Vorige week kwamen de trollen weer eens langs op het blog. Het was een paar maanden rustig gebleven, maar daar waren ze weer. Zuur doen, beledigen, jennen, links naar vulgaire websites plaatsen, (vermeende) persoonsgegevens van reageerders op de site proberen te zetten. Het was er allemaal weer. En niemand die ze kwaad had gedaan.
… hoe zo’n trol na het typen van zijn reactie zijn vinger in zijn kont steekt, eraan ruikt en dan verheerlijkt aflikt …
Ik stel me weleens voor hoe zo’n trol na het typen van zijn reactie zijn vinger in zijn kont steekt, hem terugtrekt, eraan ruikt en dan verheerlijkt aflikt. “Lekker, niemand weet dat ik dit doe” kakelt hij en surft dan weer verder naar de volgende website. Klikt dan weer op zijn dagelijkse portie “geschoren kutjes” video’s. Sneert mee op geenstijl. Reageert onder een schuilnaam weer eens op een haatsite tegen asielzoekers of tegen de PvdA. Als hij zijn goedkope meninkje tegen alles wat geslaagder, mooier en rijker is dan hijzelf, maar kwijt kan.
En hopla, daar gaat die vinger weer tot aan de knokkel in de eigen anus.
En hopla, daar gaat die vinger weer tot aan de knokkel in de eigen anus. Kijk hem ruiken. Zie hem likken. En morgenochtend met een strak gezicht in de trein of op het werk zitten. Misschien wel keurig in pak. Maar met een tablet of smartphone waar niemand op mag kijken.
We zitten door het internet allemaal te dicht op elkaar. Vroeger wist je welke buurten, welke schoolpleinen, welke kroegen je moest mijden, en dat gold voor beide kanten. Nu kom je elkaar overal tegen en je moet noodgedwongen nog met elkaar in discussie ook. Hoewel je dat helemaal niet wilt. Je probeert het wel, maar je merkt dat juist redelijkheid, juist nuance, juist begrip allemaal worden afgestraft. Als zwakheid gezien. Een ongelijke strijd. En de zielepoot surft in alle anonimiteit weer verder, of hij nu aan het langste of het kortste eind getrokken heeft. Altijd. En als hij zich dan weer eens genoeg verveelt, dan duikt hij weer op. Uitgekakt in de fysieke wereld. Mislukt in baan of relatie. Diep ongelukkig met wat hij bereikt heeft in het leven. Geen warmte om hem heen. Haat of op z’n best onverschilligheid. Dan maar het internet op, daar waar ze “bang” voor hem zijn. Macht!
Degene die terugpraat, de aangevallene die oproept tot een beetje normaal doen, die om een beetje redelijkheid vraagt, die uitlegt wat hij doet en wat hij denkt, die wordt nog een graadje harder aangevallen, zelfs door de omstanders. Die wordt belachelijk gemaakt, die is een hypocriet, een “moraalridder” die vast zelf de katjes in het donker knijpt. Of op z’n best is hij verhit en “onprofessioneel“: hij zou erboven moeten staan, sereen zijn, niet reageren, maar negeren, zich niet laten kennen.
Ik wil me nou juist wèl laten kennen! Ik wil wèl gewoon kunnen zeggen wat me niet bevalt.
Weet je? Ik wil me nou juist wèl laten kennen! Ik wil wèl gewoon kunnen zeggen wat me niet bevalt. Maar op hetzelfde moment ruimte laten voor de ander, zelfs al zegt en doet die dingen die ik zelf afkeur. Maar dat kan dus niet. Als je iets afkeurt, dan wordt verondersteld dat je het wil verbieden. Geen grijs, nee, da’s te ingewikkeld. Het moet of zwart of wit zijn, voor of tegen. Lekker meeschelden, het beledigen nog een graadje kwetsender maken, of je gore kop houden. Geen bruggen bouwen. Da’s de norm heden ten dage.
… degene die alles bij het oude willen houden zijn nou juist de aanhangers van engrechts.
Een Trump, een Wilders, ze voelen deze omslag in het maatschappelijke discours haarfijn aan en stoken de vuren op. We moeten “onze vrouwen en dochters” beschermen tegen Mexicanen, tegen asielzoekers, zelfs de Paus moet zijn kop houden, “hij zal wel anders piepen als IS voor de poorten van het Vaticaan staat”. Dit laatste is een citaat van een anonieme gek op een website? Nee, van de presidentskandidaat van het grootste land ter wereld. Na die uitspraak scoorde hij er weer tientallen procenten voorstemmers bij. En wat had de Paus gedaan om dit te verdienen? Hij riep op tot medemenselijkheid. Een ouwe zak, nietwaar? Gaat niet met zijn tijd mee. De wereld verandert. Wat u zegt, Maar weet u, degene die alles bij het oude willen houden zijn nou juist de aanhangers van engrechts. De grenzen moeten immers weer dicht? De gulden moet immers weer terug?

En daarom, niet alleen door IS, hangt er tegenwoordig zo’n grauwsluimer over de wereld. Je voelt dat de zaak ons uit de handen aan het glippen is. Agressie en platheid hebben de overhand gekregen, in de werkelijke wereld en dus ook op het internet. Kijk wat een Asscher naar zijn hoofd krijgt! Reactie van bekende Nederlanders in een TV-debat: ja, dat krijgen wij ook allemaal over ons heen, tot aan doodsbedreigingen aan toe. En schouderophalend gaan we maar door. “Ik hoor nog wel eens om me heen: wat ben je links geworden. Dat is een verkeerde aanname. Ik zei dit soort dingen al in de jaren zeventig. Toen was daar niets radicaal aan. Het is de samenleving die zo rechts is geworden, zo verschrikkelijk rechts,” zegt Jan Terlouw dit weekend in een mooi interview met de Volkskrant.
Intussen gebeurden er vorige week ook nog heel leuke dingen op de wereld – ik ben even vergeten welke – en op de site. Er werden ikjes besproken, er werden plaatjes, koppen, video’s, websites, grafschriften en museatips gedeeld. Normaliter zou er daarover op deze plaats een gezellige keuvelende terugblik staan, met wat hoogtepunten, wat plaatjes, wat citaten, er zouden wat lepeltjes worden uitgereikt, maar – jullie raden het al – de zin om zo’n terugblik te schrijven ontbreekt.
En omdat dit niet mijn werk is, maar een liefhebberij (ook over die kwalificatie werd vorige week gehoond, hoe kan iemand iets gewoon voor zijn plezier doen, daar moet iets acherzitten), kan ik gewoon hier en nu besluiten om de boel de boel te laten. En zo erg is dat nou ook weer niet. De trollen zullen hun vinger er niet minder diep voor in de kont steken. Die komen sowieso wel aan hun gerief. En al die wegkijkende omstanders die lopen op een gegeven moment ook wel door. Hier is dus vandaag niks te zien. Hatsekidee.
Maar wil jij deze week gezellig en opbouwend of op z’n minst niet afbrekend en beledigend meedoen? Ga dan wat ikjes lezen, die staan ergens verstopt in of op de NRC, de krant die zo van lezersanekdotes zegt te houden. Of stuur zelf een ikje in. Of scrol hier naar beneden en zeg iets. Mag nog altijd met een fantasie-emailadres. Voor je het weet, kan een citaat van jou ooit eens ergens worden aangehaald als een hoogtepunt.
Alle afleveringen van deze historische rubriek waarin de hoogtepunten van de afgelopen weken werden behandeld zijn elders op dit blog te raadplegen. 
Reacties zijn welkom op apie@apiedapie.com. Het wordt misschien best wel een prettige week. Als je vindt dat het geen prettige week moet worden, ga dan s.v.p. elders buurten en doe dat nou echt eens een keer. Ik vraag dit niet voor niks.
Featured image (helemaal hierboven) is van Мартин Тасев, die dit portret van Heer Morgenwater (flatterend, in werkelijkheid is hij een stuk lelijker) geheel belangeloos ter beschikking stelde via unsplash.com.
Goedemiddag Apie, vanmorgen werd ik toch nog gezellig wakker.
Trollen en regen ten spijt. ☺
Goed stuk, Apie. Echt klasse!
Ik zag net in de gauwigheid aan de linkerzijde slechts een stukje van de titel en dacht dat er iets zou komen als:
De trollen kwamen weer eens boven drijven.
Zo. Dat staat als een huis. Lekker de bezem erdoor en we kunnen weer fris aan de nieuwe week beginnen. Met een schone lei.
Oké Apie. Goed gezegd. Houd vol.
Zo dat lucht op, het moest gezegd worden, bravo!
Ze worden bedankt, de trollen. Maar ja, wat moet dat moet.
Mijn reactie komt niet door?
Nou ja, zo belangrijk was het ook nie
Katoen, geef ze van! Zeloten, trollen, schuim van het internet. Lafbekken in extremis. Niet op reageren, deleten is het enige dat iets uithaalt. Jammer maar helaas.
@Letterzetter
Hear, hear.
Je schetst een mij iets te scherp “daderbeeld” van de trollen. Vooral mannelijk? Ja, maar geldingsdrang bloeit al vroeg op en de leeftijd van de meeste reageerders laat zich raden. Geenstijl trekt, naar verluidt, vooral ambtenaren en scholieren aan. Vergeet die tweede groep niet.
Je haalt me de woorden uit mijn veel te linkse opvattingen. bah, het is ook nooit goed of het deugt niet. (En ik ben niet eens een trol, kejjenagaan;-)) Houd stand Apie, want als jij er je koppie al bij laat hangen, wat moeten wíj dan?
Mooi profiel Jokezelf.
