstvakantie. Rustig aan, dan breekt het lijntje niet. Gewoon keiblij zijn en ook eens weg van dat scherm en van je naasten genieten. Er voor ze zijn. Helegaar!
@Keessie & Apie, ik heb vandaag, in navolging van Christus en de kerstsfeer indachtig geen wraak genomen maar heel sereen op jullie, judassen, gestemd daar zullen ze toch wel even heel stil van worden
Wat een prachtige kerstsfeer heb je aan je blog gegeven Apie!
Ik heb weer gestemd, zélfs op directe concurrenten; ja, die kerstsfeer en stichtelijke woordjes, he…
Oei schrik voor de mond sla icoontje wat een mooie daad, Heer Rozenwater, had ik daar vanochtend nou maar aan gedacht. Nou ja, morgen een nieuwe dag. Ik loop wel op je in, heb je dat gezien? Ik bedoel: dank je! 😀
@Apie 😀
Heer Rozenwater december 16, 2014 om 11:01
Rozenwatertje, je overtreft jezelf! Nu nog eens stemmen op ons Rechtertje en je komt gegarandeerd in de hemel als het je tijd is.
Vermeldenswaard is nog dat ik geen enkele keer op mezelf heb gestemd. Dat zal zeker weten zo blijven. Wie kan me dat navertellen?
Jij en ik samen, Kees. En wie weet wie nog meer.
Er zijn er denk ik zat die niet op jou gestemd hebben, Kees.
Apie! 😀
Vilein.
Apiedapie december 16, 2014 om 15:56
Waarmee je impliciet toegeeft op jezelf gestemd te hebben. Waarvan akte.
Luvienna:Ik heb weer gestemd, zélfs op directe concurrenten…
Me too, dom misschien maar je bent mijn favoriet, maar ik krijg je maar niet omhoog.
Het doet DSR deugd dat HR’s insinuaties jegens DSR hem alleen maar een bos duimpjes-neer hebben opgeleverd. ‘Negative campaigning’ werkt gelukkig niet op apd.com!
Van HR’s boetedoening neemt DSR onbewogen kennis. Het had van een nog oprechter berouw getoond als hij in stilte z’n stemmen had uitgebracht in plaats er als een farizeeer met een pruillip mee te pronken.
Dat doet echter niets af aan zijn kwaliteiten als reageerder dit jaar, daar komt DSR niet op terug.
Het plaatsen van een (link naar een), weliswaar enigszins gewijzigde foto van A. acht DSR echter laakbaar.
Dat zou een Ik-jesdokter eens moeten doen met zijn patienten, de wereld zou te klein zijn. Ook HR heeft een zekere zoergplicht voor het object van zijn feuilleton, waarmee hij zulke hoge ogen gooit.
Geeft niet Timmertje, dan blijven we knus bij elkaar staan.
Wat is er met je blauwe ava gebeurd? Verkeerde wasprogramma?
En geheel onverwacht heeft DSR vanonder de klamboe Boek 10 van zijn Geloofsthriller gepubliceerd, zie alhier. Over elke dag een zoutkorrel en heel veel Twijfel, die zich met haken in het vlees sloeg.
@DSR, “Het plaatsen van een weliswaar enigszins gewijzigde foto van A. acht DSR echter laakbaar”. Ja, geef ik toe, is op het randje maar de foto verklaard wel mijn gekte. Heb je die benen gezien????
DSR loopt in de verkiezing weer uit (de simpele verklaring, hij stemt op zichzelf mag niet genoemd worden want dat is “negatieve campaigning”. Het zou wat). Aan alle DSR-haters: stem nou verdomme op mij. Hoe wil je anders voorkomen dat DSR er met de prijs vandoor gaat????
Opvallend hoe Luvienna langzaam maar zeker de nummers twee en drie benadert en misschien zelfs voorbij gaat streven. Dat zou leuk zijn!
@HR, n.a.v. z’n insinuaties: -waardig zwijgicoontje- en vloek eens niet zo!
Nounou, Kees stijgt pijlsnel, nu met stip op 8. Hij hijgt Boern’smurf in de nek. Zijn feuilleton heeft hem dus geen windeieren gelegd!
Heer Rozenwater december 17, 2014 om 10:06
De Grote Drie hier zijn buiten bereik van het gewone volk, met alle respect voor Luv, die een hele mooie vierde plaats inneemt.
