Een oma met kleinzoon in buggy in de supermarkt. “Zeg maar: twee Marlboro Lights met menthol’ zegt ze met krakerige stem tegen het knulletje, althans volgens Gerbert Poppenk, die dit als “ikje” naar de NRC stuurde. En het werd nog geplaatst ook! Onze sterreageerster pawi vond er dit van: “Die krakerige stem komt van de menthol, of uit de duim van Gerbert. Als duimen konden praten… ” en ze plaatste er nevenstaand plaatje bij, want “soepeler dan Olive is er geen (…) Zich buigen over de balie om een knulletje in een wandelwagentje het woord te geven, zoiets kan alleen zij.”
Twee kanttekeningen: allereerst is de nieuwe website een zootje qua ikjes.
De vaste reageerders van de A. Dapie Community lieten zich geenszins uit het veld slaan door de betaalmuur die de NRC ineens overnight opwierp tegen het lezen van artikelen op hullies website. Twee kanttekeningen: allereerst is de nieuwe website een zootje qua ikjes. Er worden er soms twee op een dag geplaatst, en soms wordt een ikje drie dagen later nogeens gepubliceerd. Oude ikjes zijn niet meer te vinden, dus als je als trotse ikjesauteur je familie niet op dezelfde dag bereikt, dan kun je het de volgende dag schudden. Nou, hier staan er nog wel een paar, in willekeurige volgorde, van NRC of NRC Next, overgetikt door een ijverige reageerder, gecopied en gepasted vanachter de betaalmuur (willen we eigenlijk liever niet), soms gecopied omdat het ding ineens wel oningelogd te lezen is, en een enkel keertje bij de buren gehaald, ook dit laatste geeft blogbaas dezes een wat ongemakkelijk gevoel.

Jammer genoeg, kunnen we hierdoor niet – zoals hier een correcte traditie was -de links naar de betreffende ikjes plaatsen. Enfin, vraag niet hoe het kan, maar geniet er nog maar even van. Oh, vergeten we de tweede kanttekening: de betaalmuur is in krantenland natuurlijk niet onbekend, maar een muur die zelfs breaking news, net van het ANP geplukt, naar een sneu “Geweldig. Jij wilt weten wat er echt speelt” popopschermpje leidt, dat hadden we nog nergens gezien, en dat vinden we keidom dus.
Saar-Ine van Fulpen liet om middernacht haar gasten uit. Een groepje vrolijke jongeren maakte een standaardgrapje. Klare taal: “De naam van de inzender is spectaculairder dan de pointe van het ikje.” En daarmee was alles gezegd. Aan de bar in café Sport hangen de vaste gasten. De mannen praten over vluchtelingen. Een heer beweert dat elke vluchteling 2.000 euro aan pensioen krijgt. Een ander werpt tegen dat je geen pensioen kunt krijgen als je in dit land nooit hebt gewerkt. De eerste spreker zegt: maar het blijft een hoop geld. Dit ikje van Jo Hamers vond de Community met Luvienna eenstemmig “Carmiggelt-achtig en niet onaardig” Klare taal: “Heerlijk weer eens zo’n ouderwets leuk ikje, vanuit de kroeg met navenante praat en onnavolgbare maar vanzelfsprekende logica.” De Schrijvende Rechter (DSR): “Wat een aardig Ik-je! (…) Had het nog wat opgeleukt, maak van de ‘spreker’ een Ome Gerrit ofzo. Eindoordeel: 8.5 (zegge: achteneenhalf)”.
… wordt de lachband aangezwengeld op de wijze waarop men een kettingzaag start.
Over het ikje “Delicatessen” van ene Marijke Brinkman was hij een tikkie minder mild. Mevrouw Brinkman bracht met haar 82-jarige vader een bezoekje aan een delicatessenwinkel waar hij graag komt, onder andere vanwege de Amsterdamse humor van de eigenaar. Bij haar gegrilde Italiaanse broodje kreeg ze een weckpotje met ketchup, dat zij nuffig „tomatenjam” noemde.” Nou, nou, nou zeg, je moet het maar meemaken, wat u zegt. DSR: “De inzender heeft een zeer zouteloos gevoel voor humor en beschrijft het onbeduidend voorval zonder enige sprankeling of brille. Donder op met je ‘gegrilde Italiaanse broodje’! Met de vooraankondiging van de Amsterdamse humor (…) wordt de lachband aangezwengeld op de wijze waarop men een kettingzaag start. Eindoordeel: 3- (zegge: drie)”

Heer Rozenwater blijft intussen amechtig proberen een fraudebestendige “Reageerder van het Jaar 2015” verkiezing voor te bereiden. Helaas overschat hij tijd en snuggerheid van de doorsnee reageerder. “Heel jammer dat jullie de elegantie en schoonheid van dat systeem in combinatie met PGP niet inzien. PGP op zich is al iets om van te smullen. Het is toch fantastisch dat je via een publiek kanaal een geheimtaal kunt afspreken?” riep hij handenwringend uit. Het duurt niet lang en hij gooit de handdoek in de ring, mark my words (en ja hoor, hedenmorgen gaf hij er de brui aan, knorrig toegesproken door DSR). “Ik ben gekke Gerritje niet!” riep ons lieve Roosje tot tweemaal toe gefrustreerd uit. Maar bleef vervolgens toch in gesprek met zijn “krijsende baby die men de borst ontneemt” (letterlijk citaat). We wachten het ook deze week maar weer af.
Roos doelde op DSR die zoals vaker vooral zijn eigen varianten paraat had en die van de anderen niet kon of wilde begrijpen: “Een voorronde van tien dagen, een eindronde tussen de eerste drie of vier gedurende drie a vier dagen. Dan heb je aan het eind nog eens een spanningsopkikkertje in plaats van dat het maar verzandt en je krijgt een winnaar met meer dan 10% van de stemmen …” En toen daar de handen niet voor op elkaar kwamen kwam hij met het ridicule “vraag een nummer aan bij de ACM voor televoten. Iedereen mag maximaal drie keer stemmen voor respectievelijk 10, 25 en 100 eurocent/SMS. Dat dekt de kosten een beetje en houdt grappenmakers buiten de deur.”

Heer Rozenwater scoorde gelukkig wel de 100e reactie, A. Dapie de 200e. Laatstgenoemde stelt zijn lepeltje bij deze ter beschikking aan de vriendin van Rozenwater, die deze kanjer deze weken zo moet missen, vanwege al die codes, terwijl ook zijn Kunstrubriek onverstoorbaar doorgaat!

We genoten van een prentje van Albert Cuyp die de prachtige stad Dordrecht vanaf het water gezien schilderde, net voordat een op drift geraakte zeilboot zich vlak naast hem in de oever boorde. En we bewonderden een zelfportret van Peter Paul Rubens, hetgeen in de actualiteit van de premiere van de nieuwe James-Bondfilm door een talentvolle reageerder werd ondertiteld met My name is Rubens. Peter-Paul Rubens.
En alsof het nog niet op kon waren er ook nog eens een stuk of wat referenda over belangrijke onderwerpen:
- Tja, wie eet hier vlees? Wie eet hier veel rood vlees?
- Stelt u het eren van de honderdste, tweehonderdste reactie op prijs? Overigens een volstrekt heldere uitslag: de meerderheid is voor het eren van iets waar volgens Heer Rozenwater “geen kwaliteit of kunde voor nodig is.”
- Gaat het De Schrijvende Rechter lukken als eerste te stemmen met behulp van het unieke HR-PGP-Stemsysteem©?
- Wanneer begon u met roken? Wanneer met alcohol? En wanneer met het fietsenhok?

Letterzetter: “Tjongejonge, dan had ik al lang dood moeten zijn van al dat bewerkte vlees… Rookworst, leverworst, kogelbiefstuk, hamburgers, saucijsjes, nou ga maar door. Straks blijken rubbertegels ook gevaarlijk voor de gezondheid (…) Ik lust nog wel peultjes. Als dat nog mag, tenminste.” DSR: “Echte Mannen eten Rood Vlees en zo af en toe een stuk verbrande kip.”
Terwijl we luisteren naar een lief liedje dat Luvienna voor ons opzocht lezen we onder de video lekker door.
http://www.youtube.com/watch?v=hHubAmMHZ3k
Riverside Blues (RSB) heeft sinds kort een NRC abo voor 0,58 euro per dag. Hij gebruikt dit ondermeer om bij de buren het ikje te plaatsen – vroeger noemden we dat zaad op de rotsen verspillen – maar de inzet wordt zeker gewaardeerd. “Wanneer het “ikje” de reden van je bezoek is, kom je in zeer interessante dialogen van de apiedapie community” zei hij immers, “Het aardige van ‘n redakteur/uitgever er iets aardigs van te maken, gaat Apiedapie prima af.” Kijk, en dan kun je bij ons weer eventjes een potje breken hoor.
“… mijn huidige schoonvader is al dertig jaar dood …”
Timmer – wat een sprekerd is die man da’s een man die ouwehoeren kan – Ark heeft een abo voor 21 euro per maand, inclusief een Ipad Air en da’s misschien wel ongeveer net zo duur. Hij ging meteen het ikje “overtypen, tong uit het mondhoekje om maar geen fouten te maken” en vervolgens probeerde hij de overbodige vieze dikke zaterdagpapierhoop te slijten aan een andere reageerder, nee dus, daar trapte niemand in. Aan een groot gevaar ontsnapte de site toen een test van een tool waarmee TA automatisch geluidsopnamen zou kunnen plaatsen faalde. De mavo/havo klant (die tijdens zijn havojaren kennelijk moest trouwen en dat zo stoer vindt dat hij het alhier meldde) had wel bijna de kop van dit weekoverzicht gescoord met het volgende goudbrokje dat we uit de tonnen leem zeefden: “… mijn huidige schoonvader is al dertig jaar dood …” [tekst gaat weer onder de video door, maar we zijn nu bijna klaar]

A. Dapie verwoordde weer eens haarscherp het gevoelen van zovelen: “Op een tablet is een krant oneindig, dus heb je niet het gevoel dat je hem uit moet lezen of op z’n minst alle verhalen moet hebben bekeken.” Hij bekende een Blendlefan te zijn: “En dan aan het einde van elk artikel zo’n lieve mededeling: ‘dit artikel werd je aangeboden door Blendle voor 0,25 euro, als het tegenviel vraag hier je geld terug’ ”
Dat mavoklanten best goed kunnen schrijven bewees Georgina Verbaan, die het bekakte commentaar van wat NRC-klanten doeltreffend aan de kaak stelde door hun sociale-mediareacties zogenaamd te transporteren naar face to face commentaren op een podium. „Ik ben Karen van den Winkel uit Hilversum EN JIJ HOORT HIER NIET TE STAAN!”, krijste ze. Zo te ruiken had ze net een broodje worst met zuurkool op, schreef Verbaan er in de beste corpsballentraditie gemeen achteraan.