Ha, eindelijk tijd om de verse weekdraad te lezen. Kop op, Apie! Ja, er zijn trollen, maar je hebt ook ons trouwe reageerders. En wat weegt zwaarder, zeg nou zelf. Juist ja. 🙂
Fraaie persoonsschets van die Jeroen Boschduiveltjes. Maar ‘uitgekakt’ zijn zou zo’n persoon met anusfixatie toch moeten aanspreken. Of geeft hij de voorkeur aan ingekakt?
Het grootste land ter wereld is overigens Algerije: http://www.alletop10lijstjes.nl/top-10-grootste-landen-oppervlakte/
En ik constateer dat Letterzetter een #zml-kijker is. 😉
Trollen? It takes one to know one….aapje?
Apie, weer een geweldig mooie intro. Jij maakt van je hart geen moordkuil.
Klagen over medische ikjes van doktoren is na de uitzending van de levenseindekliniek van vorige week maandag wel een achterhoedegevecht.
Luvienna
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_oppervlakte
Dank moppertje, Luvienna heeft de top 10 op z’n kop gelezen, vermoedelijk per tablet. Het grootste land is wel degelijk dus Rusland, en die presidentskandiaat dus Poetin. Blup.
@Ilona, er zit geen reactie van je in het moderatiefiltertje; Wel een paar van wat schuimbekkende trollen, gnignigni.
Neen, weest gerust, we gaan dit niet elke week doen.
Irl kenden we altijd al mensen met trollige trekken. Van hen vroeg je je af wat ze bezielden, een bevredigend antwoord vonden we nooit.
Je kon ze ontlopen, dat was een voordeel boven het web.
Is er geen val te bedenken, iets spinachtigs? Ik heb al valse gedachten… ☻
Ja, dat was stom, de 10 aanzien voor een 1.
Valse gedachten onmiddellijk delen, Bertie 😀
Durf ik niet. Te zwart.
Mijn emailadres staat open voor alles, in uiterste discretie, dat spreekt.
Ha, beetje genieten van mijn vunzige geest. Ik houd ze voor me 😉
dinsdag 23 februari 2016
Scheren
Vorige week overleed mijn man. Vanaf 1951 zijn we samen geweest. Rondom zijn sterfbed hebben mijn zes kinderen alles in het werk gesteld om het heengaan te veraangenamen. Mijn oudste zoon vraagt op zeker moment: „Pa, zal ik je nog even lekker scheren?” Waarop mijn altijd humoristische echtgenoot reageert: „Welnee, joh, doe geen moeite, dat doet strakjes de begrafenisondernemer wel.”
Truus Hoynck van Papendrecht
O, dit vind ik echt heel ver gaan, las van avond in de NRC de overlijdensadvertentie van de familie Hoynck van Papendrecht.
Vergaand in een soort schaamteloosheid om dit in de krant te zetten.
@Pontius
Droevig, maar humor die ik ken.
Schoonvader had een glazen oog. Kort voor zijn overlijden zei hij: ‘Ik heb het makkelijk, ik hoef maar één oog dicht te doen.’
Voldoet aan twee criteria die een belangrijke plaats innemen in de ikjesbespreking: actualiteit en zelfspot.
Het heengaan veraangenamen?? De grap is best aardig, maar mensen toch, koester dit glimlachje, de herinnering aan man en vader nou toch gewoon in de familiekring. Moet nou echt alles in de krant? Is dat nou echt zo belangrijk voor jullie? Wat willen jullie daarmee nou bereiken? kan er echt met mijn pet niet bij icoontje
Dit is niet de krant!
@Bertie 00:30
Stuur in, een nieuwe trend: sterfbed-ikjes. Misschien iets voor Apie om een draadje voor te maken? Er liggen nog meer verzoeken daarvoor, heeft de commissie nu al de knopen doorgehakt?
Verder: ik ben alleen de boodschapper van het nieuws. Maar als ik dan toch een mening moet geven: ik ben het met Klare Taal eens dat dit een raar ikje is. Hoezo mijn zes kinderen? En wat is er eigenlijk aangenaam of lekker aan scheren? En gaat dat dan nat of droog? Willen we dat weten? Brrr. Maar goed. Hoe ook: arme Truus.
Blijkens de rouwadvertentie, opgesteld door drie zussen en neven en nichten, is Henk vorige week maandag overleden en afgelopen zaterdag begraven. Wat kan de achtergebleven echtgenote bezield hebben om tussen de bedrijven door de laatste witz van haar Henk als ikje naar de krant te sturen ? Dat moet wel dikke pret geweest zijn daar rond dat sterfbed.
Nee, dit stuur ik niet in , het is te lang geleden. Bovendien heb ik slaap,
tot morgen iedereen die nog leest.
en toen de familie uitgelachen was, verhief onze humorvolle Henk zich nog eenmaal uit de kussens en zong met zijn krachtige bariton de navolgende aria
Bertie, de ikjes die we hier bespreken verschijnen dagelijks op nrc.nl, hetgeen de website is van de NRC (krant). Ze verschijnen ook in de papieren krant. Dus me dunkt.
Test
Heden weer ’n test
Men maakt iets, in het ene geval ’n spanningloos venster in het midden van de prent, in oogstrelende steunkleur tourquoois of zoiets. Bijna tezelfdertijd de reactie, wat mist? Er zit geen spanning in.Daar verdampt ter plekke, mijn bewondering.
Ik vraag me af of dat uniek is voor de prent, de foto .
Alleen maar mooi zijjn, er moet toch meer zijn?
Ik zie soms, de fraaiste vrouwelijke vormen, rondingen etc. Van 15 jaar tot zeg 40 of zo…..
Het aantal “instemmers wat mooi” loopt snel op.
Geen woord over wat mevrouw kan, of misschien helemaal niet kan.
Ik lees in de nrc van heden, gelukkig Georgine Verbaan is er niet vandaag, ’n artikel over hoogopgeleide koppels. Aardig, Zitten socio-demografische aspecten aan.
Het “ike”
Het gaat me te ver , zoals ’n enkeling dat hier doet, commentaar op het gedrag van ’n familie te leveren. Wie ben ik om daar commmentaar op te geven?
Morbide, marcabere grappen , grollen worden bij ons ,in familiekring gelanceerd. Tranen worden familileden geplengd. Men eet , men drinkt.
Zo trainen we de zwakkere geesten in onze groep. wie ze ook tegenkomen, het karakter blijft kritisch optimistisch. De sterken zorgen dat de trein-met emoties onbelemmerd haar weg vervolgt..
Ik plaats heden ’n pretje, als test. U ziet, ik zoek , naar ’n volgend stijlelement. Het kan toch niet zo zijn dat je …als reactant hier, iets stelt en dat je niet aan die stijl schaaft? Dat zou de dood in de pot zijn?

Vandaag het cartoon. Komt-ie:
MK
Dank voor Bach.
Altijd tijd voor Bach.
De piano is ’n noot hoger, dan de sax. toch wil ik iets ervan leren, de schoonheid van de noten.
Ik ben dezer dagen erg blij met Martha Argerich., ik speel heel voorzichtig Schumann von fremde Laendern. De eerste paar noten dan … etc. Geen Bach…maar heel mooi.
Internet, FB het is alles leuk, het kost heel veel tijd.
Daarnaast alle foto’s die je maakt, moeten afgedrukt worden, geordend.
Ik vraag me af of, de pers vroeger minder op justitie zat?
Mijn vulgaire nieuwsgierigheid wordt goed bevredigd, met de OvJ , die zonder begeleiding zijn bestaan wat “opleukt”.
Ik kan er dagelijks verbaasd over staan.
Dan hr Teeven, ooit Ridder des Vaderlands, die ’n intieme deal met criminelen sluit, de deal dat is nou jammer, kan de toets der kritiek niet doorstaan. Hij ziet zich wel weer het publiek domein dienen als burgervader.
Eigenlijk wil ik het niet weten.
Apiedapie
Wens ik sterkte, je hoeft niet van beton te zijn, om in te voelen, dat het blog leiden, niet altijjd leuk is.
Sterkte in ieder geval.
Mooie dag.
@ Apie, ja dat wéét ik (mijn lontje…☺).
Ik dacht dat je op schoonvaders oog doelde, een voorval dat ik als familiehumor zie en dat -in vergelijkbare vormen- waarschijnlijk in veel gezinnen rondzingt. Zoiets als kinderprietpraat.
Grappig, in kleine kring
Nou, Apie 22.45…
Ik had toch echt iets gezegd over je intro. Daarvoor nog iets op een andere draad.
Weet nu niet meer wat het was.
Het is niet terug te vinden, Ilona. Wellicht deed je internet het even niet?
Juist, zo bedoelde ik het precies, Bertie.
@anders paulson
🙂
Het ikje uit de krant vandaag getiteld ‘bronnen’ is op 19 feb. al geplaatst door nachtbraker Pontius. Toen had het de titel ‘bronvermelding’ en er is alleen door apie op gereageerd. Hardlopers zijn doodlopers.
Jij ook een mooie dag, Anders.
@mopperkont
Alles in orde dus. Dank. Dan kan ik rustig ontbijten.
[gemodereerd]
Joepie, Ilona, ik heb je reacties terug gevonden. Eentje was alleen een gezichtje, dat zat dus ergens in een bakje “licht verdacht“, had ik over het hoofd gezien, mijn excuus. De andere zat in een ander bakje, namelijk het bakje “zwaar verdacht, vrijwel zeker SPAM“. Daar kijk ik vrijwel nooit in, want het meurt daar een beetje, veel dode vliegen, brrr.
Sorry, mede ook namens het blogmanagement en de Raad van Bestuur (heb er de president zelve over gemaild) dat je daar even een dagje in hebt gelegen. Ik stuur je dan ook graag een lekker stukje natuurzeep op, een rulle handdoek, en een klein flesje parfum, vorige week in Lafayette als monstertje gekregen, keiduur spul, maar da’s dus voor jou.