Apiedapie december 17, 2014 om 15:49
Ik heb meen ik nog de eer gehad om op gelijke hoogte te staan met Boer’nsmurf! Maar dat genoegen was helaas van korte duur. Zo’n geharde plattelandsman laat zich niet zomaar passeren.
Soms denk ik dat Boern’smurf een pseudo van de Hoefbekapper is. En als dat zo is, dan moet je oppassen met dat in de nek hijgen.
Ieieieieie! Letterzetter kijk uit!
Nou ja zeg, één mild vloekje (“verdomme”) en huppekee, ik krijg 6 duimpjes neer en Apie passeert me in de populariteitspoll 😦
Hoe grillig is de gunst van het publiek. Het is toch allemaal maar ijdelheid en het najagen van wind 😦
Heer Rozenwater december 17, 2014 om 17:31
“Hoe grillig is de gunst van het publiek. Het is toch allemaal maar ijdelheid en het najagen van wind.”
Haha en ja ja, Rozenwatertje. Maar wat zou je blij zijn als je als nummer 1 uit de bus zou komen. Ik zie je ronkende posts al voor me. Maar morgen zal ik op je stemmen, omdat je in de grond een beste vent bent.
Keessie, daar heb je ongelijk in. Uitsluitend vanwege mijn grote waardering voor Indra zal ik het juk van een eerste plaats verdragen. Bedankt daarom voor je stem. Apie ben ik gepasseerd, het gaat de goeie kant op.
Ter aanmoediging heb ik vandaag weer op jou gestemd.
Ik heb op jullie allebei gestemd, jongens. En op 3 anderen. 😉
Dank, Luvvie, je bent een schat en wel van de bovenste plank. Uiteraard heb ik ook op jou gestemd. Dat is zonneklaar, vanzelfsprekend en evident. Daar hoeven we geen woord aan vuil te maken!
Hmm, ik wilde jullie niet ongerust maken, maar een paar dagen geleden zijn er wat spooky dingen gebeurd. DSR kreeg ineens tientallen stemmen, zo niet dicht tegen de 100 (schrijve: honderd). Dit leek samen te vallen (een causaal verband kan niet worden vastgesteld en wordt ook niet gesuggereerd) met een ongewoon aantal bezoeken uit Thailand. Een historische analyse van het bezoek uit Thailand aan de site heeft laten zien dat een dergelijke uitschieter ongekend is sinds het begin van de waarnemingen. Beide fenomenen, nogmaals, gebeurden in hetzelfde tijdvak van 24 uur en kwamen kwantitatief vrijwel voor 100% overeen.
Terzijde: zoveel bezoek uit Thailand hebben we doorgaans niet, afgezien van een enkele verdwaalde toerist of een (voormalige) expat die met IP-adresmanipulatie doet alsof hij vanuit Thailand post.
Enfin, was het tot voor dit Gebeuren (event, vakterm) zo dat DSR rond de 13% lag, en HR en APDP op rond de 11/12%. Ineens (werkelijk overnight) was het 13% versus rond de 9%.
Nee, dit is niet de tijd noch de plaats voor suggereren of insinueren. Hier worden slechts de naakte waarnemingen, de rauwe data doorgegeven. Maar het Apiedapie Verkiezingsteam werkt op volle toeren om deze uitbijter (vakterm) te analyseren en eventueel te corrigeren. Mogen we hopen dat deze wetenschap ervoor zorgt dat iets dergelijks zich niet herhaalt.
Zozo, tegen de 100 stemmen tezamen met een onkarakteristieke hoeveelheid bezoeken uit Thailand. Dat geeft te denken.
Ben benieuwd wat het rapport van het Apiedapie Verkiezingsteam zal zijn.
Apie,
Natuurlijk is er een ongewoon aantal bezoeken uit Thailand. Normaal reageert er daar niemand en nu logt DSR ineens een paar keer per dag in om te zien hoe hoog hij wel niet staat op de ranglijst (ik ook trouwens, dank voor alle stemmen!).
Ligt het trouwens ook niet voor de hand dat DSR de hele camping in Thailand enthousiast gemaakt heeft voor dit blog? Hij heeft daar misschien wel voorgelezen uit zijn novelle over de hoefbekapper. Geen wonder dat alle iedereen op hem stemt. 😉
Bertje, ik denk dat je tweede suggestie weleens in de buurt zou kunnen komen. Hij deelt wellicht snoepjes of USB-stickjes uit in internetcafe’s in ruil voor een stem. Brr, je moet het maar willen. 😦
Vreemde berichten – de Boze, c.q. T. is vast weer aan het werk als je het DSR vraagt.