En Riverside Blues is dus kennelijk weer op weg om zichzelf te worden. Actief, cooperatief, communicatief, een fijne gozer gewoon! Hij staat zelfs op scherp om een ikje te plaatsen, zo het de A. Dapie Community niet lukt. Wij hopen voor hem dat Luvienna snel verdergaat met haar liefdesverhaal. RSB merkte immers nostalgisch op: “Ik moet nog wel ‘ns denken aan het Expose dat Luv op deze site voor Apiedapie maakte. Het is ‘n prachtig project. De acrobaten, die man en vrouw staan die niet onder hand 5 maanden daar?”
Maar tot het zover is, zijn de ikjes zo af en toe te lezen onderaan de homepage van de NRC, de krant die zo van lezersanekdotes zegt te houden. De reacties van de mensen uit het land staan hier, ze werden zoals altijd weer aangeleverd door de reageerders op deze site, veelal ex-NRC-reactanten, ex-Volkskrantbloggers en ex-weten-wij-veels. Stuur nu zelf eens een ikje naar de krant. Of scrol naar beneden en zeg wat het ikje van vandaag losmaakt. Plaats een reactie. Mag met een fantasie-emailadres. Druk een duimpje. Geef een sterretje. Plaats een smiley. Voor je het weet, sta jij volgende week in het intro.
Voorgaande afleveringen van deze rubriek zijn elders op dit blog te raadplegen.
Reacties zijn welkom op apie@apiedapie.com. Kortom, het wordt weer een prettige week. Maar als je vindt dat het geen prettige week moet worden, ga dan vooral elders buurten.
Featured image (helemaal hierboven): is van A. Dapie, Vieze dikke NRC weekendkrant, gefotografeerd in penthouse, (c) 2015
Het intro wordy weer eens gebruikt om DSR af te zeiken, het zal ook eens niet zo zijn. Duimpje neer!
Reanimeren
Aan Dit is ‘n anderhet einde ikje dan anders van het opnamegesprek Omdat de Buren DSR metvraag name het stukje gewoonik, verpleegkundigeCopieren, staat mijn van beroep,Tekst er tussen. aan de nog Het al voor DSR kwieke
Wat meer werkmevrouw van zijn om mijn 87 jaar tekst er uit te halen.of zij afspraken Als het reguliere heeft gemaakt ikje geplaatst over is op drastieshet reanimatiebeleid. Zij zal ik antwoordt dat ze gewoon ikje op gereanimeerd wil worden. Haar twee dochters als het zijn hogelijk verbaasd en ikje geplaatst wijzen is op Apiefapuemoeder erop dat al ik de regu;ire tekst hierzij een niet-reanimatie plaatsen.verklaring heeft. „Ja,” zegt moeder, „maar vandaag wil ik dat ze wel reanimeren.” Ze draait zich naar mij toe en zegt: „Onze Annie is over uit Amerika moet u weten, en dat wil ik toch echt niet missen.”
Meriam Rutten- Wijnen
Huh? Wat is dit?
Wederom met dank overgenomen van Drasties. -grinikicoon-
Als de Rijke Uitkeringstrekkers met NRC-Abonnement het af laten weten, dan maar zo.
De plaatser aldaar meent de gemeenschap hier een stok in de wielen te steken, maar ’t lijkt DSR eerder een geval van in je eigen klompen pissen.
Ondertussen maakt zo’n verhaspeling het er alleen maar aardiger op zo’n saai ouwemensen-Ik-je te bestuderen. Den Drasties-plaatser heil dus! -opgewekte glimlachicoon-
Als het woord ‘kwiek’ opduikt in combinatie met 87-jarige dames, dan is DSR al gauw geneigd de pijp aan Maarten te geven, zonder reanimatie graag.
Ondertussen wordt er weer een patient in haar grootste intimiteit geofferd aan de Ik-jes-ijdelheidsmoloch, bah!
Eindoordeel: 4- (zegge: viermin)
Nou moe, even bij de buren wezen kijken, RSB is daar wel heel erg ontregelend bezig huiver icoontje
Ja, daar sta je nou met je complimentjes in je intro, nog wel nadat Tim hem als een akeligerd had geduid.
Tja, er is gelukkig altijd nog een volgend intro. Dat Tim hem als een akeligerd heeft geduid heb ik niet gezien. Maar DSR heeft wel ergere dingen over de goede man gezegd, “haatbraaksel” kan ik me nog herinneren. Dus zeg maar niks, mijn beste. Is beter.
De kwade tweelingbroer van de DSR-hater/APD-lover is ook langsgeweest met de duimpjes.
@APD
Ho-ho – leg liever je ouwemoer het zwijgen op.
Wat was er mis met haatbraaksel? ’t toch de waarheid, ja of nee?
En heb jij een reactie van Tim niet gezien? Dat komt je wel uit natuurlijk, maar het kan gebeuren. Is niet erg. (Kijk, zo kun je dus ook reageren als iemand niet zorgvuldig heeft gelezen).
Waarom zou me dat in hemelsnaam “uitkomen”? Daar zit de suggestie in dat ik hem expres niet het gezien/geplaatst, en waarom dan wel? Omdat ik zo graag met twee maten meet? Je bent niet fris bezig, DSR.
Ja, dat wilde DSR inderdaad suggeren, uiteraard zonder bewijs – maar waarschijnlijk heb je het oprecht niet gezien. Maar nu heb je eens ondervonden dat het helemaal niet leuk is als iemand je afbrandt als je eens iets niet hebt gelezen, zoals je hiert regelmatig doet.
Suck it up en leer ervan.
En ja, jij meet voortdurend met twee maten, som zelfs met drie. Dat maakt toch deel uit van je personage, net zoals DSR in de derde persoon spreekt?
Overigens, maar de lezer had dit al gezien, Timmerark heeft vorige week op z’n minst een kantje of tien, twintig hier volgeschreven, zonder structuur, zonder witregels, van het een naar het ander associeren, gewoon wat er in hem opkwam, hopla, het poepgaatje open en laat maar stromen. Zelfs een keer voorafgegaan door een “ik heb hier niks gelezen”, oftewel, wat jullie schrijven interesseert me niet, maar kijk eens wat ik allemaal te melden heb.
Zonder zoals het een schrijver of gast betaamt even afstand te nemen van het geschrevene, even wat te structureren, even wat losse flodders te verwijderen, halfafgemaakte gedachtengangen of te helen of voor later te bewaren, nee, hop maar, druk maar op “reactie plaatsen”. Elk woordje dat ooit in het Grote TA Schrijvers Brein is opgekomen moet op de site. Mag. Kan. Maar vindt men het dan gek als ik ergens welllicht een onbetamelijkheidje naar een medereageerder over het hoofd heb gezien?
“Akeligerd” is overigens in mijn ogen van het “guit”, “schalk” kaliber en had vermoedelijk niet tot iets geleid. Hangt ook van de context af, maar ik ga het allemaal niet opspitten, tenzij het slachtoffer er zelf omvraagt.
Grappig dat juist DSR zich als beschermengel opwerpt, doorgaans een teken dat de ruziekettingzaag aan het warmknetteren is.
DSR, heb jij niets anders te doen op deze maandagmiddag dan mij onmiddellijk na plaatsing van het nieuwe weekoverzicht af te zeiken?
DSR om 13:14
😆
@APD
Jawel, maar alles op z’n tijd. Kennelijk heb jij niks anders te doen dan aanleiding geven. Wie zaait, die oogst, maar kennelijk is dat tegen mijnheers superijdele beentje. Jammer joh. -milde glimlachicoon-
‘Akeligerd’ was trouwens DSR’s woord. Tim sprak uit eigen beweging zelfs over door RSB geuitte bedreigingen aan het adres van DSR. Maar goed, de blogbaas lag zeker op een oor. -grinikicoon-
Ik zie trouwens dat het bold-format van het Ik-je is weggevallen. Geeft niet:
Reanimeren
Aan Dit is ‘n anderhet einde ikje dan anders van het opnamegesprek Omdat de Buren DSR metvraag name het stukje gewoonik, verpleegkundigeCopieren, staat mijn van beroep,Tekst er tussen. aan de nog Het al voor DSR kwieke
Wat meer werkmevrouw van zijn om mijn 87 jaar tekst er uit te halen.of zij afspraken Als het reguliere heeft gemaakt ikje geplaatst over is op drastieshet reanimatiebeleid. Zij zal ik antwoordt dat ze gewoon ikje op gereanimeerd wil worden. Haar twee dochters als het zijn hogelijk verbaasd en ikje geplaatst wijzen is op Apiefapuemoeder erop dat al ik de regu;ire tekst hierzij een niet-reanimatie plaatsen.verklaring heeft. „Ja,” zegt moeder, „maar vandaag wil ik dat ze wel reanimeren.” Ze draait zich naar mij toe en zegt: „Onze Annie is over uit Amerika moet u weten, en dat wil ik toch echt niet missen.”
Meriam Rutten- Wijnen
Ha fijn, weer een echt intro, na de noodsprong van vorige week. Met een aai over de bol voor iedereen en een J’accuse aan de NRC. Precies zoals het heurt. Lof voor de blogbaas, ik hoop dat hij thuis nog ruimte heeft om al die huldebetuigingen netjes op te bergen. Jammer van die keffertjesstroom aan reacties die eronder staat.
@L
‘keffertjesreacties’ …Ilona reageert toch volstrekt normaal?
DSR, in bold doen we hier al sinds jaar en dag het echte ikje, niet de geintjes van deze of gene, dit om verwarring te voorkomen.
@DSR Ghegheghe
@Apie “een teken dat de ruziekettingzaag aan het warmknetteren is
😀 😀 😀
Na een ouwerwets mooi intro van ADP een schandalig leuk ikje geplaatst door DSR. Eindelijk een maandag om te lachen! Mijn week kan met of zonder ruziekettingzaag niet meer stuk! 🙂 🙂
Ik reanimeer je de moeder!
Mij leek het intro van apie mij meer een routineus en vlak stukje, maar, hee, kritisch inzicht slaat wel ‘ns een persoontje over. Een echte kerel heeft daar niet allemaal uitroeptekens en hysterische emoticons voor nodig.
Maar gelukkig heb jij wel een keigoeie reactie geplaatst, Gebbetje, “ik reanimeer je de moeder!” met een uitroepteken, in het vet, je moet hem zelf wel heel erg leuk gevonden hebben schuddebuik icoontje
Wat ze over je zeggen apie klopt: je bent een wrokkig persoontje. …..
Grinnik, dat zeggen “ze” niet over me, dat zeg jij! Het intro is overigens inderdaad gewoon een doorsneetje, een van de 96. Wie zei dat ik zelve dit het allerbeste van de reeks vond? Wie zette die uitroeptekens, die icoontjes, ikke toch niet? Zeikerdje dat je er bent aai icoon
Mooie intro APD geen greintje noodintro meer te bekennen.