Ja, mijn vriendin weet ervan en ze is het er kei mee eens! Schatje toch ook, maar ja, ze heeft zelf een literflacon gekregen, of had ik dat er niet bij moeten zeggen 
Correcties & Aanvullingen
24 februari 2016
Ikje
Het ‘Ikje’ op de achterpagina van 23 februari was niet ingezonden door Truus Hoynck van Papendrecht, zoals eronder stond vermeld. Mevrouw Hoynck van Papendrecht neemt bovendien afstand van deze inzending.
woensdag 24 februari 2016
Nog één keer
Vandaag een gesprek tussen de thuiszorg en de familie. Mijn tante is blij met haar verpleegster Eef, en wij ook. Het valt niet mee om als oudje niet meer zo veel te kunnen. Op de vraag van Eef wat zou u nu nog graag eens willen zegt mijn tante: „Nog één keer gezellig naar de V&D.”
Netty Posthumus
Oei, dat lijkt me een novum, wie heeft het ikje dan ingezonden? Kan alleen maar iemand uit de zeer naaste familiekring geweest zijn of… een dokter of verpleegster.
Tja er zullen nog wel meer V&D en Perry Sport ikjes verschijnen.
Ik vrees dat er heibel is in de familie Hoynck van Papendrecht. Klare Taal en mopperkont hebben feilloos aangevoeld dat er iets mis was. En nu ligt het op straat. Arme weduwe, bah.
Maar ja, herrie rond sterfbedden komt vaker voor. Om vele redenen. Heel jammer dat de sterfbed-draad nog niet is goedgekeurd door de Raad van Bestuur.
@Apie 00:33
Jij ziet hier de hand van Nienke van Trommel of Mieke Kerkhof? Dat zal niet, die zetten te graag de eigen naam eronder.
Missie: komt het over?
Van Vreemde Mensen met Sprekende Kleuren
Bron: zij die langskomen, soms iets zeggen, achterlaten. in dit geval zonder enige duiding.
Visie: Kost het tijd om dat wat mij boeit, over te brengen?
Uitvoering: Test
Oh, er is ’n rode draad, in :Dat houden we onder ons.
Dat gaat niemand wat aan.
De “ikjes” redaktie, zou hier sturend in moeten zijn.
Men plakt “Maar dat is leuk” aan iets zo teer , zo intiem…” dat vinden anderen om te gieren…..
Er was gisteren ’n artikel over de dokter in het euthenasie traject om platte kreten: Hupakee etc. nader te nuanceren.
Ligt heel cultuur gevoelig.
In blijheid, dankbaarheid samen-zijn heeft ’n andere bodem dan, “Wie is de leukste, vader, kijk maar……..Dat houd je in de familie.???
Mooie dag.
Gisteren gebeurd:
Familie lid,stapt in jeepney, vrije instap auto 15-20 personen, .iedereen kan mee.
Doos van buurman ., over knie van mijn familielid.
Bij uitstappen, cash,plus mobiel in apart vakje met rits, gejat.
Geleerd dat je waar je ook bent, de dief zijn ogenblik maakt, toeslaat.
Er om gelachen, straks nieuw mobiel kopen. ’n Puber zonder mobiel kan hier niet.
test 2
Blauw als steunkleur
Geen cirkels vandaag.
Vraag: Waaro is die man niet in spiegelbeeld?
Bron onduidelijk
Ik gok op een van de kinderen, of erger: schoonkinderen. Verder kan het ook de werkster geweest zijn, zij zat wel erg lang in een hoekje verwoede handbewegingen te maken en wij maar denken dat het een stofdoek was. We zullen het vermoedelijk nooit weten. Wij waren het niet, da’s het belangrijkste.
Als iemand zo maar ongestraft onder jouw naam iets kan publiceren, dan wordt het toch wel heel erg griezelig. Uit de school klappen is al niet fijn, maar andermans naam misbruiken is toch wel heel kwalijk Dit moet toch door NRC te controleren zijn, waar die mail vandaan komt. Lijkt me.
Jammer dat de NRC niet de naam van de ware inzender publiceert. Hopelijk worden er maatregelen genomen, en excuses aangeboden.
Er is ooit een inzender bestraft voor het verspreiden van een leugenverhaal. Ik weet helaas de details niet meer. Jaren geleden.
Pawi, er staat me iets bij over een Canadese oorlogsveteraan die in de trein zat naar Haarlem ipv naar Arnhem?
En een vrouw die zei bij de Hersenbank te werken, over een computermuis die het niet meer deed en toen naar het lab verwezen werd.
Zij had nog nooit bij de Hersenbank gewerkt, misschien weleens langsgefietst..
http://vorige.nrc.nl//binnenland/article1693038.ece/En_waar_is_de_oude_Canadees
Gevonden. Goed geheugen Ilona! Ik wist alleen nog dat het met de NS te maken had.
Apie 08:24
Ja, een der kinders (wellicht de zoon die over het scheren begon). Denk ik ook. De ruzie hierover wordt via de krant uitgevochten. Dom, allemaal olie op het vuur. En mama moet het aanzien/aanhoren. Terwijl ze wel iets anders te verwerken heeft. Hm.
@Indra 8:55
O nee, je kan niet van de NRC verwachten AIVD te gaan spelen. Hoe moeten ze het controleren? Huisbezoeken, paspoorten inleveren, vingerafdrukken en dna afnemen? Het is een zelfreinigend systeem. Blijkt ook maar. Er er kunnen beidewee ook begrijpelijke redenen zijn iets niet onder eigen naam te willen plaatsen. Ooit is er van mij een ikje geplaatst (met een fake-naam eronder) over mijn dementerende vader. Ik was bang dat hij het zou lezen en dat het pijnlijk voor hem zou zijn. Al wist ik niet of hij zou begrijpen dat het over hem ging.
Ja maar, lieve Plop, iets niet onder je eigen naam plaatsen, maar onder een fake-naam is toch iets heel anders dan andermans naam gebruiken of misbruiken?
Plopje, graag een link naar het betreffende ikje.
@Indra
Je hebt gelijk, het is iets anders. Maar voor de NRC-medewerkers niet, hoe kunnen zij vermoeden dat het om een fake-naam of misbruik gaat & of er niet iemand die naam echt bezit? Hoeveel Marijke Kerkhof’s zijn er bv in Nederland? Moet NRC die allemaal gaan bellen (als ze die al kunnen achterhalen & zeker weten dat ze een compleet overzicht hebben) als Marijke weer eens een ikje instuurt? In dit geval zouden ze de familie Hoynck van Papendrecht hebben kunnen bellen. Maar ja, waarom zouden ze? Nee, ik vind niet dat je de NRC hier met recht een tekortschieten in de schoenen kan schuiven.
Apie 13:25
Lang geleden. Zie hier:
http://www.nrc.nl/handelsblad/2004/07/29/uw-dankbare-zoon-peter-7695665
Plopje, ik krijg de sneue “Geweldig.Jij wilt weten wat er echt speelt” melding, een intens knullig reclametekstje dat even ok was, maar nu, zoals ook Luvienna ergens opmerkt, heel erg op de zenuwen gaat werken. Is het niet de b***** (of ** ik weet nooit of je bloody of bloodie schrijft) limit dat een ikjesschrijver zijn eigen ikje van 12 jaar geleden niet kan delen? Dat hij zelf ook voor het raadplegen van zijn eigen ikje moet betalen?
NRC, natuurlijk wil iedereen betalen voor wat er echt speelt, ik betaal dagelijks via Blendle voor tal van prachtige journalistieke achtergrondsverhalen en columns, en ik doe dat graag, maar mensen, mensen, jullie willen geld zien voor een ikje van tien jaar geleden, aangeleverd door een lezer? Dat is wat er echt speelt?
En – zoals eerder gezegd – nieuwsberichten, geplukt van ANP en andere nieuwsdiensten, en niet tot nauwelijks bewerkt, zeker het breaking news, moet gratis, dat is een journalistieke taak, dat is een maatschappelijke taak van een uitgeverij. Daarom lees ik tegenwoordig als stil protest ook op AD.nl. En niet meer op NRC.nl. En al langer op vk.nl, die hebben wel een goeie balans tussen gratis, mensen trekken en betalen. Net als werkelijk alle gerenommeerde buitenlandse kranten die ik lees. Wanneer dringt dit business model nu eens tot jullie door? Als de curator voor de deur staat?
Nee Apie, feb24 13:25, geen linkje want dan is een en ander aslnog achterhaalbaar.
Indra: Er zijn veel mensen met identieke namen, namen zijn geen burgerservicenummers.
Daarom altijd uitermate voorzichtig zijn met het uitdelen van personalia, op plekken waar dat onschuldig LIJKT zoals verjaardagslijsten op fora bijvoorbeeld.
Als je medicijnen haalt bij een apotheek vragen ze je geboortedatum en adres, waar anderen bijstaan ook nog eens, daar heb je al zo’n lek. Wil je informatie over iets persoonlijks via de telefoon, dan word je ter identificatie gevraagd naar je naam, geboortedatum, bankrekeningnummer, postcode.
Een kwaadwillend persoon kan die allemaal makkelijk verzamelen,
Apie is helemaal niet zo zuinig op de privacy van mensen als hij beweert, hij heeft een etmaal een persoonsgerichte email van mij op deze website gezet, jaar of wat geleden.
En ik voel mij niet aangesproken, hoewel dat blijkens inmiddels gelezen teksten wel de bedoeling blijkt (niet schijnt dus, Plop) als trol;
ik vul trouwens ook mijn emailadres in en dat is geen gmail of hotmail of ander onnavolgbaar adres.