Want worden niet met enige regelmaat de Duimpjesbokaaluitreikingen afgeblazen wegens fraude en met name wanneer DSR plots wel heel veel stemmen krijgt – een effectieve wijze dus om DSR van het ereschavot te weren?
DSR heeft zich op deze site laten ontvallen waar hij is. De Boze leest mee en is ongetwijfeld technisch in staat om door meerdere Thaise IP-adressen te gebruiken DSR met een dergelijke dubieuze eer te overladen.
Dit lijkt DSR de meest plausibele verklaring, met excuses aan den Boze als ’t niet zo is.
DSR neemt aan dat de gros van de Thaise stemmen op hem worden weggestreept?
Terzijde, ook Boern’smurf begeeft zich in rap tempo naar boven. Nu zelfs op een onwaarschijnlijke vijfde plaats!
Ik bergrijo trouwens dat er maar een keer per dag kan worden gestemd, m.a.w. dat de vijf stemmen niet gespreid kunnen worden uigebracht?
Als dank worden wij de hele vakantie vrij gehouden, stuk voor stuk! 😆
Dank DSR, we wachten nu eerst de analyse maar eens af. Ik heb begrepen dat het om een beperkt aantal IP-adressen gaat, waarvan op z’n minst een aantal voorkomend op de lijst van schimmige (die worden gegenereerd door een tooltje dat je kunt installeren), daarmee scherm je af waarvandaan je post, of je kunt zelfs je eigen locatie uitkiezen!! Ik neem aan met name bij pedo’s in gebruik. Nou ja, zo is mij dat althans door de IT afdeling zo’n beetje uitgelegd.
@DSR, ja dat klopt. Een keer per dag. Maakt niet uit hoeveel stemmen je dan geeft. Je mag pas een dag later weer.
Kijk, daar gaan we weer. Allerlei voorstellingen en insinuaties over DSR en hoe die de boel manipuleert – en ondertussen ligt de dader op het kerkhof in z’n graf te lachen dat ie berst.
Gelukkig heeft DSR nog voordat hij de teleurstellende reactie van de blogbaas nav van Bertjes tweede suggestie al sportief aangegeven te hopen en te verwachten dat de anomalieen, dus de meeste, maar niet alle, stemmen uit Thailand worden geschrapt zuiver gewetenicoontje
@Reisgezelschap! 😀
… of misschien heeft DSR zijn hele familie mee naar Thailand genomen?
De verklaring dat Beëlzebub (het beest dat niet bij zijn ware naam genoemd mag wotrsen) de moeite neemt om met een thais IP-adres in te loggen is wel erg ver gezocht. In elk geval moeten per direct ALLE thaise stemmen vernietigd worden! Lijkt me wel het simpelst.
Het Reisgezelschap kan bij deze de polsbandjes voor het all-you-can-eat-buffet inleveren! Dat wordt straatnoedels en daarna schijterij voor de rest van de vakantie.
@DSR, je verhaalt klopt gewoon niet. De Duimpjeszeloot hoeft niet op anderen te stemmen, want hij staat legaal in de lijst. Wel raar dat hij zo laag staat, maar toch: Ik, de Duimpjes Zeloot hahahahahaha (2.81%)
Hahaha! @Reisgezelschap
Oh-oh-oh, wat ruikt die HR z’n kans toch weer, alsof hij geen vertrouwen heeft in zijn eigen sterke punten die hem tot zo’n uitstekende kandidaat maken.
We zullen het maar gewoon aan de Verkiezingscommissie overlaten, nietwaar? milde glimlachicoon
En mocht het om een dolend Rechter of Rechterinnetje uit den Lande gaan die uit jeugdig overenthousiasme iets verkeerds heeft gedaan: kom ervoor uit, maak je bekend – ern hou ermee op!
@APD
De toonzetting van ‘je verhaal klopt gewoon niet’ suggereert alsof DSR zich te verantwoorden heeft voor iets waar hijzelve buitenstaat.
Ik heb geen zicht op wat er allemaal speelt, jij bent de enige die onder de motorkap kan kijken en ik strek niet in twijfel wat je zegt.
Het enige wat DSR opmerkt is dat er een parallell is met eerdere dubieuze praktijken rondom de Duimpjesbokaal. Het doel lijkt te zijn DSR in diskrediet te brengen of om in ieder geval zoveel twijfel te zaaien dat de prijs aan zijn neus voorbij gaat.