Zoals Luvienna snedig opmerkt strijkt de blogbaas hier en daar wat over
de bol en deelt tevens wat opmerkingen aan deze en gene uit in de trant van ‘ het kan wel een onsje minder. ‘
De week is turbulent begonnen, met kettingzagen, verminkte ikjes, kortom een schitterende nazomer in de herfst-tuin.
Ik voel aan mijn klompen dat ook deze nickname zijn langste tijd heeft gehad, Gebbetje. Je hebt er nogal wat versleten de laatste jaren. Moeilijk toch om een normale of op z’n minst gewoon meedoende reageerder te zijn, als je het gewoon niet in je hebt. Het ging dit keer toch, ik schat, een maandje goed, maar ja, dan komt toch je ware aard weer boven. Ga je zelf weg, of moet ik je weer bannen? Op naar de volgende!
@Apie, je gaat zo’n alleraardigst schaamluisje in de pels toch niet bannen?
Nee hoor, maar hij zout vermoedelijk zelf wel op, dat soort types met hun eigen humor confronteren en lichtelijk in het ootje nemen en ze gaan huilie huilie naar mama toe. Vermoedelijk verschijnt er ergens midden volgende week weer een nieuwe reageerder hier. Binnen een paar dagen zien we dan weer wie het in werkelijkheid is.
Het ikje in de NRC luidt ” Fiets ” , geschreven door een w.s ex- Minerva- lid met de corresponderende naam Colette Bouwes Bavinck, het ikje is qua inhoud gelijk aan haar bakfiets.
Ah, gelukkig want ik ben een beetje gehecht geraakt aan Gebbetje.
Heb jij wel eens platjes gehad?
Reanimeren
Aan het einde van het opnamegesprek vraag ik, verpleegkundige van beroep, aan de nog kwieke mevrouw van 87 jaar of zij afspraken heeft gemaakt over het reanimatiebeleid. Zij antwoordt dat ze gewoon gereanimeerd wil worden. Haar twee dochters zijn hogelijk verbaasd en wijzen moeder erop dat zij een niet-reanimatie verklaring heeft. „Ja,” zegt moeder, „maar vandaag wil ik dat ze wel reanimeren.” Ze draait zich naar mij toe en zegt: „Onze Annie is over uit Amerika moet u weten, en dat wil ik toch echt niet missen.”
Meriam Rutten -Wijnen
Gereanimeerd ikje
Huh? Nee nooit. Het idee alleen al 😦 Jij? Iets voor een referendum? Platjes, herpes, gonorrhoe of syfilis, multiple choice.
Reanimeren
Aan het einde van het opnamegesprek vraag ik, verpleegkundige van beroep, aan de nog kwieke mevrouw van 87 jaar of zij afspraken heeft gemaakt over het reanimatiebeleid. Zij antwoordt dat ze gewoon gereanimeerd wil worden. Haar twee dochters zijn hogelijk verbaasd en wijzen moeder erop dat zij een niet-reanimatie verklaring heeft. „Ja,” zegt moeder, „maar vandaag wil ik dat ze wel reanimeren.” Ze draait zich naar mij toe en zegt: „Onze Annie is over uit Amerika moet u weten, en dat wil ik toch echt niet missen.”
Meriam Rutten -Wijnen
.
Opnieuw met dank overgenomen van Drasties. Voortaan liever wat sneller en zonder fratsen graag – bij voorbaat dank.
Ook de reageerders hier zouden eens hun neus bij de buren om de deur kunnen steken.
Bij nader lezen had ze geen bakfiets maar ze passeerde er een.
Druk met koken kan een en ander niet samen gaan, ik heb dus een foutje gemaakt.
Het blijft een ons kent ons ikje, dat dan weer wel.
Nou-nou, APD is normaalgesproken met geen tien paarden tot bannen te bewegen, maar hij begint er tegenover Gebbetje zomaar over….
Zou het soms zijn omdat hij niet zo goed vat krijgt op G.? -milde glimlachicoon-
Nou-nou, normaalgesproken is APD met geen tien paarden tot bannen te bewegen en nu begint hij er met betrekking tot Gebbetje zelf over…
Zou het soms zijn omdat hij niet zo goed vat krijgt op G.? -milde glimlachicoon-
Vreemd, m’n reacties verdwijnen in een zwart gat.
Maar nu weer niet. Een glitch in the matrix zeker.
Toch apart, m’n reactie van 20.16 verscheen pas na die van 20.18. Enfin.
Je insinueert maar lekker door DSR. Overigens nog hartelijk bedankt voor je zuurbraaksel vandaag, zowel op deze draad als op die van Reageerder van het Jaar. Het is je weer gelukt je eigen chagrijn te verspreiden. Heer Rozenwater vertwijfeld en diep gefrustreerd achterlatend. En vervolgens welgeteld 13 minuten na verschijnen van het nieuwe intro – voor menige reageerder en ook blogbaas dezes normaliter een reden tot bescheiden vreugde – was het alweer prijs en het houdt maar niet op.
Wees er trots op, maar kijk vooral eens om je heen, wie vindt dit nog meer leuk? Juist! Grote stilte, echo, kaal, afgezien van de anonieme upduimpjes op je gepest.
@APD
Ik insinueer helemaal niks! Vermeld slechts dat mijn reactie van 20.16 pas verscheen na die van 20.18. Dat wijt ik op geen enkele wijze aan kwade opzet, laat dat duidelijk zijn.
En wat wil je dan, m’n brave man? Je gebruikt het intro om DSR af te zeiken (‘ridicuul’). Je zegt altijd dat je het negatieve van de afgelopen week buiten het intro houdt, maar voor DSR maak je dan kennelijk een uitzondering. DSR’s luchtige suggestie leidde immers tot een woordenwisseling waarin DSR helemaal niet anders kon dan twee van je bijdragen als ridicuul te bestempelen.
Dus nee, daar krijg je geen applaus voor. Ik spreek je er in alle openheid op aan. En wat doet het er toe of DSR 13 minuten of 13 uur later reageert.
Wat ben je toch een augurk van een vent de laatste tijd.
@APD
Met HR kan DSR trouwens lezen en schrijven. Het echte wegpesten/jagen (we denken aan Keesschie) is het domein van de blogbaas.
Ga maar eens naar zijn laatste commentaar op het Verkiezingsblog kijken, DSR. Gefrustreerd, moegestreden, verbitterd, ook hij. Dat prachtige mensenmens, die positivo, die gevoeligerd, wars van kinnesinne, je hebt hem op de knieen gekregen met je onverschiligheid en gebrek aan respekt. Proficiat.
En Keessie is hier niet weggepest, zoals iedereen weet. Maar jij blijft het lekker beweren. Hoe trots ben je nou op jezelf als je op ‘reactie plaatsen’ drukt? Kreun je er bij?
Jouw tolerantie qua Gebbetje, en hij die in vele andere namen figureert
en die door velen niet echt gewaardeerd wordt, is wel erg groot.
Ik heb een deja vu. Of eigenlijk een deja deja vu.
Ik denk dat Kees en Timmer een goede coalitie gaan vormen.
@APD
HR tikt dat soort dingen schaterend achter z’n computertje. Iedereen met een beetje gevoel voor ironie voelt dat aan – immers, iedereen was al afgehaakt, behalve DSR, die wilde het nog wel proberen, dus hij is wel de laatste op wie HR boos zal zijn – behalve jij kennelijk. Mag.
Nee, DSR is niet zo’n kreuner, maar dat mag de pret niet drukken. De pret spuit als het ware tegen het plafond aan. Pats, net een champagne-kurk, proost! -uitbundige glimlachicoon-
En jij, kreun jij van genot als je weer aan het kappitelen bent? Of alleen maar uit bozige frustratie? -grinikicoon-
(Overigens spreek je jezelf tegen. Vorige week was DSR’s uitspraak nog smaad omdat de mensen het niet zouden kunnen controleren, nu ‘weet iedereen’ plotseling hoe het zit. ’t is me de omslag wel -verbaasd-geamuseerde glimlachicoon-. Toch zal het je niet lekker zitten, zoals het is gegaan met Keesschie. Iemand zodang afblaffen dat ie wegblijft – DSR krijgt het niet voor elkaar, al zou ie het willen).
@KT
Ik zag de contouren van een RSB-Tim-coalitie, maar die kans is sinds een paar dagen ook al weer verkeken.
Binnenkort in dit theater: Bum Fight!
https://www.youtube.com/watch?v=uZUrj_D13_Y
Zwaktebod DSR, dat vage gezwets ineens. K. is uit vrije wil opgehoepeld, hopende dat men hem zou missen. Afgezien van jou is er echter niemand die over hem praat. Ook Keessie blonk uit in sarren, anderen de maat nemen en zelf niets kunnen incasseren. Hij zag echter zelf in dat hij hier niets meer te zoeken had.
Pret hebben en uitbundig glimlachen doe je normaliter met anderen, in je eentje klinkt het al gauw hol. Toe, noem me eens iemand hier op de site die het net zo leuk vindt als jij, dat sarren en honen van jou naar iedereen die je denkt ongestraft te kunnen trappen. De sneue anonieme upduimtjes blijven buiten beschouwing. Gewoon een huidige reageerder noemen die jouw minachtende commentaren waardeert, DSR, ik ben benieuwd. Of eigenlijk niet, want het antwoord is gewoon bekend.
Om 19.11 gisteravond leverde ik jullie een gereanimeerd ikje af onder de naam zuster I.
Om 19:53 meende DSR de patiënt nogmaals te moeten reanimeren.
Teveel reanimatie: slecht voor patiënt. Weinig attente omgeving: evenmin bevorderlijk voor het genezingsproces. Slaap lekker allemaal!
Terzijde
Het komt voor dat
– Drasties . DSR het “ikje” door mij geknutseld, aldaar plaatst. Op de site van Apiedapie, plakt: Ad Hok vind dit ‘n prima aktie.
Ik kan daar weinig mee.
Het is ‘n beetje parasitair gedrag.
Dsr, karakteriseert mij : RSB likt naar boven, trapt naar beneden. Apiedapie kan die omschrijving wel waarderen.
DSR stelt voor tijdens de Dodenherdenking de adem 2 minuten in te houden.
Kom niet aan de Dodenherdenking, dat heeft geen pas.
Ik betaal de nrc voor internet dienst.
Het is ondenkbaar, dat DSR, toegejuicht door Ad Hoc , op Drasties het “Ikje” komt halen, vervolgens plakt bij Apiedapie community, als ik dat geplaatst heb op Drasties.
Het “ikje” door mij geleverd, wordt pas dan op Drasties als het “ikje op , Apiedapie community geplakt is.
De quote van Georgina krijgt u van mij.
Was het niet Luv , die ongefundeerd, stelt dat G.V, 1 van de betere columnisten is.