Ja gebeurt je niet vaak, dat je recht voor zijn raap gekwalificeerd en gekwantificeerd wordt. Dat raakt je in je ijdele hazenhartje omdat je weet dat het waar is, ik begrijp het. Ga dus [gemodereerd vanwege reagluurder-op-geenstijl stijlovereenkomsten]
Plop, je zit achter de betaalknop. 😦
O, ik zie dat Apie dit al geschreven heeft. Inderdaad, Apie: the bloody limit!
Kopiëren en plakken dan maar, Plopje?
Terzijde, kunnen jullie ook niet bij dat artikel over de Canadese oorlogsveteraan?
nee hoor, ik heb het gevonden. Zonder te betalen.
Dan maar zo:
29 juli 2004
Uw dankbare zoon Peter
Mijn vader begint te dementeren. Dat vreest mijn moeder tenminste. Terecht, denk ik.
Ik was laatst op bezoek bij mijn ouders en mijn moeder fluisterde mij toe: ,,Kijk nu weer, hij gooit een boek weg dat hij van je broer gekregen heeft.” Ik vraag mijn vader wat er aan de hand is. ,,Ik ben aan het opruimen, dit boek kan weg”, zegt hij. Ik blader door het boek en zie dat voorin staat geschreven: “Van uw liefhebbende en dankbare zoon Peter.” Als ik hem daarop wijs, mompelt hij: ,,Onzin, dat boek heb ik zelf gekocht.” Mijn moeder en ik wisselen een blik van verstandhouding.
Later komt mijn broer ook langs. Ik vertel hem over het boek. Hij grijnst: ,,Ach, dat heb ik hier in alle boeken gezet.”
Rini Koch
Ook ik heb het ikje gevonden zonder te betalen. Een aardigheidje van NRC voor expats, wellicht? Mooi ikje trouwens. Ik zou haast zeggen: vroeger waren de ikjes leuker, maar dan word ik weer voor ouwe lul uitgemaakt.
@Morgenwater, je reutelt maar door, goed dat je je dus in ieder geval aangesproken voelde, was ook niet zo moeilijk.
Ter correctie, je vult inderdaad geen gmail of hotmailadres in, maar wel degelijk een vals emailadres, en ook nogeens van een bestaand persoon. Moeilijk? Nee, de goede man weet het niet, en iedereen kan zo’n email nemen of invullen. Zielig? Ja heel zielig. Doe dan liever heermorgenwater@gmail.com, dan ben je wel een ventje. Nog steeds een [gemodereerd], ook dan hoor. Bovendien gebruik je als een van de weinigen hier een service waarmee je je IP-adres afschermt. Degene die dat net zoals jij hier ook doen zijn allemaal vuilspuiters en bangerikken, maar jij bent de onbetwiste Koning.
Maak je geen illusies, man. Je bent in het leven mislukt en je bent jaloers op mensen die niet mislukt zijn. Wat je zou moeten doen is nu je eigen leven op orde krijgen, of op z’n minst na al die jaren vrede krijgen met al je fouten en mislukkingen en alle dingen die bij jou in het leven zijn misgelopen door eigen of andermans schuld. Zodat je in ieder geval nog een beetje sereen op een gegeven moment op je sterfbed kunt liggen, klaar om geschoren te worden.
Maar nee, jij verdoet je tijd met het aanvallen en treiteren van anderen, niet degenen die jou iets hebben aangedaan, niet degenen waardoor jij nu zo’n [gemodereerd] hoopje mens bent, nee anderen die jou absoluut helemaal niets hebben aangedaan. Die jou in het werkelijke leven niet eens kennen. Het enige waarom jij je op hen afreageert is om dat zij wel succesvol zijn, zij zijn erkend en geliefd in de maatschappij (der normalen), zij zijn geslaagd in het leven, zij doen er toe, zij laten iets achter, iets van waarde. Wat schiet je daar nou mee op, achter je anonieme computertje? Niets nee, het is als een drug. Je voelt je slecht, je neemt de drug en daarna voel je je nog slechter. Dubbel zo slecht in feite. Je probleem is niet opgelost, en je schaamt je dat je die drug hebt genomen. Een trieste vicieuze cirkel waar onze Heer Morgenwater inzit.
Het moet overigens niet gekker worden, zit je weer te [gemodereerd] op de vroege middag? Die “persoonsgerichte email” waar je het over hebt, die heb jij zelf hier per ongeluk op de website gezet, ik heb die toen zodra ik het zag en jij er – uiterst vulgair tierend, vloekend en scheldend – om verzocht meteen geschrapt. Ik modereer iedereen hier op een correcte manier, dat is waarom ik daar destijds geen enkel misbruik van heb gemaakt.
Me dunkt dat ik dus jouw privacy heb beschermd destijds. Bedankt voor je korte geheugen en vooral bedankt dat je als dank daarvoor alle mogelijke zielige moeite doet om mijn personalia wel hier bekend te maken. Oneindig diep- en diep[gemodereerd] figuur, dat je er bent. Je hebt nul gevoel voor verhoudingen, je hebt nul gevoel voor eergevoel, je hebt nul gevoel voor humor, je bent een [gemodereerd] hoopje mens. En ergens diep van binnen weet je dat zelf ook wel.
[deze reactie is in alle sereniteit geschreven en met de superieure milde glimlachicoon die ik van DSR heb geleerd, soms komt die van pas]
@Apie 14:20
Ach, hier kan ik mij niet druk over maken. NRC heeft de auteursrechten, neem ik aan. En zij weten ook niet eens dat abonnee Plopje het ooit heeft geschreven. Het is alleen jammer voor anderen. Die moeten zich dan allemaal maar Lummel noemen.
Of Ad Hoc. Kan blijkbaar ook.
Wat een mooi ikje. Tijdloos als het ware.
@pawi 14:30
Welke artikel over een oorlogsveteraan? Ik heb kennelijk iets gemist. Sorry.
Lief Ikje. Zo zie je maar weer hoe voorzichtig je moet zijn met aannames: ook een demente persoon kan de waarheid spreken, hoe onwaarschijnlijk ook.
“Lul, laat die reactie subiet verdwijnen van die stomme website van je.”
“Wil je mijn id weghalen, ik blijf graag anoniem als morgenwater or whatever. Ik dacht dat je overtuigend trachtte vertrouwen te wekken. Nooit te oud om te leren kennelijk.”
“JA, IK WIL DAT JE AL MIJN REACTIES PER DIRECT WEGHAALT. IK GA NIET AKKOORD MET PUBLICATIE VAN MIJN BERICHTEN AAN JOU. WEL EENS VAN AUTEURSRECHT GEHOORD EN HERPUBLIKATIE?”
Dit is hoe Heer Morgenwater communiceert met mensen die hem niets hebben aangedaan. Aanleiding? Hij had zelf een reactie in het reactieveld van een artikel ingetypt, wilde die bij nader inzien weghebben, ik had het niet onmiddellijk door, ik zit ook niet 24 uur per dag te modereren, bovendien is de mogelijkheid om een reactie door de blogbaas te laten weghalen een geste mijnerzijds, vind je volgens mij nergens anders op het internet.
Enfin, deze drie bovenstaande reacties kwamen binnen een tijdbestek van minder dan een half uur binnen. Volkomen doorgedraaid deze vogel. En los van elke politesse. Je zou er bang van worden. Mensen die met deze man in het werkelijke leven te maken hebben, moeten volgens mij heel erg oppassen. Niets verkeerds zeggen, niet de rug toedraaien.
Wat er de afgelopen dagen – opnieuw zonder enige aanleiding, ik heb de man nooit een strobreed in de weg gelegd – via mijn dashboard binnenkomt, dat wil je niet weten. Vuilnis.
Ik heb het genoegen om het volgende lied (auteurs: Van Kooten en de Bie) op te dragen aan deze [gemodereerd] (fragment):
“Zoek jezelf broeder, vind jezelf, wees en blijf alleen jezelf
Dikkerdoenerij genoeg, op kantoor en in de kroeg
Als je nou ‘ns geen masker droeg, zou je dat niet beter staan
Wat moet je met die Januskop, daar schiet niemand iets mee op
’t Is een kwestie van een knop, die moet enkel even om
Zoek jezelf broeder, vind jezelf, wees en blijf alleen jezelf
De man die op z’n tenen loopt en alleen zichzelf verkoopt
En nooit iets in z’n oren knoopt, die gaat nog eens lelijk dood.”
Ja Plopje, 15:11
de tijd vliegt
Ik plaatste een link naar een verslag over een foute ikjes-inzender en een nog foutere “ooggetuige” om 10:06 vanmorgen.
A. Dapie, een inkijkje achter de schermen doet niemand kwaad.
Ik kan me goed voorstellen dat je het moeilijk hebt om dat allemaal eerst te moeten lezen en daarna voor je publiek weg te moeten houden.
Ernstig fenomeen, dat anonieme schelden op internet. Ik ben blij dat jij het voor ons uit wilt filteren.
Apie wat klets je toch met “maar mensen, mensen, jullie willen geld zien voor een ikje van tien jaar geleden, aangeleverd door een lezer? Dat is wat er echt speelt?”
Ten eerste kan men als manager bij een op winstgericht bedrijf geen rekening houden met een detail dat afwijkt van de algemene normering.
Ten tweede geef je blijk van je gebrek om hoofdzaken van details te kunnen onderscheiden in een door derden ontworpen systeem.
Ten derde heb ik je al toegevoegd dat je door je koektrommel te legen (je cookies directory, sukkel!) van die zeef kunt afkomen.
Hoe stom kun je zijn.
Leuk om deze website af en toe te bezoeken teneinde de ondergrens van mogelijkheden te hoog ingeschat te doen blijken.