Of de Duipjeszeloot al dan niet legaal op de lijst staat doet er niet toe, want iemand die toch dergelijke chicanes in staat is, beschouwt zichzelf niet als deelnemer aan het spel, maar stelt zich op als cyberterrorist met een heel klein c-tje.
Je hebt gelijk, leze “Je verhaal klopt misschien niet”. Dat “gewoon” floepte er te snel uit. Weet je, ik ben er toch behoorlijk van in de war. Ik weet dat het niet belangrijk is, kleine c, wat je zegt, maar het idee dat er iemand achter zijn computertje de moeite neemt om dit te doen. Dat die iemand dat echt nuttig, fijn, leuk vindt, en kennelijk niks anders te doen. Toch wens ik hem (m/v maar het zal wel een man zijn) prettige Kerstdagen.
Je bent weer al te nobel APD. DSR wenst hem/haar jeuk op z’n rug en korte armpjes tot Driekoningen – en gaat onder berustende afwachting over tot de orde van de dag.
De Duimpjeszeloot staat op een onwaarschijnlijke 3,01%, op gelijke hoogte met mopperkont en boven gigantjes als Klare taal, de Hikjesman, Ilona en Ad Hok. Dat is duidelijk geen zuivere koffie.
Hier is sabotage in het spel en ik ben het met ons Rechtertje eens dat het doel is de prijs uit handen slaan van voornoemde. Want ons Rechtertje mag dan nog zo belust zijn op de eerste plaats, ik zie hem nog niet een hele camping feestneuzen vrijhouden. Daarvoor is hij te veel calvinist. Bovendien lijkt hij me een godvrezende, eerlijke jongen.
Allez, DSR4ever!
@Kees, jongens die godvrezend en eerlijk lijken zijn vaak de ergsten, analoog aan al die seriemoordenaars waarvan de buren altijd zeggen dat het zo’n lieve, aardige, ietwat teruggetrokken man was.
Niet dat ik hiermee wil suggereren dat ons rechtertje een seriemoordenaar of zelfs maar een niet godvrezende eerlijke jongeman is, verre van dat. Ik moet per slot denken aan mijn score.
Jullie hebben het nou wel steeds over DSR, maar Lummel, Letterzetter en Kees stijgen ook heel snel heur!
Nu heeft de Duimpjeszeloot ook Mopperkont en RSB al achter zich gelaten, en voor je het weet snelt hij langs leuke Bertje en lieve Indra. Mensen, mensen, wat is hier gaande?
Het stinkt…
Ja, something is rotten in the state of Thailand (©Luvienna).
Natuurlijk zit DSR niet achter de frauduleuze stemmen. DSR is op computergebied veel en veel te onnozel om ook maar twee keer op zichzelf te stemmen. Ja, die hele actie heeft alle kenmerken van T. (het beest, 666, beëlzebub, satan, noem hem zoals je wil). T. vindt het leuk heibel te schoppen in het kippenhok en het is hem weer gelukt :-(.
Uiteindelijk kan ik er ook wel weer om lachen. Dat reisgezelschap van DSR is natuurlijk T.
Mensen, laat je toch niet in de luren leggen!
@Roos, t.a.v. de technische vaardigheden van DSR denk ik dat je gelijk hebt. Wel graag je matigen in je kwalificaties van een andere reageerder. Zijn gedrag mag je wat mij betreft afkeuren, ook in scherpe bewoordingen, maar wat je hier aan termen over de persoon de site op slingert geeft echt geen pas.
Nou is het opmerkelijk dat er op apie’s blog nooit bij mijn weten een reactie heeft gestaan van iemand die zich ‘ik de duimpjes zeloot’ noemt. Wel is het een feit dat het woord ‘zeloot’ al jaren stelselmatig alleen gebruikt wordt door Klare Taal, DSR en Apie zelf…. Dus, waar rook is, daar stinkt het inderdaad, om Letterzetter aan te halen.
Apart dat je juist bij deze discussie weer opduikt, Henk. Je zou er bijna wat van gaan denken ….
Kan ik nou niet eens even rustig een nachtje hard werken! Wat is hier aan de hand? Boerensmurf bijna bovenaan, bijna op de voet gevolgd door Kees en Lummel. Luvienna en ik diep gezakt. Welke vreemde krachten hebben dit veroorzaakt? Is er een hacker in de zaal?