Ik nodig Luv uit welke andere columnisten zij bedoelt?
By Riverside Blues Ph. on 03/11/2015 – 5:53
RSB, ook jij kunt halsstarrig zijn. De uitdrukking ‘likken naar boven, trappen naar beneden’ is een staand Nederlands gezegde. Niet fijn als het over je gezegd wordt, maar daarmee niet schrappenswaardig. Ik kan echt niet alleen maar laten staan waar ik het mee eens ben. Daartoe zou ik met een rood potlood door alle bijdragen van iedereen moeten gaan. Ik beperk mij tot het corrigeren van uitwassen.
Maar nu je het vraagt, nee, ik ben het met die aantijging niet eens. Er is hier geen ‘boven’ noch ‘beneden’, elke reageerder is gelijk en ik stel het platform ter beschikking. Het is een uitdrukking die bij een kleuterschool hoort, leerlingen die bij de juffrouw om aandacht en erkenning vragen. Ik stel voor dat je er boven staat.
T.a.v. het kopieren van gestolen waar van drasties: zie mijn mening hierover in het intro van deze week.
Ah! Zuster Indra! 😀
Noch intro noch normale reacties zijn gisteren echt gelezen, de aandacht ging binnen het kwartier uit naar afkatten. Jammer maar helaas niet ongebruikelijk. Nog vier te gaan….
… nog vier te gaan. Wat ga je daarna doen Apie? Je krijgt zeeën van tijd. Heb je een nieuwe hobby in gedachte?
@DSR, ik zal op je commentaar ingaan maar niet hier (zie elders).
Pleegzuster Indra heeft gelijk, het is hier een weinig attente omgeving. Iedereen kakelt maar door elkaar heen. De aandacht moet eerst en vooral uitgaan naar het ikje ( waar het ook vandaan is gejat) .
DSR 02 nov 23.08
Hoi DSR! ❤
@APD
Allemaal speculatie over Keesschie’s motieven. Maar ik kan me denk ik, als medeslachtoffer van je blogbaasprivilegesmisbruik nog het beste in zijn situatie verplaatsen. En bovendien, het is zoals het is – allemaal na te lezen voor wie zich daar de moeite voor geeft.
Of er veel over K. wordt gesproken, zegt niets. Als jij er eens een weekje niet bent, valt je naam ook zelden. (Als DSR eens al dan niet aangekondigd verstek laat gaan, blijft het nog lang onrustig – ook allemaal na te lezen.)
Over holle opmerkingen gesproken, jij met ‘kreun je erbij’ , kijk je daar nou met trots op terug? Hoe het ook zij, DSR vermaakt zich altijd wel. Jij zit je echter op te vreten. Mag, maatr smak er liever niet zo bij.
@RSB
Het is zeker iet onbestaanbaar – het gebeurt immers toch? -grinikicoon-.
Jij betaalt NRC trouwens vast niet voor het doorplaatsen, zonder bronvermelding, van je Ik-jes, dus je bent een ordinaire pikdief.
DSR stelde trouwens helemaal niet voor de adem in te houden tijdens de Dodenherdenking, hij vroeg zich slechts af of iemand dat wel eens heeft gedaan. En tenzij je elk jaar de wekker zet om in je verre buitenlanf om acht uut Nederlandse tijd twee minuten stilte te houden, heb je geen enkel recht van spreken.
@RidB
Hallo Rechterinnetje! -milde knipoogicoon-
DSR 9.29
“Jij zit je echter op te vreten. Mag, maatr smak er liever niet zo bij.” Hahaha! ❤
Moeten het rechtertje en het rechterinnetje niet even ergens een kamer zoeken?
Het verleiden gaat de blogbaas nog steeds goed af. “Sterreageerster”, nou nou.
Razend knap geschreven intro/retrospectiefje, dat vind ik ervan. Echt jammer dat we dat moeten gaan missen. Hopelijk gaat hij het zelf ook missen
Voor d iegene die, iets voor Apiedapie willen betekenen, zoek het ontbrekende deel Als student in Leiden heb ik een bijpassende fiets. Knalroze, afgebroken trappers en zo gammel dat als ik erop rijd je me al van verre hoort €aankomen. Vanochtend fietste ik op dit stalen ros naar de universiteit, toen bij het stoplicht een bakfiets naast me stopte. Vanuit de bak klonken twee meisjesstemmen:
Als het ontbrekende stukje is geplaatst, kan ik op Drasties ool plaarsen.
DSR kan zich de moeite van het op Drasties zoeke besparen.
Scheelt Ad Hok applaus.
RSB, als je had opgelet, dan had je kunnen zien dat Mopperkont dit ikje al geplaatst heeft op Mobiel intro om 12:34 op 2 november.
Inderdaad DSR, het is voor iedereen na te lezen of ik het “intro weer eens heb gebruikt om DSR af te zeiken”. Ik maak me sterk dat in het omgekeerde geval – jij als weekoverzichtschrijver en ik als zeikerd – er geen enkele quote van mij in het intro zou zijn beland.
De intro’s die ik schrijf zijn een weerslag van hoogtepunten van de afgelopen week, zonder aanziens des persoons. Dat ik een suggestie van jou niet als “ridicuul” mag bestempelen en dat dat al als afzeiken wordt gezien, tekent je ten voeten uit. Tenen zo lang dat het moeilijk lopen moet zijn.
Och, rechtertje en rechterinnetje zijn qua IP-adres al niet erg ver van elkaar verwijderd say no more icoontje
@L
Beetje jaloers, Luvveke?
@APD
Ah, nu laat je je kennen. IP-adressen zijn persoonlijke informatie, je wordt niet geacht daar over uit de school te klappen. In combinatie met je insinuatie al met al weer een minderwaardig optreden.
‘Say no more’? Zeg maar gerust meer: hebben DSR en RidB hetzelfde IP-adres? Het zal allicht op elkaar lijken, er zijn meerdere reageerders uit Belgie, maar bijna is niet helemaal.
Fiets
Als student in Leiden heb ik een bijpassende fiets. Knalroze, afgebroken trappers en zo gammel dat als ik erop rijd je me al van verre hoort aankomen.
Vanochtend fietste ik op dit stalen ros naar de universiteit, toen bij mij het stoplicht een bakfiets naast me stopte. Vanuit de bak klonken twee meisjesstemmen.
“Oooh kijk, die fiets is eoze, zo mooi”
“Ik wil later ook zo’n mooie roze fiets.”“Jaaa, ik ook”
Toen viel het even stil en schreeuwde een van hen het uit over mijn verroeste stuur:“Ooooh, kijk mama, hij is ook GOUD!”
Colette Bouwes Bavinck
@Apie 10:17 Een gevalletje autofilie?
@ DSR 10:19 Nee hoor, ik val niet op rechterinnetjes. Je bent er trouwens als de kippen bij om dat graantje op te pikken. Zat je erop te wachten?
RSB kan nu op Drasties ool gaan plaarsen
@APD
En inderdaad -het ‘ridicuul’ an sich was niet al te erg – al was het een voorbeeld van meten met twee maten – maar vanwege de al te gortige discussie die eerder had plaatsgevonden, had het alle kenmerken van een trap na.
Den plaatser heil!
Oude gewoonte getrouw zal het Eindoordeel pas rond 13.00 uur worden uitgesproken.
Dan heeft men iets om naar uit te kijken -milde glimlachicoon-
Ik moet zeggen dat ik het qua ikjes niet meer kan volgen. Het overzichtelijke stramien van een tijdje geleden – te weten: ergens aan het begin van de middag verschijnt er een vetgedrukt stukje en dat is dan het ikje van de dag – is ten einde, da’s wel duidelijk.
Disclaimer: ik voel me niet geroepen om telkens na te gaan of de vette stukjes echte ikjes zijn, en zo ja, waar en wanneer ze elders zijn geplaatst, en of ze wel of niet vanachter een betaalmuur zijn gerukt. Maar bij deze nogmaals: ik voel mij ongemakkelijk als hier stukken verschijnen die door de uitgever (in dit geval NRC) worden verkocht. Een link naar het betreffende ikje mag altijd. Een samenvatting van het ding ook, vergezeld van de recensie/bespreking. En mocht je het hele ikje willen delen, doe dat dan in huiselijke kring via intiemere communicatiemiddelen dan een openbare website, zoals whatsapp, besloten yahoo-roedelforum etc.
Mop van de dag: een suggestie “ridicuul” noemen is volgens DSR “meten met twee maten” … bulder icoon … ja, want andere suggesties noem ik niet ridicuul, toch?? …..
Kijk eens in het woordenboek, DSR, en zoek op “met twee maten meten” .. als ik eenzelfde voorstel, maar dan bijvoorbeeld gedaan door Heer Rozenwater, wel goed zou hebben gevonden, dan was dit met twee maten meten geweest. Nu is het gewoon wat het is: ik vind iets van het ene voorstel, en iets anders van een ander, los van de persoon.
Voor jou is dit moeilijk voor te stellen. Als jij in discussie bent dan moet je winnen, en winnen definieer je als: de ander moet het met je eens zijn. Daartoe lees jij de reacties van de ander alleen maar om er gaten in te kunnen schieten, en als je dat niet kunt, doe je net alsof je ze niet gelezen hebt, of alsof ze onduidelijk waren.
Jij denkt dat alles wordt bepaald door persoonlijke voorkeuren. Zwart/wit. Als ik iemand niet modereer of ban, dan ben ik het met hem eens ….. Als ik een quote van iemand niet in het intro vermeldt, dan is dat omdat die quote mij onwelgevallig is.
Jij denkt zelfs in het algemeen dat mijn intro’s en de keuze van quotes bepaald worden door persoonlijke sympathieen en antipathieen – het zijn “blogbaaspriviliges” die ik misbruik om mijn gram te halen op mij onwelgevallige reageerders.
Welnu, sla er de laatste pak ‘m beet 50 intro’s eens op na, tel dan hoevaak een notoire zeikerd die mij elke dag de maat neemt en beledigt en mijn integriteit aantast toch heel geregeld geciteerd wordt, bon mots van hem eruitgelicht in block quotes, in introkopjes, door middel van duimpjes en bokalen, volkomen op dezelfde manier zoals de niet-zeikerds en de reageerders die mij persoonlijk liever zijn. Een 100% zelfde behandeling. En zie dan in hoe ver je van je toch al zo glibberige padje bent afgeraakt.
Zal wel niet. Er komt weer een sneer, het is weer te lang, en het rechterinnetje en andere anonieme duimers worden weer van stal gehaald. Want een betoog van een ander doorgronden en daar een normale reactie op geven, dat zit niet in de toolbox van De Schrijvende Rechter (DSR).
@APD
Het meten met twee meten slaat op enerzijds je bewering dat je in de intro de negatieve zaken van de vorige week buiten beschouwing laat (wat inderdaad doorgaans het geval is) en de uitzondering die je deze week als natrapper maakt.