Enfin je bevestigt dat brandhout door gebrek aan gewicht komt bovendrijven, en in jouw geval ook nog in een MODE gevoelige stroming, die net zo makkelijk weer omslaat.
Mijn advies: Zorg voor een goede bonus a la [gemodereerd] of hoe die klootzak exact genaamd is.
Tiedeliedoedoe mede namens Drolley. wij achten elkaar hoog en blijven samen tot de dood ons scheidt.
Ga maar weer [gemodereerd gemodereerd] invoegen in strijd met de auteurswet waar je mogelijk nauwelijks kennis van hebt, maar mijn genoegen is dat ik weet dat JIJ het wel gelezen hebt.
@Pawi 17:16
Dank je. Ja, daar was toen aardig wat ophef over. En er blijkt ook uit dat de NRC heel begrijpelijk bij de ikjes niks controleert. Zolang je het tenminste niet inzendt als zijnde Maxima of heer Rutte. Neem ik aan.
@pawi 17:21
Sluit ik mij bij aan.
(Mopperkont lijkt een vrije dag te hebben genomen. Daarom plaats ik hem maar.)
woensdag 24 februari 2016
Hogerop
Als medewerker van de mediatheek van onze scholengemeenschap heb ik veel contact met de jonge bezoekers. Ze komen boeken lenen, nog steeds. Maar ook aan computers werken, groepsopdrachten maken. Gazi van 5-havo komt aan zijn examen werken. Hij zingt zachtjes. „ Mevrouw, ik kan mooi zingen, hè” , zegt hij. Ik beaam dat en zeg: „Jij komt nog wel eens in het Concertgebouw terecht.” Hij kijkt me aan en reageert zonder een spoor van twijfel: „Ik zoek het hogerop, ik ga voor de Ziggo Dome.”
Nelly van den Besselaar-Roozen
Hehe,
Ik heb inmiddels verder omlaag gelezen op mijn schermpje.
Van een [moderated] mag je toch verwachten dat die de mensen op zodanige manier weet in te schatten en te motiveren dat hij ze als team kan samensmeden, waarbij ieder lid door hem tot het uiterste gemotiveerd het ultieme levert dat binnen zijn capaciteiten ligt als bijdrage aan het gedefinieerde project.
Dat nu blijkt Apie ten ene male niet toe in staat te zijn. Ik ben een open boek, recht voor zijn raap zogezegd. Makkelijk toch, zou je zeggen.
Ja, zijn inschattingsvermogen op grond van mijn uitingen alhier, en bij de buren, raakt kant noch wal, maar de negatieve correlatie is toch opvallend: wanneer hij diametraal ten opzichte van zijn inschattingen te werk zou gaan zou hij furore kunnen maken met correcte inschattingen.
Dat belooft dus niet veel goeds voor zijn volgende job in de inmiddels lange rij; de huidige zal naar mijn schatting de duur van 4 jaar niet overleven.
Geeft niks, staat er wel weer een andere kneus klaar, blah blah.
Gratis lessen hoe een ander je ziet, toch wel wat waard heer Apiedapie, doe er je voordeel mee, persoonliik dan want je activiteiten voor de maatschappielijke bijdrage en het algemeen welbevinden schat ik van nul en gener waarde, en men mag al van geluk spreken zover ze zelfs niet negatief uitpakken.
Makkelijk, om zaken te modereren die je niet aanstaan, en waar je geen steekhoudend weerwoord op hebt.
Groetjes met mededogen
Heer morgenwater of apiedapie, het is om het even.
Een heel aardig en onschuldig ikje vandaag.
Wel opvallend dat dementie, ouderdom, euthanasie, wel-of niet reanimeren en aanverwante zaken in alle media hot topic zijn.
De ‘deskundologen’ buitelen over elkaar heen.
Ik mocht als kind graag met mijn moeder in de lunchroom van V&D een the- complet en voor mij een kindercomplet gebruiken.
Met echte serveersters in uniform en gedekte tafels met servetten.
Echt ‘andere tijden’. Heerlijk hoor!
[gemodereerd vanwege aanhoudend getreiter/nom de plume vandalisme]
[gemodereerd vanwege aanhoudend getreiter/nom de plume vandalisme]
@Klare Taal
Ja, de 2,4 miljoen baby-boomers gaan nu massaal met pensioen. Of zijn dat al & lopen in groten getale tegen ouderdomsproblemen aan. En dat zien we terug in de media-aandacht voor allerlei zaken. Denk ik.
Heeft iemand enig idee waarom meneer Morgenwater zo kwaad op ons is? 😀
@Desi, jaja, nu moet je je meerdere herkennen he? Bij deze [gemodereerd] ben jij maar een klein krabbelaartje 😀
Maar ook jou heeft niemand hier je ooit iets aangedaan. En, oh ironie, ook jou heb ik ooit gered toen je hier met een verkeerde nickname en je eigen websiteadres een reactie achterliet. Ook jij bent dat kennelijk vergeten. Ik niet. Alles goed in je kleine dorpje? Gebeuren er nog spannende dingen? Nog een beetje getannist de laatste tijd? Krijg je nog genoeg aandacht? 😀
Overigens, and now something completely different en dus een blijk van waardering: ik krijg zojuist bericht dat John Cleese (de echte) zojuist een tweet van mij tot “favoriet” gekozen heeft. Ik heb de Meester van de Humor dus vandaag aan het lachen gebracht, misschien wel aan het bulderen, maar ook al was het een glimlachje, dit overkomt een amateurgrappenmaker niet elke dag en daarmee is het dan toch nog … een mooie dag geworden. John, bij deze, bedankt!
Update met een diepe zucht: het was bij nadere bestudering niet John Cleese, maar de officiele fanpagina van Fawlty Towers. Ook leuk, maar toch een tikkie minder. Ik zal dus maar weer nederig gaan doen. En die fles wijn kan weer naar de kelder. Misschien ga ik er zelf wel achteraan, lekker een avondje zitten grienen.
[gemodereerd vanwege aanhoudend getreiter/nom de plume vandalisme]
Pontius zat op 00.24 de kluit weer eens te belazeren. In de krant van vandaag, woensdag 24 februari 2016, staat in de rubriek Correcties en aanvullingen niets van dien aard. Dat geldt ook voor de digitale versie.
Oh?? Pontius, is dit een misverstand?
Zijn vrouw zal het wel weer gedroomd hebben.
Nou, ik was ook erg benieuwd naar Pontius en zijn verhaal.
Jammer dat het weer een hoax blijkt te zijn.
Totale gekkigheid , prima hoor, gaat Uw gang allen!
[gemodereerd vanwege aanhoudend getreiter/nom de plume vandalisme]
[gemodereerd vanwege aanhoudend getreiter/nom de plume vandalisme]
En wij feliciteren A. Dapie met de 100e reactie! Blup.
Toe, toe, puh, puh. Grote woorden & valse beschuldigingen. Het is dat ik geen ego bezit. Graag excuses in veelvoud mijn kant op.
Want zie zelf:
http://www.nrc.nl/next/2016/02/24/correcties-aanvullingen-1591596
Morgenwater,
Ik zou je aanraden eens je avondwater te laten raadplegen en daar eens verder onderzoek naar laten doen, dat kan nog veel gezonde inzichten opleveren qua jouw kaduuke status in in deze.
Verder kan ik mijn eigen zaken heel goed regelen.
Blijkbaar heeft dit ikje alleen in NRC-next gestaan. En de correctie erop ook. Het zou overigens prettiger zijn als men eerst even aan mij vraagt of ik mij niet vergis (quod non dus) dan wel de zaak oplicht of even de zaak kan toelichten, in plaats van direct van alles te roepen. Ik verzoek ook nadrukkelijk mijn vrouw hierbuiten te laten. Zo ik die zou bezitten.
Nogmaals dan maar, met ook het stuk dat eronder staat (voor als jullie geen toegang hebben), stelletje fijne wantrouwige collegae:
Correcties & Aanvullingen
24 februari 2016
Ikje
Het ‘Ikje’ op de achterpagina van 23 februari was niet ingezonden door Truus Hoynck van Papendrecht, zoals eronder stond vermeld. Mevrouw Hoynck van Papendrecht neemt bovendien afstand van deze inzending.
Levenseindekliniek
In het artikel Het is echt niet: huppekee, klaar (20 februari, pagina 9) staat dat hoogleraar Victor Lamme arts Remco Verwer van de Levenseindekliniek in De Wereld Draait Door „moordenaar” heeft genoemd. Dat deed hij niet letterlijk; hij bestempelde wel de door Verwer uitgevoerde euthanasie als moord.
Mail de redactie
Elke dag gratis het beste van NRC. Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven.</>
I rest my case. Potverdikkie.
Heer Morgenwater
Ik ben van geen enkel vmbo, noch van mindere klassen, weet niet eens wat die genres betekenen.
Ik ben van het ouderwetse gymnasium en de verdere doorstroming naar een universiteit waar ik gewoon een doctoraal cum laude gehaald heb.
Tevreden, genoeg ? Roept U maar…
“Oh Pontius, is dit een misverstand?” is volgens mij geen beschuldiging, maar een vraag. Het zijn evenmin grote woorden. Graag je excuses, Pontius. Dan is dat ook weer uit de wereld.
Sorry, Pontius.
Er rezen al kwesties bij mij Pontius, vooral wegens de kwestie Mevrouw Hoyinck.
Vooral zoals U in deze optrad en de hele kwestie trachtte op te lossen.
Wat niet echt gemakkelijk bleek.
Plop
Wat wil je met die b.boomers, uitroeien, wegwerken, wegpesten, nou ik ben benieuwd.
Het gaat je niet lukken, nee, dat zijn vechters en gaan de oorlog winnen.
Wat een rare reacties. NRC heeft wel degelijk etc.