Inderdaad Indra, vreemde krachten. Is de Boze, Beëlzebub, Cthulhu of de Duimpjeszeloot te vaak ijdel aangeroepen? Bad Santa is back in town? Staan we aan de vooravond van de apocalyps?
Brrrr
HR, wie bedoel je met T?
Ben een paar dagen druk en vrij veel afwezig geweest en alles is anders. Mijn positie staat niet onder druk, ik denk niet aan aftreden, maar de daling van Luvienna maakt mij zelfs boos! Als het niet zo zou stormen en regenen zou ik op mijn fiets stappen en alle internetcafés van Amsterdam en misschien Haarlem ook nog wel opzoeken en deze misstand rechtzetten!
Timmerark, stel dat het droog wordt en je gaat (heel terecht hoor! )alsnog voor je geliefde Luvienna op pad, geef je mij dan ook gelijk even een zetje omhoog? 😉
Dan duik ik nu m’n warme bed in en ga van jullie allemaal dromen.
Alle uitgebrachte stemmen met technisch specificaties worden momenteel nogeens door de computer gehaald, mensen. Niet door mij, maar door een team professionals. Tot dan – wanneer de analyse zal zijn afgerond kunnen ze me niet zeggen – heerst het vermoeden van onschuld. Gefeliciteerd Boern’smurf!
Slaap lekker Indra, niet dromen van enge verkiezing-versjteerders maar wel van ons die je allemaal omhoog stemmen!
Aah, da’s lief Timmertje ❤ Ik tel die virtuele stemmen mee, hoor!
@Apie… heerst het vermoeden van onschuld? Uh???? Het is toch zonneklaar dat er gerotzooid wordt? Of ben je zo blij met je tweede plaats dat je niet meer helder kunt denken????
@Timmer, T. is het ultieme kwaad, beste Timmer. Hoe meer aandacht we aan T. geven des te blijer het ultieme kwaad wordt. Willen we het ultieme kwaad blijer maken? Nee, dat willen we niet.
Het gekste is nog wel de (voorlopige) zevende plaats voor Lummel. Ik kan me geen bijdrage van hem herinneren, dus erg veel kan het niet geweest zijn.
Van mij krijgt Indra nog een zetje en ook Ad Hok krijgt morgen mijn stem, onder het motto ‘Zet een vink het hok van Hok’.
Ad en Indra, geef ze van katoen!! Als Ad het niet wil doen dan gaat Indra het wel doen (classic; melodie: Art en Keessie)
Apie, als er gerommeld is (en zo te zien is dat vrij duidelijk) dan heb ik toch niet veel zin om daartegen ten strijde te trekken. Heb m’n energie voor andere dingen nodig. Jammer dat het zo gelopen is. Het was een aardig initiatief.
Niet om het een of ander, maar er worden niet alleen grote aantallen stemmen gegeven, er verdwijnen er ook. Een tijdje geleden heb ik gestemd op “Hier doe ik niet aan mee”. Kijk ik vanochtend naar de stand: 0%! Meteen weer hierop en gestemd, en wat denk je?: in een keer op 47%! Wat is er met die eerste stem gebeurd?
Sorry, ben niet zo goed in vorm vandaag. Dat moet natuurlijk 0,47% zijn.
En nu ik er nog eens over nadenk: eigenlijk wel zo konsekwent om een stem op “Hier doe ik niet aan mee” dan ook niet mee te tellen.
@Ad, allereerst een lolicoontje voor je derde opmerkinge. T.a.v. de eerste twee, inderdaad, bij de stemmen die op onder de 0.50% staan wordt om onverklaarbare reden soms tot op twee cijfers achter de komma weergegeven, en soms afgerond tot nul. Maar maakt niet uit, da’s de weergave, niet de telling. Er gaan geen stemmen verloren. Dat weet ik zeker, want ik kan de totalen zien.
Apie, vanochtend stond “Hier doe ik dus niet aan mee” onderaan de lijst met een ronde 1,0%. Na mijn stem steeg Hdidnam twee plaatsen met een totaal van … 0,61%! De laatste plaats wordt nu ingenomen door Annette Lemaire met … 1,0%! Ik hoop dat je hier wat aan hebt, m’ijn pet gaat het te boven.
Dank je, Ad, je melding gaat naar het IT team. Heeft te maken met de weergave, niet met de basisdata. Alle uitgebrachte stemmen staan in een database en daar kan niet mee worden gerommeld. In de finale geautoriseerde einduitslag wordt een definitieve correctie van rare dingen verdisconteerd. Blijven stemmen dus (ook af en toe eens op mij).