Het proberen weg te zetten van reageerders waar je het niet mee eens bent door ze te betichten van alcoholisme, psychische problemen en niet-normaal zijn in het algemeen behoort dan weer standaard tot APD’s toolbox. We krijgen er het beeld bij van een wanhopig loodgietertje dat met een buis prutst, terwijl het water op z’n kop lekt.
Enfin, je doet maar. APD probeert veel harder dan DSR om deze discussie te winnen – hij zal het wel nodig hebben. -milde glimlachicoon-
Over tot de orde van de dag: het Eindoordeel!
@L
En dus? Jij reikte het graantje toch aan?
A. Dapie 10.17 11.29
Ho, meneer. Betrek mij niet bij uw ruzietje met DSR. Dank u wel.
Dan moet je je er niet zelf in mengen, “Rechterinnetje in den Belgenlande”, makkelijk zat.
Hoewel we er in beginsel niet van houden als trollen op dezelfde draad op elkaar reageren, elkaar bijvallen of afkatten, zie de netetiquette op “Over & About” hebben we er tot nu toe niet al te moeilijk over gedaan. Met name omdat de trol niet al te langdradig is (is bij jou in orde), niet al te vaak opdraaft (ook dat is bij jou in orde). Maar het gaat een beetje de keel uithangen als de trol uitsluitend op komt draven om DSR op te hemelen en mij neer te sabelen (tot nu toe behoort 100% van jouw reacties tot een van deze twee categorieen).
Dan wordt het trollen bewust meestoken en -hetsen en derhalve een op deze site ongeoorloofd en ongewenst gebruik van het instrument. Keuze is aan jou.
APD probeert veel harder dan DSR om deze discussie te winnen..
Ik heb toch sterk de indruk dat jíj maar door blijft emmeren en de zaak gaande houdt.
Ik snap het wel, dan hoef je geen verantwoording af te leggen voor je nalatigheid op andere gebieden. Dat verdring je liever. Heel menselijk maar neem liever je verantwoordelijkheid. Dat zou iedereen hier deugd doen.
Even de statistieken geraadpleegd. Van de 13 reacties van RidB zijn er 10 uitsluitend (zonder verder enige toegevoegde waarde) als aanmoediging voor DSR geplaatst, veelal met misselijk makend hartjesicoon, 2 ditto om mij uit te honen, en 1’tje om een andere reageerder af te zeiken (Heer Rozenwater).
Bij het raadplegen van mijn dashboard heb ik tevens vastgesteld, en dit is interessante bijvangst, dat er een statistische overwhelming significante correlatie bestaat tussen die reacties en het aantal op- en neerduimpjes. Eentje van RidB spant daarbij de kroon en deed mij heel diep in het dashboard duiken: 43 duimpjes op voor een sneer aan mij.
We zouden de duimpjeszeloot weleens op het spoor kunnen zijn. Zouden … want echte keiharde bewijzen heb ik niet (en ben ik ook niet in geinteresseerd, men moet alhier in vrijheid zijn/haar duimpjes kunnen plaatsen).
Maar een beetje sneu vind ik het wel. Enfin, die figuren bestaan, we weten dat al uit de tijden van Trolley, Pimm’s, Henk, Maduro, Gebbetje en hoe ze ook allemaal mogen heten .. en tja ook zij moeten een doel in het leven hebben, hoe miezerig ook.
A. Dapie 13.25
Ah, de inhoud van mijn (u onwelgevallige) reacties maakt mij tot een trol.
U legt mijn bijval voor DSR z’n spitsvondigheden uit als u neersabelen. Kan. Mag. Gebeurt ook. Uw keuze. Daarmee is uw standpunt nog niet juist.
Het gaat er niet om of ze me onwelgevallig zijn, RidB, scan er de site maar eens op na, het merendeel van de reacties hier is inmiddels beledigend en zeurend, toch blijft het allemaal staan.
Het gaat me om het gebrek aan balans. De bijval voor DSR spitsvondigheden komen alleen voor als hij in een twistgesprek met mij is en er niemand anders is die hem bijvalt. Werkelijk: 100%. Daar is het trollenformat niet voor. Andere spitsvondigheden op andere tijdstippen, of andere spitsvondigheden van andere reageerders behoeven blijkbaar geen bijval.
Nogmaals, aan jou de keuze om hier al dan niet mee door te gaan. Zie verder de netetiquette, je mocht eens denken dat deze regel alleen voor jou geldt, een mij “onwelgevallige reageerder”, waarop ik mijn “blogbaaspriviliges” misbruik … Deze regel en deze netetiquette geldt voor iedereen.
Echt, het is nu genoeg, RidB.
Beste RSB,
Ik reageer omdat je hierboven in een enkele reactive mijn naam maar liefst driemaal noemt.
Laten we eerst vaststellen dat het plaatsen van het ikje, op drasties dan wel apiedapie, al jarenlang door meerdere reageerders is gedaan. Het is leuk dat ook jij dit kunstje nu machtig bent, maar dat maakt je niet bepaald een wizard.
In je reactie hierboven noem je het “ondenkbaar, dat DSR, toegejuicht door Ad Hoc , op Drasties het “Ikje” komt halen, als ik dat geplaatst heb”. Ik vind dat helemaal niet ondenkbaar, tenzij jij denkt het copyright van dit ikje te hebben. DSR was zelfs nog zo netjes zijn bron te vermelden, hetgeen, zoals we weten, niet altijd gebeurd op het Internet.
Overigens heb ik DSR’s actie niet “toegejuicht”. Op oktober 31, 2015 om 12:57 reageerde ik als volgt”
“@DSR
Overgenomen van drasties. Dat niemand daar eerder aan heeft gedacht!”
Maar ja, ik heb niet de indruk dat ironie jouw sterkste kant is.
Toch niet helemaal waar, A. Dapie, dat niemand DSR bijvalt. Ik ben sinds kort begonnen met een dagboekje waarin ik mooie uitspraken, die op jouw blog worden gedaan, verzamel.
In dat boekje heb ik nu al enkele metaforen van DSR verzameld en een kort literair fragment van Heer Rozenwater. Dat jijzelf er nog niet in staat komt vermoedelijk door het prille begin van het documentje.
Lees voor “sinds kort begonnen met een dagboekje”
of
kort geleden begonnen met een dagboekje
of
sinds kort bezig met het bijhouden van een dagboekje
Nou APD, heeft RidB hetzelfde IP-adres als DSR? DSR herhaalt de vraag maar, om je de gelegenheid te geven duidelijkheid te scheppen. Als je dat niet doet, kan DSR slechts aannemen dat het antwoord ‘nee’, is, hetgeen jou slecht uit zou komen, want dan sta je in je hemd als hetsdemagoog.
Merkwaardig zoals APD er altijd de mate bijval bij meent te moeten halen. Dat dat voot hem heel belangrijk is, dat is bekend, en het vertekent zijn wereldbeeld. Hij kan zich niet voorstellen dat er mensen zijn die het niet om bijval is te doen.
Toch zijn ze er. DSR reageert onvermijdelijk en onontkoombaar als een natuurkracht, bijval of geen bijval, eeuwig als de gure wind.
Pardon, het worstvingertje schoot uit: Wat APD eigenlijk nodig heeft, is een blog-geisha, iemand die z’n cyberslofjes komt brengen, zegt dat ie weer goed van zich af heeft gesproken en dat ’t zo’n stoer blogbaasje is. Dan zou ie ook niet zo vallen over over RidB. -milde glimlachicoon-
Luv doet haar best, maar APD heeft ze liever nog een tikje nederiger. -,milde glimlachicoon-
@HR
Laat anders maar zitten hoor. Je zit alweer bijna op geloofsgesprekdramniveau. Dan maat geen veilige verkiezingen.
Eeuwig als de gure wind is wel een kanshebber voor mijn boekje. Met de daaraan voorafgaande zinnen. Wat let me?
Studenten zijn nog ergere Ik-jesinzenders dan dokters en verpleegsters. ‘Wat ben ik toch een gekkie’, zie je de schrijfster denken. En ze schrijven altijd zo ouwelijk – ‘stalen ros’, asjeblieft zeg…
Wat is in vergelijking met een student een ‘bijpassende’ fiets? Studeert ie ook? Of is de student zelf oranje-geschilderd, wordt ze bijgeleid door een brak rochelhoestje en ontbreekt er een ledemaat?
De pointe ontgaat DSR ten enen male.
Eindoordeel: 3 (zegge: drie)
@pawi
Niks – zoals je er hier maar geen blogpost van maakt -grinikicoon-
Maar je moet wel proberen ook iets van APD op te nemen hoor. Hij is bijzonder gevoelig voor de suggestie in stylistisch opzicht niet DSR’s meerdere of gelijke te zijn.
Niet dat dat een issue is, maar Keesschie, die eea eens als zijn mening te kennen gaf, heeft het moeten bezuren. -treurige glimlachicoon-
EWntropie zie ik meer als natuurkracht waarmee DSR vergelijkbaar is. Ook eeuwig, totdat alles een groot zwart gat is.
Pawi, ik heb het niet over algemene bijval voor DSR – een soort van fan of niet fan – ik heb het ietwat genuanceerder over twee dingen:
a) Zijn eindoordelen, bon mots, grappen en grollen, merkwaardige taal- en schrijffouten die hij vervolgens niet als zodanig toegeeft, maar als door hem bewust gemaakte alternatieve schrijfwijzen presenteert. Ik denk dat er geen discussie over is dat die allemaal over het algemeen te pruimen zijn, soms heel aardig, en soms keigoed. Ze figureren dan ook regelmatig in het weekoverzicht van de hoogtepunten.
b) Zijn duistere kant, waarin hij meent dat men het grappig en stoer vindt als hij mij op een rotmanier de maat neemt, mij oneerlijkheid verwijt, partijdigheid, van onheus bejegenen van reageerders beticht … kortom mij in mijn integriteit als blogbeheerder aanvalt, met werkelijk af en toe laagwaardige en krenkende teksten. Over dat laatste heb ik het, en voorzover ik kan nagaan vindt niemand, behalve de wellicht door hem zelf geconstrueerde trollen en duimpjes, dat aardig. Dat bedoel ik met mijn stelling dat niemand DSR dan bijvalt.
Dat jij aan een boekje bent begonnen met mooie citaten van het blog is mooi en ik moge hopen dat daarin fraaie citaten zullen worden opgenomen, los van de persoon van wie ze afkomstig zijn. Van mij zal er bijzonder weinig in komen, want om mooi, ontspannen, speels te schrijven moet je het naar je zin hebben. Ik heb het op mijn eigen blog bijzonder slecht naar mijn zin, zou het als het van een ander was allang de rug toe hebben gedraaid. De zuurheid, de schoolpleintjeslucht die ervan opstijgt, door toedoen van in feite slechts een (1) reageerder is triest. Zo had ik het nooit opgezet, zo had ik het nooit bedoeld, en erg lang gaat het dan ook niet meer bestaan.