Hoynck van Papendrecht moge rusten in vrede. Zijn vrouw heeft het ikje niet geschreven en neemt er afstand van.
Gaan we hier met kluiten gooien zonder goed onderzoek? Gaan we ineens Pontius wantrouwen, die tot op de dag van vandaag volkomen betrouwbaar de ikjes plaatste? Die ons op de hoogte bracht van de correctie cq aanvulling van NRC? Die NRC die niet in de papieren krant de vergissing openlijk weergeeft?
Bah. Boeoeoe.
Ik heb slechts om opheldering gevraagd, zonder enig oordeel. Lijkt me correct. Blijft de vraag wie het ikje dan wel geschreven en opgestuurd heeft. Onder de naam van een verse weduwe nota bene. Keikwalijk, daar blijf ik bij.
Mopperkont kan het dus ook wel eens mis hebben. Als er iemand excuses zou moeten aanbieden…..
Je vroeg excuses Dapie 22:03, van degene aan wie jij op jouw beurt nu excuses zou moeten aanbieden. Keikwalijk. Dat staat.
pontius
Ik zie geen enkele aanleiding voor excuses. Jij bent degene die hier voortdurend verwarring zaait door nota bene vaak midden in de nacht ikjes te posten zonder dat duidelijk is of deze uit de NRC komen of uit dat oppervlakkige broertje voor dislectici de NRC next.
Nee pawi, dat heb je verkeerd gelezen. Ik ga hem echter niet uitleggen.
Overigens waren het mopperkont en Klare taal die onmiddellijk naar conclusies sprongen, maar dat is iets tussen Pontius en hen. Laten we hopen dat het geen Affaire gaat worden.
pawi
Ik mag aannemen dat de correctie van 24 februari ook in de papieren NRC next is afgedrukt, maar ik ben daar niet op geabonneerd en dat wil ik ook zou houden.
Het was mij wel opgevallen, dat de advertentie in de NRC was ondertekend/ingestuurd door drie zusters van de overledene en tevens door neven en nichten, maar niet door de echtgenote, hoewel die echtgenote in de advertentie wel aan het sterfbed werd opgevoerd. Dat is zo ongebruikelijk, dat ik de draak heb gestoken met het ikje. Achteraf blijkt terecht.
“… zit de kluit weer eens te belazeren..” was wellicht wat te zwaar aangezet en zoals nu blijkt onterecht, mopperkont? Het veronderstelt opzet, was niet het geval lijkt me. Maar dat is aan jou.
Dit zou weleens het definitieve einde van de ikjesbespreking kunnen zijn huivericoontje Wie wil er nu nog ikjes plaatsen, kan me niet voorstellen dat wie dan ook dit nu nog wil doen. Je kunt toch niet van de ikjesplaatser – vaak midden in de nacht – eisen dat deze de juistheid van het ikje nagaat en controleert en garandeert? Op straffe van aan de schandpaal? Nou, het was leuk as long as it lasted. And not even that (vrij naar NNN).
@mopperkont
Ik citeer jou: “Pontius zat op 00.24 de kluit weer eens te belazeren.”
Waar het “weer” op slaat, is mij een raadsel, een vervelende insinuatie. En het “belazeren” heb ik wel afdoende als een onzinnige beschuldiging van tafel kunnen vegen. Maar als jij dat allemaal geen reden voor excuses vindt, zegt dat vooral iets over jou.
@Apie
Je hebt gelijk, jij had het fatsoen eerst even wederhoor te plegen.
@Luvienna
Dank voor de excuses, maar zijn wat jou betreft niet aan de orde, jij hebt mij niet van oplichterij beschuldigd.
@pawi
Dank voor je vertrouwen.
Zaakje wat mij betreft gesloten. Dit ging dus nergens over, of hoogstens over de vraag of je iemand kan vertrouwen. Ik ben simpel en vertrouw iemand tot blijkt (dwz aangetoond is) dat hij/zij dat vertrouwen niet waard is.
Apie en Pontius
Ik heb op de site van NRC tevergeefs gezocht naar die rectificatie en daarom die kwalificatie gebruikt. Achteraf gezien is dat onterecht geweest. Pontius, mijn excuses.
Ik zie niet in waarom dit het einde van de ikjesbespreking zou moeten zijn. Ikjes zijn vaak omgebouwde moppen of volledig uit de duim gezogen verhaaltjes en nu moeten we ook al gaan twijfelen aan de identiteit van de inzender. Dat houdt ons alert.
Hulde, mopperkont. Je bent een Groot Mens.
pontius
Ik hecht eraan om te zeggen, dat ik jouw reaktie pas las na plaatsing van mijn vorige. Wat mij betreft gaan we door met een schone lei.
donderdag 25 februari 2016
Kattenluikje
Ons kattenluikje is zo ingesteld dat onze poes er alleen nog door naar buiten kan, om buurtkatten uit onze slaapkamer te weren. Nadeel van dit nieuwe kattenluikbeleid is dat we nu wakker worden van het gekrabbel als de poes naar binnen wil. We lopen dan als een slaapzombie in ondergoed naar het raam, doen open en wachten tot dat zij binnenkomt. Zo ook vanmorgen. Ik hoorde een bekend gekrab en opende het raam. Na een minuut van zachte lokgeluidjes kwam ik erachter dat ik vooral de aandacht van de buurvrouw trok die het ijs van haar autoruit aan het krabben was.
Vincent Mirck
Zo dan! Pontius heeft lef hoor!
Tja, dat zullen we dus aan die buurvrouw moeten vragen. Of dit echt gebeurd is, of haar buurman dit had mogen inzenden, en of die wel echt meneer Mirck heet. Ik denk het niet en hoop op een snelle rectificatie dit keer.
@mopperkont
Oké, prima. Zand erover. Ik ben het al vergeten.
Wat?
Mijn excuses aan Pontius, als ik hem, zonder het te willen, enigszins beledigd zou hebben.
Kijk, da’s nou de A. Dapie Community, wat een heerlijk groepje mensen toch. Ja, zo kan het ook op het internet, mensen.
Beetje laat. Geeft niet, morgen staat het er ook nog.
De woordenwisselingen hier volg ik nu enkele weken maar ik kan er nog steeds geen hout van breien.
Zijn de ergernissen fake of echt? Wie is wie? Wie speelt de trol? Is Apie alle personen? Enzovoorts. De Mol is er niets bij.
Het zij zo, ik vind het prima..
Maar reageren wordt lastig, voor je het weet heb je iemand gekwetst terwijl die juist een aaitje nodig had. O god…
Daarom ga ik me van af morgen alleen nog op de ikjes concentreren.
Desnoods zelf verzinnen.
En, natuurlijk, weltrusten.
@Klare Taal
Is prima zo. Dank je.
Haha, die Bertie! Grappig, ik heb dat eerder gehoord, dat ikzelve meerdere rollen zou spelen op mijn eigen site. Ik kan met de hand op mijn hart beweren dat ik alleen Apie ben. Alle anderen zijn – voor zover ik kan nagaan – andere mensen.
Bij sommigen is ergernis gefaked, bij anderen (zoals trol Morgenwater en trol Desi en c.s.) is de ergernis recht uit het hart. Net zo recht uit het hart als de genegenheid voor de normale reageerders by the way. Normaal als in: geen trol, geen zuur, maar echte mensenmens.
@Bertie
Heb geen zorg. Ik kan ook nog steeds nergens een touw aan vast knopen. Dat is een tijdje het lot van nieuwkomers.
En ja, het zou mij niets verbazen als ooit blijkt dat Apie hier alle personages voor zijn rekening neemt. Misschien afgezien die van ons. Laten wij in bewonderin & vol gepaste eerbied onze petjes voor hem afnemen.
@Klare Taal 22:30
Ik reageerde alleen op jouw opmerking dat er in de media zoveel aandacht is voor dementie etc. Ik probeerde dat een beetje te verklaren. Meer niet. Geen haar op mijn hoofd meent dat de babyboomers uitgeroeid of weggepest of zoiets zouden moeten worden. De enige oorlog die er (voor zover ik kan zien) gaande is, is die over het fatsoenlijk in stand houden en verdelen van de pensioenpotten over de generaties. Voor zover tenminste de ontwikkelingen van de wereldeconomie (de rentestand etc) nog keuzes overlaten. Hier heb ik geen verstand van.
Test- 07 Winter in…..

Season’s Greetings
In het warmere land is beleid & uitvoering mbt het huisdier, veelal gericht op behoud van Pand & Welzijn.
Het pand wordt veelal omhekt, waardoor alleen getrained kleine dieren hun “route” kennen.
Het “nemen van traliewerk” is onmogelijk, voor ongewenste voorbijgangers, van het dierenrijk.
Wij maakten na de eerste lijn, het tweede (2e) hek. dit is gebouwd met dezelfde idee, alleen “Alleen kostgangers”.
Werkt prima.
Het poes, op verkenning, kan het zomaar heel lastig krijgen, onze 2 heren honden , zijn broers, individueel aimable, in span, crimineel killers.
Buurvrouw Poes , viel in haar slaap onlangs uit het venster., op de vloer van onze Omgang.
Daarna was haar lot snel bezegeld. Wij staan daar als verslagen bij.
De relatie met de buren, lijdt er niet door.
De Auto
Staat achter traliewerk, slot erop.
Vriezen doet het nabij de evenaar niet, nooit.
De nrc verder
Het is soms verslavend aardig.
Ik groei over colums heen. Wat men wil vertellen , kan nauwelijks boeien.
Zie ik vandaag gelukkig weer geen stukje van Georgina Verbaan, staat mevrouw met Verloren Liefde op de front. ener medium….Soms moet je gewoon afzien, als je je laptop aanzet.