Ik ben geen rekenwonder.
Het enige wat ik kan bedenken, is dat alle stemmen tezamen 100% stemmen oplevert. Als ik stem, kan ik slechts een (1) keer zien wat het resultaat is. Na de volgende keer stemmen, zijn er ook anderen die gestemd hebben.
Daardoor vinden verschuivingen plaats van het cijfer dat voor het percentage staat. (Achter de komma zal te verwaarlozen zijn onder een bepaald getal, laat ik zeggen onder de vijf, dat kan leiden tot nul.)
Ik kan mezelf niet meer volgen bij het beschrijven, maar hoop toch dat het duidelijk is wat ik bedoel.
Tjonge…
Ook ik ben geen rekenwonder, maar als het percentage omlaag gaat onmiddelijk nadat je op die persoon gestemd hebt, dan geeft dat te denken. Overigens denk ik dat gebaseerd op de huidige stand in totaal zo’n 1140-1150 stemmen zijn uitgebracht, en dat elke stem momenteel dus ongeveer 0,087% waard is.
Ad, als 1 stem slechts 0.087 % waard is, dan is het toch des te verbazingwekkender, dat sommige mensen als een komeet vanaf de onderste regionen omhoog geschoten zijn. Dat had toch ook veel geleidelijker moeten gaan. 😉 Ja toch, niet dan?
Indra, als ik Apie goed begrepen heb, zijn er inderdaad verbazingwekkende dingen gebeurd.
Indra december 21, 2014 om 18:45
De eersten zullen de laatsten zijn, zoals de bijbelse spreuk luidt. Dat zal het laatste zetje zijn dat ons Rechtertje definitief van zijn geloof zal doen afvallen. :-).
Ehh Indra, lekkah broodsje è met eu? Dat ’t ègeel zo langs je mond druip? (vieze man-icoontje)
Hé Kometen Keessie, leg ‘ns ff uit, waarom je zo’n opgeschoten jongen bent!
Indra december 21, 2014 om 19:18
Omdat ik in de Haagse Schilderswijk heb gewoond Indra en mijn Haags getriggerd werd door jouw “Ja toch niet dan.”
Een aparte wijk was (en is) dat, maar toen anders apart dan nu. Zie dit stukje op mijn blog, dat rond deze tijd van het jaar nog actueel is ook:
http://keessiedeg.wordpress.com/2012/01/03/den-haag-in-oorlog/
Mooie bijnaam trouwens, Kom-eten Keessie. 🙂
Voordeel van deze verkiezingsfarce is dat Indra geregeld van zich laat horen (Indra in het echt ontmoeten staat zeer hoog op mijn verlanglijstje).
Je hoeft geen rekenwonder te zijn om in te zien dat in de nacht van 17 op 18 december het veelkoppige beest tenminste 50 keer onrechtmatig heeft gestemd (en wel op Boerensmurf, Lummel, Letterzetter en Kees en een paar willekeurige anderen). Niet op Luvienna en mij. Wij durfden het beest bij de naam te noemen en daarom krijgen we ook steeds zoveel duimpjes omlaag :-(.
Waarom heeft de onderzoekscommissie zoveel tijd nodig om tot een uitspraak te komen en waarom neemt Apie niet ONDUBBELZINNIG afstand?
Ook DSR heeft T. bij name genoemd. En APD heeft toch al afstand genomen, voor wat het waard is, door zijn afleuring uit te spreken over deze praktijken.
HR, wat wil je ermee bereiken door maa rin dit potje te blijven roeren? Daar voedt de Boze alleen maar mee.
De zaak is in onderzoek en enig betrouwen mogen we toch wel hebben?
Het gaat nu om de zorgvuldigheid, Heer Rozenwater. Met opgewonden beschuldigingen en onbesuiste acties is niemand gediend, en al wel helemaal niet de slachtoffers van dit vermeende incident.
‘vermeend’ incident?
Dat laat ruimte voor de mogelijkheid dat het geen incident was maar een structurele ondermijning van de verkiezing of dat er uberhaupt niks onoirbaars heeft plaatsgevonden.
Beiden lijken me even onaantrekkelijk als onwaarschijnlijk.
DSR, hier in het openbaar op de site filosoferen over deze zaak komt de waarheidsvinding niet ten goede.