Maar 100 weekoverzichten maak ik vol, da’s een spelletje met mezelf, niet voor de lol, want zodra het nieuwe overzicht er op maandag is, dan begint het gezeik en gedrein weer van voren af aan. Omdat dit mijn eigen blog is, negeer ik dit alles niet – terwijl negeren doorgaans de beste raad is – maar reageer ik erop. Ik vind dat mijn taak als blogbeheerder.
‘duistere kanten’, ‘wellicht door hem zelf geconstrueerde trollen en duimpjes’ – je moet maar durven.
APD heeft een zgn. dashboard. Laat hij maar eens met bewijs op de proppen komen in plaats van met ongecontroleerde beweringen.
Voor “wellicht” hoef ik geen bewijzen aan te dragen.
Ik verwijs verder naar je eigen kwalijke en veel explicietere verdachtmakingen in mijn richting eerder deze week, als zou ik zelf die sneue duimpjes zetten. Ja, dat past prachtig in je framing van mij als zijnde een manipulerende en zijn privileges misbruikende blogtiran, wiens leven er alleen maar uit bestaat om hem onwelgevallige mensen het leven zuur te maken.
Alsof ik daar alleen al de tijd en energie voor zou hebben, bovendien zelve de volkomen zinloosheid van die duimpjes als geen ander al heel lang benadrukkend, en bovendien in het gelukkige bezit van een bijzonder rijk, spannend en inspirerend dagelijks real life beroeps- en priveleven.
Als blogtiran moet ik vanuit technische beheerdersoverwegingen vrij regelmatig en vaak op mijn blog zijn, weet je dat jij als reageerder vaker en langer op dit blog aanwezig bent? Het aantal views en reacties van DSR gaat ver uit boven die van enig andere reageerder, inclusief die van de blogbeheerder zelve. Je schijnt het nodig te hebben.
Maar jij mag dat natuurlijk allemaal wel doen. Jij mag suggeren, mij allerlei kwade bedoelingen in de schoenen schuiven, verdachtmakingen van hier tot ginder. Jij wel. Ik niet.
Jij mag toch in feite alles doen? En als anderen precies hetzelfde doen, dan gaan krijsen als een speenvarken en de onheus bejegende honende zielepiet uithangen?
Gaap icoon, het wordt eentonig. Deja vu in het kwadraat, daar had Luvienna het geloof ik eerder over.
Het dashboard heeft overigens elke blogbeheerder tot zijn beschikking, dat is per definitie alleen voor de blogbeheerder zelve toegankelijk. En wees daar maar heel blij om trouwens, je weet wat ik bedoel.
En wij feliciteren DSR met de 100e reactie op deze draad. Heeft ie toch nog wat.
@APD
Je kunt van alles zeggen, beweren, insinueren en zelfs dreigen, maar zonder bewijs is het allemaal gebakken lucht en verdachtmakerij.
DSR verwijst daarentegen, wanneer het gaat om jouw behandeling van Keesschie, naar open bronnen (ervanuitgaande dat de discussie niet is opgeschoond, maar dat zal toch wel niet?). APD verschuilt zich achter een dashboard.
Uiteraard valt er over de interpretatie van die open bronnen van mening te verschillen. Maar APD spreekt, wanneer iemands opvatting hem niet aanstaat, maar meteen over smaad…. Tsja, dan slaat het snel dood. Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is een appel met een scheermes.
‘Voor wellicht hoef ik geen bewijzen aan te dragen?’
-gigagotspe-icoon-
Wellicht zaagt APD padvinders aan stukken en kookt ie er snert van.
Wellicht wordt met de opbrengsten van dit blog een staatsgreep gepland.
Wellicht is het dus gewoon lulkoek, dat bovenstaande citaat.
A.Dapie, die a) kant ken ik en die b) kant helemaal niet.
Natuurlijk heb ik een deel van je schrijverskunnen vastgelegd in mijn dagboekje, helaas is dat nu een stukje waarin je het hebt over zure schoolspruitjes. Terwijl je intro nou juist elke keer opnieuw bewijst hoe goed je het overzicht naar eigen smaak kunt inkleden.
Hoe word je eigenlijk reageerder van het jaar? Met de meeste inzendingen of met de meeste roddels? Of de scherpste reacties? Tellen duimpjes op en neer mee? Veel muziekvideo’s inzenden?
Tenslotte: kunnen vrouwen ook op verkiesbare plaatsen staan?
@Pawi
Die intro’s zijn inderdaad niet onverdienstelijk, maar dat komt omdat hij daarbij kan putten uit andermans schrijfsels.
Herschrijven en herinterpreteren DSR, dat maakt die retrospectiefjes zo krachtig.
Zoals RSB verlangt naar een volgende aflevering van Luvienna, uit het schrijversbrein van A.Dapie ontsproten, zoiets zou jij nou weer niet kunnen bedenken.
@Pawi
Oh, het is een knap kunstje hoor. Net zoiets als de Eindoordelen.
Schaakpartij, wie is aan zet…
Och, het gaat niet om de eindoordelen enerzijds en de intro’s anderzijds. Die hebben beide hun kwaliteit. Het gaat om de algemene ruzie- en afzeiksfeer die DSR hier heeft geintroduceerd en die zelfs pawi veinst niet te zien. Ik ga voorbeelden van die b) kant niet kopieren. Iedereen met een open blik en open vizier kan dat zelf bekijken, het staat allemaal open en bloot op de site, inderdaad inclusief mijn weerwoord, maar die laatste altijd “in reactie op”. Het onweersproken laten is immers voor een blogbeheerder geen optie. DSR heeft er in zijn eentje een hoop plezier in en laat zelfs de champagne knallen.
Het is in elk geval geen ‘ gentlements agreement ‘ wat je van twee Heren van Stand ‘ zou mogen verwachten.
Sorrie : mijn Engels kan beter, gentlemen’s oid…
It takes two to tango, da’s net zo waar en ook dat zien we niet.
Ach APD, we zijn beiden tamelijk kinderachtig bezig, vind je ook niet?
Weinig bijval totnutoe voor APD en zijn beschuldigingen aan het adres van DSR. Het zal de mensen ook worst wezen.
“…die zelfs pawi veinst niet te zien.” Oei. Pawi moet oppassen. Keesschie’s defenestratie is ook begonnen toen hij het waagde APD’s ex kathedra uitspraken aangaande DSR in twijfel te trekken. Vorig jaar rond deze tijd was P. van de aardbodem, nou ja – dit blog, weggevaagd. Hopelijk gaan we daar geen herhaling van zien, anders blijven APD en DSR nog alleen over -grinikicoon-
Ik dacht dat “bijval” onbelangrijk voor DSR was
Oh oh wat een kinderachtig menneke.
Apie, wordt het niet ‘ns tijd om je energie te gebruiken voor positievere dingen. Hier word je toch alleen maar heel somber van. Ik bewonder je geduld. Niet te geloven, dit allemaal!
Helemaal eens met Indra. Laat Apie zijn energie in plaats van in deze loopgravenoorlog liever in mooie nieuwe stukjes stoppen. Er staat een heleboel moois van zijn hand op de site maar allemaal al van een tijd geleden* en ik zou graag weer eens wat nieuws van hem lezen. En DSR kan zijn eloquentie beter voor de hoefbekapper en diens kornuiten gebruiken, dan leest de community weer eens wat leukers van hem.
*Natuurlijk los van de fijne intro’s.
Afspraak
Net naar de herfstvakantie heb ik (mbo-docent) een gesprek met een leerling over zijn verzuim. De leerling is maar 50 procent aanwezig geweest sinds het begin van het schooljaar. Bovendien heeft hij al eens eerder een waarschuwing gehad. Hij krijgt nog één kans om te laten zien dat hij 100 procent aanwezig kan zijn op school. Na ondertekening van de ‘laatste waarschuwing’ vraagt de leerling: „Kan ik dan nu wel naar mijn afspraak met de kapper?”
Judith Tenbusch
Speciaal voor RSB, kan hij het kopiëren voor drasties…
Het staat er echt, de docent schrijft “net naar de herfstvakantie”. Verder zou ik er geen woorden aan willen besteden.
Ik sla er niet achterover. Zou het aanbod van Ikjes aan het teruglopen zijn? De NRC lijkt de laatste tijd in een crisis te verkeren.
Lieve reageerders, de inzet qua ikjes plaatsen wordt gewaardeerd, echter zie mijn betoog van eerder deze week. Graag alleen ikjes plaatsen als ze vrij toegankelijk zijn. Heb je een abo, pluk je ze vanachter de betaalmuur, plaats dan alleen de link, vat ze samen, bespreek ze, maar plaats ze niet integraal hier. Het is niet anders. Ik heb een email naar NRC gestuurd met verzoek om de traditie in stand te houden, toestemming om ze te plaatsen en bespreken op dit kleinschalige not for profit blog van liefhebbers en ikjesfans, maar daar zoals verwacht geen sjoege op gekregen. In afwachting van een antwoord voel ik me ongemakkelijk om ze hier te zien te verschijnen.
“Naar de herfstvakantie” is idd fout maar m.i. eerder een worstvingertikfoutje dan wel autocorrect van de Iphone dan een ernstig te nemen taalfout. Zo’n docent heeft het keidruk en drukte te snel op ‘reactie plaatsen’ in de geile opwinding van het vooruitzicht op een geplaatst ikje. Inhoudelijk een anekdote die al vanavond definitief in de mistflarden verdwenen zal zijn.
Apie, ik heb destijds naar de NRC gemaild om te vragen hoeveel Ikje-inzendingen ze gemiddeld ontvangen. Geen reactie. Dat heb ik toen op Twitter gezet. Binnen de kortste keren antwoord op mijn mail. Misschien ook een idee voor jouw mail.
http://www.nrc.nl/next/2015/11/03/afspraak-1554035
Werkt de link voor niet-abonnees?
Ik zie dat de duimzeloot ook al weer vroeg op is. Heb al eerder gesuggereerd om deze op- en neerduimmogelijkheid te schrappen. Het verslechtert de toch al niet gezellige sfeer alleen maar en voegt niets toe.
pawi nee, werkt niet. Lijkt me logisch.
@Indra 08:55 Ik heb een blinde vlek voor duimpjes ontwikkeld.
Indra 8:55, lijkt me ook logisch.
Het voorstel van A. Dapie om alleen een link te plaatsen heeft dus geen kans van slagen. Is ook minder aantrekkelijk dan het hele ikje. Hopelijk geeft de redactie van NRC toestemming.
Neen pawi, de link werkt niet voor niet-abonnees, maar brengt ons (ik neem aan precies zoals de NRC dit bedoelt) naar de inlogpagina voor een onbeperkt abonnement. Allenig, ik wil geen onbeperkt abonnement, ik wil het ikje zien. Bij Blendle kun je een individueel artikel kopen voor een kwartje. Ideetje?