U verwacht nu het cartoon?
Heeft u gelijk in.
De creativiteit loopt achter bij uitvoering.
Tinypic werkt niet,
We zijn aan het testen nietwaar?
Geen vernieuwing: Dood in de pot!
Wat ik wilde plaatsen…..jammer volgende keer?
Je kunt hier toch niet 4 jaar met dezelfde naam, zonder enig iets toe te voegen, stellen: Het is ’n goed “ikje”? Of ……etc.
Nieuwsgierig ?
FB Jazz in the City Jerry Steyger, Zie je onder reacties anders paulson aanklikken, kom je bij mij.
Blijf je vernieuwen, op zoek naar waar je ’n bijdrage kunt leveren.
Ongeveer. Kritisch blijven. Open voor het Onbekende. Het Bekende verbeteren.
Mooie donderdag.
test nul-zoveel

Niets anders te doen?
Ze zeiden. …..
Oh, jij je tijd verspillen aan ………
Kan jij wel zeggen, maar als ik jou nu ga vertellen, wat ik eigenlijk wil?
Ik wil lekker mijn eigen ei leggen.
Gisteren, dat stukje over “Aanjagen op kantoor” of zo gelezen? (Nrc)
Ja, ook wel gelachen, ofschoon, als je ’t stukje invoelt, kan je ’t bijna voorspellen……. Toch vond ik ’t wel aardig.
Herkenbaar, als 3 of 4 mensen van de groep eerst naar de techniek willen ( Laptops, tablets) de ander eerst naar de boekwinkel…..voor…
Ongeveer, ja, zo min mogelijk wilt sms-en……… sta je?.. oh wij zijn…..Ja, da’s meer de groep on the run?
Mooie dag. Mooie dag.
Morgen Jazz in the City op omroepwest.nl
Oude tijden herleven! Leuk, prima.
Denk ik aan!. Doe ik.
Goedemorgen en bedankt voor de opheldering. Nou ja….. helder…. ☺☺
Bertie, Heer Morgenwater blies weer even stoom af vanuit zijn waarschijnlijk veel te krap bemeten aanleunwoninkje en geniet er altijd van oude NRC-herinneringen op te halen. Ik kan me voorstellen dat je daar geen soep van kan maken. Probeer het ook maar niet..
Wat je gedichtjes betreft: ik bewonder je strakke metrum en hoop nog meer van je te lezen. Zelf heb ik momenteel geen inspiratie, maar dat komt hopelijk weer.
@Bertie, graag gedaan en bij jou is nu het licht uitgegaan qua avatar? 😉
Ja, ik zit in schemertijd. Weet nog niet hoe lang.
Apie, al weer komt er een reactie van mij niet door. Van een half uur geleden ongeveer. Heb net m’n computer opgeschoond, maar desondanks…Hellup!
Ja, en deze dus wel! hoe ironisch!
Ik zei iets tegen Bertie, maar kan het niet meer letterlijk herhalen.
Kalm aan, Indra, in troltijden staat het moderatiefiltertje wat scherper afgesteld dan normaal. Het pikt er dan soms ad random wat reacties uit, die ik dan vervolgens handmatig moet doorlaten. Net het vliegveld, maar je hoeft je niet uit te kleden.
Nog wel graag even aandacht voor Vincent en zijn lokgeluidjes richting buurvrouw. Hier moet pawi toch een romantisch vervolg op kunnen bedenken.
Het loopt uiteraard als volgt af:
En spinnend wurmde buurvrouw zich door het kattenluikje naar binnen en we leefden nog lang en gelukkig.
Jij ook een mooie dag, Anders …
@Indra, dank voor support. ‘Strak metrum’ :), ik smul van deze woorden voor iets wat niets anders is preciezigheid. Wanneer ik een vers niet kloppend kan krijgen dan schrijf ik het niet.
Ha! Dat heb ik ook! Een vers moet lopen als een trein kaboem kaboem kaboem .. is heerlijk puzzelen, ’t is vaak een kwestie van een lullig klemtoontje, lettergreepje … ik was er altijd dol op, doe het nu nog maar zelden vanwege tijdgebrek. Maar rijmpjes die niet lopen plaats ik ook gewoon, uit ballorigheid denk ik. Wat ben ik toch een keigek mannetje! 😀
Een van mijn bestlopende versjes was deze …. tijdje geleden … maar als je hem hardop voorleest (of zingt, het is ooit gezongen in theaters en op radio en TV) dan gaatie echt leven. Ach, was het maar weer lente …
Da’s lachen….. 🙂 Door de reacties.
Apie, mijn kroegbazengedicht vormt misschien een aardige info voor Bertie. Waar stond dat ook al weer? Ik was in ieder geval tevreden over het metrum.
Dus het liedje “die vogels zitten weer klaar in het struweel” zou bekend meten zijn van theater, radio en televisie? Vreemd dat er dan niks over te vinden is. Misschien helpt het als je de melodie erbij doet. Als die bestaat natuurlijk.
Dus apie’s lenteliedje is gezongen in theaters, op de radio en televisie? Vreemd dat daar nergens iets over te vinden is. Het liedje zou dan ook een melodie hebben gehad? Ook niet te vinden.
Dit was voor het internettijdperk, “Merel”. Uiteraard met een melodie, ik heb slechts een cassettebandje en een VHS-videoband 🙂
En hier is het ikje uit NRC van vandaag. Pontius heeft gisteravond laat al het ikje uit NRC next ‘kattenluikje’ gepost. Dat is natuurlijk zijn goed recht, maar mijn bezwaar is, dat als dat ikje binnenkort ook in NRC komt te staan, we die dag weinig anders te doen hebben dan een beetje rijmen, bekvechten en ruzie maken.
Lawaai
Eerder deze maand bezochten we de Doelen voor een Beethovenuitvoering. Tijdens het concert ontstond een storend lawaai. Het concert werd onderbroken en er kwam iemand het podium op die zei dat het enige tijd zou kosten om de technische storing te verhelpen. Hij stelde een pauze voor.
Net voordat we bij de deur waren kwam de mededeling dat het defect verholpen was, dus gingen we terug naar onze plaatsen. Een dame hield mij staande en vroeg of die meneer op het podium wat gezegd had. Ik vertelde over het lawaai en vroeg: „Hebt u helemaal niets gehoord?” „ Nee”, zei zij, „ziet u, ik ben erg doof.”
Mies Hazenberg-Emme
Indra, dat stond hier: http://apiedapie.com/2015/12/07/nee-dit-is-geen/comment-page-1/#comment-37726
Het gedicht is nu voor wijder gebruik opgenomen in de ‘wie is wie’ algemene gebruikersinformatie.
Ik vind het helemaal niet gek, dat bijna dove mensen naar een concert gaan. Het is mijn stellige overtuiging, dat kerken en moskeeen voornamelijk door ongelovigen worden bezocht puur voor de gezelligheid.
Ja, echt opzienbarend is de mededeling van Mies niet. Ze is “erg doof”, niet helemaal doof, Mies.
Mopper, het hele ikjesgebeuren is inderdaad met de nieuwe site van de NRC een tikkie onoverzichtelijk geworden. We gaan er hier echter flexibel en pragmatisch mee om, we reageren op whatever ikje geplaatst wordt op wat voor tijd ook, en streven niet langer naar een correcte archivering van ikjes en reacties. Dat is after all de taak van de NRC zelve. Ook de Eindoordelen zijn op een gegeven moment opgehouden, ook daaraan zijn we inmiddels gewend, sort of. * nostalgisch snikicoontje *
Pardon, het moet nostalgisch snicikoontje zijn natuurlijk.
Niks aan de hand, Beethoven was immers ook doof.
Indra, ik ben gepast onder de indruk, zorgvuldig bewaren als necrologie voor het overlijden van adiedapie.com, kan later altijd aangepast worden..
Een Doelen-dovin. Misschien hoort ze alleen de pauzes.
En het liken lukt nog steeds alleen bij het hoofdartikel, hoe moet ik dat toch veranderen? Mijn instellingen staan goed.
De mijne ook, Bertie, houd vol 🙂
@Mopperkont & Apie
Ik heb niks tegen rijmelen en een beetje bekvechten. Zolang dat niet vervelend wordt.
De NRC heeft een voor mij nog onduidelijk Ikjes-beleid. Als ik het goed zie, verschijnt er zes keer in de week eentje in NRC next. Meestal verschijnt die de volgende dag in de middageditie. Maar niet altijd, lijkt het. Soms trekken ze voor de middageditie een nieuwe uit de stapel. Er is hoe dan ook elke dag wel minstens één nieuw ikje.
Hoe we het hier doen, maakt mij niets uit. Zeg maar wat jullie het handigste vinden. Zal ik voortaan het NRC-next-ikje alleen op Drasties zetten? We merken dan als vanzelf of er hier eentje gemist wordt en die kan ik dan alsnog hier plaatsen. Oké?
Verheug ik mij zeer op het rijmelen en bekvechten. Hoppa.
Uh, apie, de Beatles waren ook voor het internettijdperk, net als Toon Hermans, Snip&Snap etc. etc. en die zijn wel te vinden op het internet. Dus mijn vraag: wie voerden uw liedje uit? Wie brachten het op de Buhne? Wie zong het op de radio? Wie zong het op tv?
Of is het toch een verzinseltje……
En opnieuw is er iets lekker belangrijks te melden. Onze Mark meldt mij dat ik zojuist op de radio was (Radio 1), alwaar ene Ad Visser zei “Iemand die Apie heet kunnen we niet serieus nemen”. Waarop gelukkig de presentator, de keisympathieke Lammert de Bruin het voor me opnam. Van horen zeggen, zelf had ik de radio niet aanstaan. Gaat dan werkelijk ieder belangrijk persoon zich met mij bemoeien? John Cleese, Eva Jinek, Paul de Leeuw, Mens & Gevoelens, Arthur Japin, Freek de Jongen, dingetje met die naakte selfies, Heleen hoe heet ze ook weer van Rooyen, mensenkinderen, ik ga bijna blozen.
Nee lief Mereltje, ik heb geen verzinseltjes nodig, en zo bijzonder is het niet, ik heb er van de Buma/Stemra net genoeg aan overgehouden om er mijn abonnement op die organisatie een paar jaar van te kunnen betalen. Het is nooit op de plaat gezet en bij mijn weten ook niet op YouTube, tja, dat had je toen nog niet. Erg? Nee. Belangrijk? Nee.
Apie @14:42
Dank je voor het plaatsen van het gedicht bij de wie-is-wie informatie. Ik zie dat ik er zelf nog niet bij sta 😉
Bertie @ 15:49
Dank je! Een goed idee van je om het als een soort grafschrift te bewaren. Hopelijk hebben we het nog even niet nodig.
Uh, apie, nou heb je nog steeds mijn vraag niet beantwoord: wie voerden dat liedje van je uit, wie brachten dat op tv en radio en in het theater?
Ja mensen, ook ik heb in de jaren negentig, helaas net voor internet, een paar grote hits gehad op de radio, de televisie, de theaters, de jongerencentra, de disco’s, de geheime zenders, de buurthuizen en de poppodia. U moet me op mijn woord geloven, maar ik was toen kei-populair.
Merel (wie dat ook moge zijn) zeurt maar door. We weten het nu wel.
Plopje (wie dat ook moge zijn, who cares anyway), dicht maar door. We weten het nu wel.
Uh, apie, de namen van de uitvoerenden van je liedje, die staan toch wel op de Buma Stemra uitdraai? Kom, niet zo verlegen, vertel het ons!!
Mereltje, je bent net zo’n [gemodereerd] als Desi Derius, Gebbetje, Ron de Drie en nog zo wat zeloten uit het midden van het land in de buurt van die kanovijver waar ik in mijn jeugd met veel plezier op vakantie ben geweest. Ga is wat nuttigs doen joh. 😀
Nagekomen screenshotje van het keibelangrijke nieuws (met dank aan Mark, die van de boekmarks, kwam hij maar weer eens langs, dan konden we hem liken, huldigen en misschien wel uitgebreid knuffelen, de dames dan, Mereltje bijvoorbeeld, of is dat een vent in een jurk?):
@Pontius, qua ikjes plaatsen, wat mij betreft gewoon op de ingeslagen weg doorgaan. Plaatsen wat je wilt, er zit daar geen beleid noch structuur meer in, en er hoeft wat mij betreft dus hier ook geen structuur meer in te zitten.
Vroeger was het anders, maar toen hadden we DSR nog die dit fenomeen keiserieus nam, en terecht dus. Nu is het meer een startpuntje voor wat beschouwingen over ook andere dingen, die het altijd al was, maar nu nog meer dus.
Een coordinatie met de buren, daar dit plaatsen en hier zus en me zo, dat hoeft voor mij niet echt. Ik blijf de betreffende blogeigenaar aldaar liever niet te serieus nemen.
Ter illustratie: ik wilde daar een paar dagen geleden iets vriendelijks of grappigs plaatsen, maar wat denken jullie? Mijn IP-adres is daar nog altijd geblokkeerd! Deze actie is niet mogelijk, kreeg ik pets zo naar mijn kop. Dan niet. Nou moe, indeed.
@apie, welke artiesten waren dat nou die jouw liedje brachten in het theater, op de radio en op de televisie?
OK, Mereltje en alle aanverwante nicknames zijn met ingang van heden geblokkeerd. Is een novum mensen, niets voor mij, maar onderdeel van een nieuw moderatiebeleid, mij dringend aangeraden door een groot aantal normale en wel gewaardeerde reageerders alhier. Mereltje en consorten, tabee! Veel plezier op de kanovijver en met je dorpskrantje.
Groot gelijk, Apie.
Om precies te zijn, de unieke maatregel in de geschiedenis van dit blog geldt voor:
Merel, Desi Derius, Robbie’s fiets met geheim motortje, Van Dale, Blondje, Jonker Frits, Gebbetje, De kleine Johannes, MMM, Meneertje Correct, Ach, gossie, Een Zomerzotheid, Henk, Tante Jannie, Handtasje, Ron de Drie, Traumahelicopter, Eerste Liefde, Gibson, Juliette, Je beste vriend, Irene, Mireille, Ditje Pardoen, Marieke, Vader, Shirley, Miep, Willem-Jan, Sint Hubertus, De Zeloot, Dick, Perrongeluk, Keristus, Vergeetmenietje, Marijo, Zusje, Maduro, Mildred, Pindastreng, Sonoor, Elziezer, Ziet er geen been in, Eliezer, Sjoebidoe, Haamsteede, Bram Zwijger, Gotspe, Ben, Sylvia, Baps, Sodejus, hum, Mon Chou, De Zachte Gisper, Tante Corrie, Plop!, Barry, en boeie@verlicht.nl.
Nee, Plop! is iemand anders dan ons Plopje, hum is niet onze hum, Blondje is niet onze Blondje, etc. Deze [gemodereerd]zak had er een handje van om bestaande nicknames te kapen en ietsje om te buigen, kenmerk van een diep[gemodereerd]e zeloot. Je kunt nu net zoveel bananen gaan eten als je wilt, kerel. Jouw concept is hier uitgewerkt.
[gemodereerd vanwege aanhoudend getreiter/nom de plume vandalisme]
Touwtje en Heer Morgenwater ontbreken in je lijstje, Apie. puzzled
We hebben het, hoe ongelooflijk dat ook klinkt, over een (1) en dezelfde reageerder, die onder al deze namen al jarenlang hier de zaak verzuurt. Touwtje en Heer Morgenwater horen niet in dit rijtje thuis.
Overigens ook inhoudelijk niet. Voormelde reageerder kan alleen maar zeveren en de paar keren dat hij normaal mee wilde doen, was de kwaliteit van zijn reacties beneden peil, geen humor, verkeerde humor, verkeerde timing, dingen willen uitleggen etc. Kon hier echt niet meekrabbelen, ging daarom maar anderen lastigvallen.
Touwtje/Heer Morgenwater: is iets anders, in de brij aan verwensingen en andere ongein zitten heel vaak heel interessante of op z’n minst fascinerende dingen, gedachtengangen, observaties, meningen. En de man kan schrijven en een beeld neerzetten, zie bijvoorbeeld dat verhaal over die merel van hierboven, je ziet dat gewoon voor je toch? Is niet zo simpel als het lijkt hoor. Echt een ander kaliber trol dus. Vind ik althans, gek raar belachelijk mannetje dat ik me d’r eentje ben 😀
“Hij spreidt langzaam zijn staartveren en nog langzamer weer terug in ongespreide toestand. Dat was het.”
Juist, zo kan echt niet iedereen een stervende vogel beschrijven.
Ook deze vond ik dus gewoon mooi:
“Drolley doet me met stokarmpjes denken aan de rimpelappeltjes die op zolder bij de boeren te drogen lagen …””
Klare taal zou zeggen: l’histoire se répète. De ene déjà vu volgt de andere op…
Het NRC geraaskal begint weer, Apie probeert er nog wat positieve dingen uit te halen maar op aanraden van HM gaat Indra morgen een uierhouder kopen. Want Methusalem mag je nooit negeren. 😉
En om Ilona te citeren: een prettige dag/nacht nog verder.
Dus als ik het goed begriip (doorhep in voetbaltaal) is Heer Morgenwater een alter ego of zelfs misschien een pastiche van Trolley wiens naam hij regelmatig gebruikt en zelfs de naam van zijn geliefde, de eveneens hoogbejaarde echtgenote Drolley , wordt in Homerische metaforen beschreven.
Mag dat?
Van mij wel hoor, maar ik zit niet in de raad van bestuur gelukkig en ben ook niet corrupt , al zeg ik het zelf.
[gemodereerd vanwege aanhoudend getreiter/nom de plume vandalisme]
Niemand komt er op mijn blog in zonder mijn toestemming en dat bevalt prima. Heb overwogen het zelfs met een abonnement te gaan doen maar dat leek mij te veel werk. Wilde hier en nu nog iets toevoegen maar moet toegeven dat ik het vergeten ben. Dat Twitter is leuker dan ik dacht. Zolang je de ongein en naar bloemen en wc’s vernoemde idioten er maar buiten laat, dat gaat alles lekker. Jammer dat pawi en Indra er niet aan meedoen, anders was het helemaal bal. Dit was het weer voor waarschijnlijk lange tijd, word niet gemist en mis niets.
Heb ik het goed begrepen dat de door mij gewaardeerde (meestal) RSB alhier zijn FB account promoot? Net nu ik daar eigenlijk zo goed als nooit meer vertoef.
Zo zul je dat altijd zien.
[gemodereerd vanwege aanhoudend getreiter/nom de plume vandalisme]
@Indra 20:01
Hear hear!
En wij feliciteren Plopje met de 200e reactie en delen en-passant natuurlijk mee, want daarom kwamen wij even hier, dat zojuist het eerste deel van het feuilleton van Mopperkont is gepubliceerd, een sfeervol verslag van een fietstocht door Maleisie. Gaat dat zien. Waar? Hier, klikken maar!
Nou moe, Mark had gelijk. Apiedapie vanmiddag geciteerd op NPO1, uitgehoond door Ad Visser, dat ik dat nog mee moet maken. Luister naar het volgende fragment (begint op 15.40):
http://www.radio1.nl/popup/terugluisteren-uren/2016-02-25/15:00