Wie heeft er nou een kwartje over voor een ikje, waarvan je niet weet of het de stemmen los zal maken?
‘Graag alleen ikjes plaatsen als ze vrij toegankelijk zijn.’ – wil dat zeggen dat een post op een openbare, niet-betaalde website kan worden geciteerd?
De pointe komt niet echt uit de verf. Als de afspraak met de kapper buiten schooltijd valt, dan kan de leerling erheen en anders niet.
Eindoordeel: 3 (zegge: drie)
Wordt het voor Apie niet ‘ns tijd om zijn energie te gebruiken voor positievere dingen?
http://goo.gl/0z28SN
“De leerling is maar 50 procent aanwezig geweest”: bovenlichaam waarschijnlijk, en niet onderlichaam, want de o zo geestige pointe gaat over een afspraak met de kapper.
Onderstaande las ik in de avondkrant. Het woord droedelen heb ik nog niet opgezocht in het Groene of Witte Boekje. De chaperon dacht dat het een sport was waarbij je grote schijven over ijs liet glijden, waarbij het ijs voor de schijf glad werd gehouden door snel vegen, droedelen. Zou zomaar eens kunnen.
Droedelen
“Goh, wat een fijn verhaal”, denk ik na het lezen van een artikel in de zaterdagkrant, “en ook zo mooi geschreven!”
Nagenietend kauw ik nog wat op mijn pen die ik al sinds het oplossen van de judoka in mijn mond heb.
Om vanavond goed beslagen ten ijs te komen op de verjaardag van mijn vriendin, prent ik de naam van de auteur in mijn hoofd en lees ik een enkele passage opnieuw. En dan heb k er, voor ik het weet, zo maar een krulletje onder gezet.
Ik schrik ervan. Bij gebrek aan een “like-knop” heb ik een analoge “Vind ik leuk” neergekrabbeld.
Hoezo geconditioneerd?
Harriët Bergsma
droedelen is gedachteloos krabbelen volgens de van Dale, pawi, en dan gaat het over papier.
de chaperon bedoelt curling?
De judoka?
Ah, droedelen is schetsen maken, gedachteloos, telefoongesprektekeningetjes als het ware.
Je hebt gelijk, Indra.
Dat andere is vegen bij de sport curling.
Nou gaat het helaas nooit meer uit mijn hoofd, dat vegen is voor mij ook droedelen. Lijkt een beetje op vertroetelen. Van die 19,1 kg zware granieten steen, die op zijn weg moet worden begeleid.
Sudoku
Dit is wat A. D. vreesde, typefouten and all that.
Gek genoeg doet de autocorrector nu niks met sudoku.
Enfin, het was een poging om iedereen in te lichten over weer een ander ikje dan op de site staat, met een inleiding erbij om daarbij copyright te vermijden.
En ik was er als de kippen bij. Ik las het overgetypte verhaaltje vluchtig door en zag die sudoku in de haast over het hoofd. Haastige spoed is zelden goed, dat blijkt maar weer.
Ik dacht nog: judoka, ze schrijft er niet bij welke zaterdagkrant ze las vanwege het risico dat het niet geplaatst zou worden in NRC.
Au contraire, pawi. “Nagenietend kauw ik nog wat op mijn pen die ik al sinds het oplossen van de judoka in mijn mond heb” zou een heel mooi begin kunnen zijn van een nieuwe misdaad-feuilleton. In zoutzuur vermoed ik? 😉
Het lijkt mij dat als je maar genoeg van dit soort foutjes maakt er allereerst een heel aardig stukje ontstaat en we daarnaast geen copyright problemen meer hebben. In elke zin een woordje veranderen. Bijvoorbeeld. Ach ja, ik denk met jullie mee, dat zien jullie wel, schat die ik ben
Bertje @17:44 😆 😆 Start onmiddellijk een feuilleton svp!
Judoka in zoutzuur…
Valt dat onder de categorie snack? Of is opnieuw aanpassing van de schijf van vijf noodzakelijk? Maakt de kleur band nog verschil? En smaakt vrouwtjesjudoka beter dan mannetjesjudoka?
En wordt de kinderboerderij nou eindelijk ook eens verboden?
Vis eten in een restaurant is ook een gevaarlijke zaak, bestel je tarbot krijg je panharing. Ik ben benieuwd naar de reactie’s en eventuele kamervragen over het voedsel dat wij tot ons (zouden moeten) nemen.
Rijden in een VW = moordenaar spelen van de bevolking. Banken schrijven de wetten in dit krankzinnige land. Veroorzaker van woningleed beweert zelf door een hel te zijn gegaan, iedereen anders denkt dat-ie inderdaad uit de hel komt.
Maar er is een lichtpuntje.
Prorail & Ns worden nu politiek bestuurd door een zwaargewicht.
Dat was mijn start, Indra. Als iedereen 1 zin doet komen we er ook. 😉
Bertje 😀 😀 😀 😀 😀 😀
@Apie, ben je niet roomser dan de paus? Het Ikje wordt niet door jou geplaatst en staat tussen het commentaar. Het is geschreven door een lezer, niet door een broodschrijver. NRC heeft ooit toestemming gegeven voor het overnemen van het ikje. Zolang ze niet reageren op verzoeken om opheldering is er geen reden het publiceren van ikjes hier te verbieden.
Ik verbied het niet, ik ontraad het en zeg dat ik me er ongemakkelijk bij voel. Mag lijkt me op mijn eigen blog.
Letterzetter
een opgeloste judoka slurp je zo naar binnen, als je eerst maar die uitgekauwde pen uit je mond neemt. Er zijn artiesten die zowel de pen als de judoka in een beweging naar binnen krijgen, maar er zijn er maar weinigen die dat kunnen navertellen.
Het zwaargewichtje waar jij op doelt is -komtie alweer!- een type Tante Pollewop. Vrolijk. Slim. Zou je zo mee in zee kunnen gaan.
Ben ik nou de enige die sterretjes onderaan de reacties ziet? Zijn die akelige duimpjes eindelijk verdwenen of juich ik te vroeg?
De duimpjes zijn inderdaad als test vervangen door sterretjes. Wat die sterretjes precies doen en wat er gebeurt als iemand erop drukt weet ik nog niet
Hm, bij mij wordt het blauwe sterretje oranje en er komt een duffe tekst “Je vindt dit leuk”. Als je er nog een keer op klikt, dan verdwijnt het weer. Wat de zin ervan is weet ik (nog) niet. Kunnen jullie ook zien of er iemand op heeft gedrukt, hoeveel, wie? Vragen, vragen, vragen, maar nu eerst maar eens op avondeten aan. In het pikkedonker met de bolide langs berg en dal, haarspeldbochten, wilde dieren, een enkele plas als het geregend heeft, maar aan het einde van die avontuurlijke tocht wacht mijn liefje, en met een beetje geluk heeft ze gekookt of gaan we uit eten. ❤ Ik kom eraan schatje! ❤
Indra, 19.26h. Nee hoor, je juicht niet te vroeg!
Ik zie ook een sterretje, geniaal van de blogbaas, duimpje neer is onmogelijk gemaakt. Prima vind ik.
Het past in de trend om het volk in goede banen te leiden en een maakbare samenleving te realiseren.
Apie, ik kan nu zien dat je jezelf geliked hebt! Als ik klik op 1 persoon..
Als ik op het sterretje klik verschijnt er een scherm waarop ik username en password moet invullen. Lijkt me niet de bedoeling van Liken
Maar het maakt in principe niet uit. Die hatelijke neerduimerij is op deze manier wel over.
Ik zie degene die geliked hebben als ik op de persoon klik. Waarschijnlijk moet je om te liken ingelogd zijn met een wordpress account (of een ander door dit blog geaccepteerd account).
Ha grappig, dus als je in wordpress ingelogd bent, dan kun je hier zichtbaar mee lijken. Ik zie nu bijvoorbeeld dat “one other person” (Letterzetter) er een paar geliked heeft. Zien jullie dat ook?
En ik neem aan dat als je dat sneue inlogschermpje krijgt en dat wegklikt, dat dan je like niet geldt. Of zouden we dan “onbekende reageerder” krijgen. Spannend hoor. Not. Maar beter dan de duimpjes denk ik, we horen het ook wel van de anderen. En voor DSR scheelt het in ieder geval een hele hoop werk.
Indra, mij overkomt hetzelfde, nou ja misschien is dit een testfase oid.
In elk geval geen stortvloed van duimpjes meer, gelukkig maar.
Als je hiermee alleen de likes van ingelogde personen kan meten dan heeft het nul zin en is het sterretje dus meteen een opstapje naar helegaar niks meer 😀
Apie 19:54 Inderdaad. Als je het schermpje wegklikt geldt het liken niet meer. Geen probleem. Je haalt het in ieder geval uit de anonimiteit, althans het positieve en voor het negatieve is er geen plaats meer. Prima toch?
Apie: 19:54 laatste zin 😆
Bij Twitter hebben hartjes de sterretjes vervangen die vervolgens hier weer opduiken. Stukken beter dan duimpjes op en neer. Maximaal en per persoon en ook niet meer anoniem.
Sterretje!
Is trouwens een goed plan van Bertje, om verder te borduren op zijn fraaie beginzin. Kan de blogbaas hiervoor wellicht een apart draadje aanmaken?
Nee Luvienna, heeft helaas geen zin. Communityprojecten hier worden meteen gedomineerd en vervolgens de nek omgedraaid door een bepaalde reageerder, die moeite wil ik me besparen, sorry.
En de duimpjesbokaal dan? Of was het een lepeltje? Weg!
Ik vond het wel grappig, die duimpjes op en neer. Niet dat ik me er iets van aantrok, maar gewoon voor de lol eens kijken of ik de 14 neer haalde bijvoorbeeld.
Dus: graag die duimpjes weer terug, blogbaas. Meneer en Mevrouw Anoniem hebben ook hun recthten.
rechten
Ikzelf heb helaas te weinig duimpjes uitgedeeld, in totaal vier denk ik, allemaal up. Niet te achterhalen, door niemand, nooit. Slaapt lekkerder.
Tja, on peut pas plaisir tout le monde … of hoe zei Machiavelli het ook al weer? Bij een verandering krijg je felle weerstand van hen die vinden erop achteruit te gaan en slechts lukewarm support van hen die er op vooruit gaan. En dan in het Italiaans. Laten we het eens een dagje aanzien, de veelduimers gaan vast kermen of houden zich juist geschokt koest, want hun stiekume speeltje is weg. Oftewel, een referendum lijkt me dringend geboden, maar dan wel eentje met de DGP sleutel of hoe heet dat ding ook al weer. Filteren we gelijk de huichelspelers eruit
Niet slecht voor uit het hoofd, dit is de volledige:
There is nothing more difficult to take in hand, more perilous to conduct, or more uncertain in its success, than to take the lead in the introduction of a new order of things. For the reformer has enemies in all those who profit by the old order, and only lukewarm defenders in all those who would profit by the new order, this lukewarmness arising partly from fear of their adversaries … and partly from the incredulity of mankind, who do not truly believe in anything new until they have had actual experience of it.
— Niccolo Machiavelli
Benieuwd ben ik wel naar wat er gebeurt als ik de duimpjestool weer inschakel, begint het allemaal op nul, of komen de ouwe duimpjes weer terug? Oh heerlijk, dat wordt lekker experimenteren de komende dagen. Laat het even zijn tijd mensen, maar aarzel niet om – niet smalend – commentaar te geven. Onthoud u van “ja, het kwam de blogbaas wel uit om die duimpjes weg te poetsen, want er waren teveel negatieve op zijn reacties’ en dat soort gesmaal.
Oh my God, Machiavelli, helemaal mee eens.
Bien de se rencontrer ensemble .
DSR was al vanaf den beginne tegen de neerduimerij, maar vindt het toch te verkiezen tussen de ‘keuze’ uit een mogelijkheid. Zelfs Facebook bezig is om terug van deze gang van zaken. Wat als je instemming wilt betonen met een inhoudelijk akelig bericht – dat is ‘like’ toch niet hetgene dat je wilt uitdrukken.
Overigens flauw van de blogbaas om geen draadje voor een feuilleton aan te willen maken vanwege ‘een bepaalde reageerder’ die alles overneemt. Laat hij dan man en paard – nl. zichzelve – benoemen. De laatste keer ging het mis toen hij als een U-boot DSR’s creratieve voorstellen torpedeerde. Het demonstreerde zelfinzicht kan herhaling voorkomen.
Ben je voor of tegen het nieuwe sterrensysteem?
http://goo.gl/tPaJ8p
@Apie, het PGP (Pretty Good Privacy) stemsysteem ligt vooralsnog op zijn gat. Als jij nu eens als eerste de unieke code binnenhaalt en stemt op http://goo.gl/Nl5No5? There is nothing more difficult than to take the lead in the introduction of a new order of things.
Lees trouwens dat de blogbaas al zijn oekazes uit heeft laten gaan wat betreft gewenste en ongewenste commentaren -milde glimlachicoon-.
Gelukkig voor hem valt nu precies te zien wie bepaalde reacties en reageerders al dan niet steunt. Dat maakt het opstellen van het kopje ‘Kappitelen & vermaan’ van het wekelijks herdelijk schrijven alweer een stuk gemakkelijker. -milde glimlachicoon-
Nee, ik bedoelde DSR met die reageerder. Zowel het communityfeuilleton als de nieuwe stemprocedure voor de verkiezing van de reageerder van het jaar zijn door hem – en hem alleen – vernaggeld. Waarom? Zie de zeer goede analyse van Heer Rozenwater elders op dit blog: geen teamspeler, zelf op de voorgrond willen staan, respekt- en liefdeloos met suggesties van anderen omgaan. En daarna inderdaad net als nu anderen de schuld in de schoenen schuiven. Typisch. Maar daarom begin ik er voorlopig niet aan. Zo’n nieuwe draad zou binnen een dag al weer op de vuilnishoop kunnen, vanwege gedram en gezever en een akelige sfeer. Niet alleen jegens mij maar ook jegens andere reageerders die DSR’s superieure kwaliteiten niet (h)erkennen.
Hoppa, de blogbaas vliegt ‘r weer vol in. Wat een sfeerparel, die man -vermoeide glimlachicoon-
Overigens herinner ik me nog een poging tot vernaggeling van een leuk relaxed reageerdersspelletje, namelijk bij de buren, waar een ranglijstje werd bijgehouden van de winnaars van de koppenwedstrijd. Ook daar was het elke keer alleen maar DSR die de zaak op de spits dreef. Het telaapje zou de winnende koppen van DSR niet allemaal geteld hebben en die van ‘hem welgevallige’ andere reageerders en vooral die van zichzelf wel. Er is niets nieuws onder de zon helaas.
Ook daar ging het om integriteit (die koppen waren voor iedereen controleerbaar mee te tellen), maar de bewijzen werden smalend van tafel geveegd of niet op gereageerd. Toch was voor de oppervlakkige lezer de suggestie van vals spel gewekt. Telaapje gaf er dus uiteindelijk de brui aan.
Ja die DSR heeft – naast de leuke en goede eindoordelen – de bloggerswereld ook heel veel chagrijn gebracht. Schijnt hij leuk te vinden.
Ja DSR, nu kun je idd zien wie er op een reactie stemt. Al jouw upduimpjes zijn dan ook ineens als sneeuw voor de zon verdwenen. Toeval natuurlijk. Nu moet het op eigen kracht, de meeheuilende meute heb je niet meer in de rug. Lol gaat er nu vast snel vanaf. Duh icoon. Dikke dikke duh icoon.
Roos, op de mobiel lukt dat binnenhalen van die PGP codes niet zo. Vandaar. Geen gebrek aan goede wil, het is de techniek die me parten speelt.
Hoppa, het was juist DSR die er op 23:41 en ook nogeens 23:47 vol invloog. Ik corrigeer vervolgens slechts verkeerde stellingen en aantijgingen. Waartegen DSR dan niks tegenin brengt. Oftewel: staat met mond vol tanden in zijn hansopje voor de spiegel. meewarige glimlachicoon
Sorry pawi maar ik ben het oneens met jouw conclusie, mening. Bij normaal gebruik zouden de duimpjes leuk zijn maar sommige mensen (Indra, om er maar een te noemen) kregen standaard een duimpje naar beneden. Bij een reactie die volslagen onschuldig was. Dan heeft die persoon maar geen plezier. Zoek een ander blog zou ik zeggen. En weer tot de orde van de week overgaan icoon. Goede zet A. Dapie!
Zo is het, Tim @8.25!
Als ik Apie zo bezig zie, dan doet me dat denken aan het organiseren van een kinderpartijtje met een paar vervelende jongetjes erbij. Maar bij een kinderpartij worden ze in ieder geval aan het eind nog opgehaald door ouders van vaak hetzelfde kaliber. Bij Apie echter bleven de etterbakkies maar komen!
Is er nog iemand geïnteresseerd in een nieuw ikje? Deze las ik vanochtend:
Slechtziend
De man en vrouw waren allebei slechtziend. Wij, de medetreinreizigers, concludeerden dat niet alleen door hun rood-witte stokken, de twee geleidehonden, maar vooral aan de wijze waarop hun handen, als ogen, de stoelen aftastten. In het contact met een blinde probeer ik altijd krampachtig woorden te vermijden die iets met ‘zien’ te maken hebben. Maar dat hoeft waarschijnlijk niet. Op het moment dat de trein het station inreed, hoorde ik ze zeggen: „Laten we nu maar afscheid nemen want op het perron verliezen we elkaar toch uit het oog en we zien elkaar vrijdag in ieder geval weer.”
Bert Baas
Waarbij ik de verantwoording op me neem, ik heb voor het ikje betaald en wil graag jullie de kans geven te reageren. Er staan nu geen spelfouten in en ook geen foute correcties van de autocorrector.
pawi, wat ben je al vroeg aan je huiswerk begonnen Wat een discipline!
Goed werk, pawi!!!
Ja Bert, wat fijn dat je ook eens wat blinden in het echt hebt gezien, oeps ervaren!!!. Wij, de andere mensen, vallen niet van onze stoel (sorry fysiek gehandicapten!!!) van je conclusie, maar wisten (sorry Alzheimer patienten!!!) dit al wat langer (sorry short people!!!). Zucht icoontje (sorry depressieven!!!).
https://www.youtube.com/watch?v=qVVI3YF-A1g
Tekst loopt inderdaad door onder de video. Sorry blinde (worden jullie weer gepakt!!!) en dove (jullie nu voor het eerst!!!) mensen!!! (sorry dieren!!!).
@Apie 09:54 Het ‘sorry dieren’ wordt hogelijk gewaardeerd. Vooral met al die UITROEPTEKENS!!!!
!!!!
Vraagje over de sterretjes (die op de site, DSR): er werd ergens eerder gezegd dat als je geen ingelogd account had, je niet een sterretje kon geven of zo? Hoe zit dat precies?
Gezellige leuke reacties allemaal!
Nu maar hopen dat deze positieve sfeer niet wordt verpest door zuur commentaar. Dan kun je toch veel beter gezellig meedoen en ook bijvoorbeeld een PGP public key publiceren…
Ik begrijp dat we nog maar door een zeer select gezelschap van worldpressingelogden, nl. Apie, Letterzetter, Luvienna, Roos en Tim geliked kunnen worden. Wat een rust in de tent. De rest van het gezelschap geeft z’n goed- of afkeuring maar door woord en geschrift.
@Luv, ja, je moet een account hebben, bijvoorbeeld een wordpress account. Is simpel aan te maken.
@Indra, je kunt toch een account aanmaken en alleen voor de sterretjes gebruiken?
Zo’n wordpressaccount daar heb je inderdaad verder geen last van. Een keer aanmaken met een emailadres naar keuze en klaar ben je. Je krijgt geen vervelende emailtjes, en als je wilt kun je zelfs een leuk avatarretje of fotootje oploaden, dat automatisch bij je reactie verschijnt. Maar niets hoeft, alles mag en kan. Ook anonieme lezers zijn ons zeer dierbaar.
Hier kun je een wordpress-account aanmaken zonder blog:
https://wordpress.com/start/account/user
Luvienna, ik barst van de accounts zo langzamerhand. Vind het ook prima om via een reactie m’n mening kenbaar te maken.
Lees met verbazing hoe APD als een klein kind loopt te sliep-uiten. het zuur vreet kennelijk door naar de bovenkamer -meewarige glimlachicoon-. Het levert hem in ieder geval geen like-jes op.
DSR kan dan wel in zijn hansopje voor de spiegel staan – niks mis mee, lekker warm – maar hij ziet dan tenminste niet het gezicht van JdW.
Nogmaals, DSR heeft APD er niet mee. Integendeel, als dit de valsspelers buiten de deur houdt, des te beter. En het scheelt ook heel wat neer-duimpjes -grinikicoon-
Die kwestie van de koppentellerij op Drasties staat me niet meer bij. Zijn eigen criteria getrouw hoort APD dan toch een linkje te geven. Niet dat DSR het a priori niet gelooft, en zo te lezen zal hij wel een overschot aan gelijk hebben gehad, maar ’t zou aardig zijn om nog eens terug te lezen. -nostalgische glimlachicoon-
Het Ik-je demonstreert toch maar eens het ongemak dat er leeft met betrekking tot de omgang met gehandicapten. De mensen maken het zichzelf nogal moeilijk. Wel een aardige pointe.
Eindoordeel: 6.5 (zegge: zeseneenhalf)